2020-06-03, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Jeg tror det skjedde sammen med nøye planlagt staging mellom 13:30-14:00, ved å slepe AE over i en likpose, inn i bilen via garasjen.

Deretter kjørte han henne til et lokale el.lign hvor han hadde stående en kjemikaliedunk med syre som han la kroppen oppi. Ettersom hun var naken og uten giftering, ville hun bli fullstendig oppløst.

Stedet er i nærheten av huset, uten å måtte passere evt bomringer eller kameraer. Det skjedde trolig på vei til møtet med politiet.

Men ville det ikke være risikabelt å la liket ligge i huset i så mange timer, før det ble fjernet?
Citera
2020-06-03, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyvaaken
Blod på stripsen ifra TH blir for vrient for han og bortforklare,men det vet vi jo ikke om er tilfelle.
Nei, det er jo noe jeg har gjettet meg til i og med at de var så sikre på å arrestere han første gang? Og ville andre gang..
Litt blod på noen andre gjenstander i huset er vel ikke så unaturlig når han bor der?
Men er sikkert gifteringen som en nevner i og med at gjenstanden tilhørte AE.
Om de brukte tilhørte eller tilknytning til kan vel ha betydning for hvilken gjenstand det er.
Citera
2020-06-03, 13:55
Medlem
Legger merke til at det i dag er et hittil ukjent navn, advokat Mikk*el To*ft Gim*se i advokatfirmaet Hjort (samme firma som Svein Holden), som uttaler seg til NRK.

Synes det tyder på at forsvarer Svein Holden forbereder seg på hardere tak fremover. Muligens at en straffesak er i ferd med å seile opp.

Ved en eventuell straffesak mot TH vil det nok være aktuelt med både én og to medforsvarere. Kanskje fler. Hvis forsvaret anslår at man kan nyttiggjøre seg flere arbeidstimer og flere øyne på saksgrunnlaget eller tiltalebeslutningen.

Kilde https://www.nrk.no/norge/tom-hagen-matte-avbryte-mote-med-politiet-1.15038876
Citera
2020-06-03, 14:01
Bannlyst
Citat:
hadde naboen sett han i dårlig forfatning på eiendommen der han var?

Hvorfor graver du etter hvem de forskjellige aktørene her inne er og hvor de får sin informasjon ifra?
Senast redigerad av Orderud. 2020-06-03 kl. 14:09.
Citera
2020-06-03, 14:01
Medlem
Politiet hadde i dag planlagt å lese opp fra et gammelt avhør.
Har de da funnet avvik mellom det TH har forklart seg om før og hva som er riktig?
Citera
2020-06-03, 14:02
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idasma
Jobber du i avisen?
Nei.
Citera
2020-06-03, 14:03
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
Men ville det ikke være risikabelt å la liket ligge i huset i så mange timer, før det ble fjernet?
Ikke hvis nøkkelen som lå i garasjen var eneste nøkkel utover den AE og TH hadde.
Citera
2020-06-03, 14:04
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
hadde naboen sett han i dårlig forfatning på eiendommen der han var?
? Hvor har du dette fra? Jeg tror at Holden ikke tør la Hagen snakke i avhør nå fordi han er i sterk mental ubalanse.
Citera
2020-06-03, 14:05
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -HellYeah-
Har de da funnet avvik mellom det TH har forklart seg om før og hva som er riktig?
Avhøret ble tatt opp på video, da må det protokolleres og godkjennes senere, også på video.
Senast redigerad av Slettsnoken 2020-06-03 kl. 14:15. Anledning: Precisering
Citera
2020-06-03, 14:13
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -HellYeah-

Det "gamle" avhøret skulle være en gjennomgang av det korte, og eneste, avhøret som ble foretatt av TH etter at han ble pågrepet og satt i varetekt 28. april
Citera
2020-06-03, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Ikke hvis nøkkelen som lå i garasjen var eneste nøkkel utover den AE og TH hadde.

Men polisen kan öppna om polisen vill.
Citera
2020-06-03, 14:16
Medlem
Ikke bare forsvarerne, Holden og To*ft Gim*se, men også politiet reagerte på THs helsetilstand.

Det jeg tror har skjedd i dag. TH møtte til avhør som avtalt. Men TH hadde sitt eget budskap å fremføre før han slapp til politiet.

Og THs budskap gjaldt hans siste kontakt med FalskMotpart via bitcoinoverføring sist fredag. Og de tanker og forventninger TH har om at dette skal føre til løsning på forsvinningsgåten. Jeg tror ikke han er i stand til å slippe dekkhistorien sin.

Og at det blir tydelig for alle som hører på, at dekkhistorien mer eller mindre ligner en sykdom. At TH fremstår både som forvirret og syk når han snakker om dette.

Og at avhøret derfor ble avbrutt, før politiet rakk å ta frem avhøret som skulle leses igjennom og bekreftes.

Dette er hva jeg tror kan ha skjedd under møtet i dag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in