2020-06-03, 17:12
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Det stemmer ikke med dagens kjennelse som legger til grunn at det er funnet nye bevis.

Fra NRK
https://www.nrk.no/norge/politiet-far-fortsette-ransakingen-av-tom-hagens-bolig-1.15038855

Obs! Dobbelpostet!
Citera
2020-06-03, 17:17
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Nei. Om TH er uskyldig har han det mye lettere enn om han er skyldig.

Alternativ kan han dekke over for et annet familiemedlem. Det vil også være en mye større påkjenning enn om han "bare" er uskyldig.

Verst påkjenning vil det være om han faktisk er skyldig. Som jeg tror han er.

Men husk det at om han er skyldig,så forteller det samtidig at han kan være en uten empati,samvittighet og en som er iskald.

Er man skyldig og har normal samvittighet,empati og medmenneskelighet
Så er det nok beintøft og verre enn å være uskyldig.
Han kan som du nevner dekke over noen,og det må også være stein tøft
Han har det nok uansett ikke så godt om dagen.Jeg har ingen skadefryd.
Har følelsen av at han var uskyldig ,men ble dratt med i noe fra en veldig nær.
Citera
2020-06-03, 17:19
Avslutad
Citat:
Det stemmer ikke med dagens kjennelse som legger til grunn at det er funnet nye bevis.

Fra NRK
https://www.nrk.no/norge/politiet-far-fortsette-ransakingen-av-tom-hagens-bolig-1.15038855
Ransakingen er også begrunnet med søk etter spor som beviser uskyld.
Citat:
– Politiet søker etter bevis både for og mot enkeltpersoners skyld, og kriminaltekniske spor utgjør således en sentral del av etterforskningen, står det i kjennelsen.
Citera
2020-06-03, 17:20
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Jaha, hva slags modell er det du har?

Har ikke peiling! har aldri giddet å finne ut-så det da den ble kjøpt for ca. 3 år siden sikkert
Jeg har dette til felles med mr Hagen,at det interesserer meg null niks,så lenge jeg får ringt/tekstet.
Citera
2020-06-03, 17:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hunterrr
You go Rudolph kan du søke på
Ok, jeg tenkte det kunne være noen av "de" bildene du mente.

Jeg utelukker ikke at det kan være slik du sier.
Citera
2020-06-03, 17:25
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Ransakingen er også begrunnet med søk etter spor som beviser uskyld.
Naturligvis, det skal enhver etterforskning gjøre.
Svaret mitt var til Sandemose som mente at det «ikke er sånn at politiet har funnet flere bevis »

Kjennelsen sier at nye bevis er funnet. Noe som jo er veldig bra!
Senast redigerad av Minnimus 2020-06-03 kl. 17:27.
Citera
2020-06-03, 17:27
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Ok, jeg tenkte det kunne være noen av "de" bildene du mente.

Jeg utelukker ikke at det kan være slik du sier.

Nå blir det mer spennende ,for vi har noen få med samme hypotese -andre som steiler
imot denne ...Noen er mer kreative enn andre? noen er mer alternative og andre er mer ekstreme/voldelige i fantasien.....
Citera
2020-06-03, 17:30
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Naturligvis, det skal enhver etterforskning gjøre.
Svaret mitt var til Sandemose som mente at det «ikke er sånn at politiet har funnet flere bevis »

Kjennelsen sier at nye bevis er funnet. Noe som jo er veldig bra!

-Det er veldig bra ja,både ene eller andre veien!
Citera
2020-06-03, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyvaaken
Men husk det at om han er skyldig,så forteller det samtidig at han kan være en uten empati,samvittighet og en som er iskald.

Er man skyldig og har normal samvittighet,empati og medmenneskelighet
Så er det nok beintøft og verre enn å være uskyldig.
Han kan som du nevner dekke over noen,og det må også være stein tøft
Han har det nok uansett ikke så godt om dagen.Jeg har ingen skadefryd.
Har følelsen av at han var uskyldig ,men ble dratt med i noe fra en veldig nær.

Ja. Jeg tror han er helt uten empati, samvittighet og er iskald. Og det er ikke slike følelser som plager han nå.

Mer, at han har undervurdert politiet, at han har avslørt seg selv, at han har tatt feil av andre menneskers reaksjoner underveis i saken, og tilsammen gir det han en knekk i selvtilliten, og i tilliten til hans egne vurderinger.

TH har tatt feil. TH har gjort feil. Skrekkelige erfaringer for én som er vant til å vinne frem med alt han har gjort.

Og jeg tror at han er sint på politiet fordi de ikke lenger lar seg manipulere av han. Men det sinnet må han holde i sjakk. Det vil være alt for risikabelt og avslørende å slippe det løs.
Citera
2020-06-03, 17:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nyvaaken
Har ikke peiling! har aldri giddet å finne ut-så det da den ble kjøpt for ca. 3 år siden sikkert
Jeg har dette til felles med mr Hagen,at det interesserer meg null niks,så lenge jeg får ringt/tekstet.

Men om den er 3 år gammel eller 1 år gammel, så er det vel uansett en smarttelefon, slik som TH har. Poenget mitt var nå uansett at vi her ser han med en smarttelefon, mens bl.a. Holden og broren har fremstilt han som en som ikke er i stand til å kunne bruke smarttelefon, og trenger hjelp til å sende sms, og at han knapt får til å bruke et minibankkort.
Citera
2020-06-03, 17:36
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ja. Jeg tror han er helt uten empati, samvittighet og er iskald. Og det er ikke slike følelser som plager han nå.

Mer, at han har undervurdert politiet, at han har avslørt seg selv, at han har tatt feil av andre menneskers reaksjoner underveis i saken, og tilsammen gir det han en knekk i selvtilliten, og i tilliten til hans egne vurderinger.

TH har tatt feil. TH har gjort feil. Skrekkelige erfaringer for én som er vant til å vinne frem med alt han har gjort.

Og jeg tror at han er sint på politiet fordi de ikke lenger lar seg manipulere av han. Men det sinnet må han holde i sjakk. Det vil være alt for risikabelt og avslørende å slippe det løs.

Mulig det,men kjenner han ikke -aner ikke hvordan han behandler forskjellige folk rundt seg,eller hvor mye han pleide å lyve til andre? håper tiden gir oss klarhet.Ikke sikkert noe i denne saken for oss som står utenfor. Selv familien kan ta helt feil.
Citera
2020-06-03, 17:37
Medlem
Citat:
Ikke bare forsvarerne, Holden og To*ft Gim*se, men også politiet reagerte på THs helsetilstand.

Det jeg tror har skjedd i dag. TH møtte til avhør som avtalt. Men TH hadde sitt eget budskap å fremføre før han slapp til politiet.

Og THs budskap gjaldt hans siste kontakt med FalskMotpart via bitcoinoverføring sist fredag. Og de tanker og forventninger TH har om at dette skal føre til løsning på forsvinningsgåten. Jeg tror ikke han er i stand til å slippe dekkhistorien sin.

Og at det blir tydelig for alle som hører på, at dekkhistorien mer eller mindre ligner en sykdom. At TH fremstår både som forvirret og syk når han snakker om dette.

Og at avhøret derfor ble avbrutt, før politiet rakk å ta frem avhøret som skulle leses igjennom og bekreftes.

Dette er hva jeg tror kan ha skjedd under møtet i dag.
Du sa det, det stemmer helt med horoskopet hans, full følelsesmessig forvirring. Kanskje pga mye inntak av alkohol en periode. Manglende virkelighetsoppfatning, merkelige innfall, et følelsesliv i berg og dalbane. Gjeldende for mange uker fremover.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in