2020-06-03, 17:00
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilaNejlikan
Tackar! Alltid skönt med feedback.

Alla får väl ha sina åsikter och spekulationer absolut, men man har som ansvarig vuxen ett ansvar att vara försiktig i sina uttalanden och spekulationer då det finns flera parter inblandade i ett sådant känsligt fall som kan påverkas. Att spekulera om självmord i just detta fall känns faktiskt lite respektlöst mot både rätten och anhöriga, jag vet inte? Är det jag som tänker ”tramsigt” som juristen påpekar? Undrar hur det hade sett ut om denna som påtalar sig vara högutbildad och jurist, tagit detta fall då som verkar smartare än de ansvariga i detta fall.

Tror inte ett påstående om självmord skulle få rätten att sätta fingret på tinningen och tänka ”Hmm intressant, det kan vara en möjlighet” och fria TT från mordmisstankarna.

Precis ... och självmord? Nej.

Och SKULLE det vara så (vilket jag ser som omöjligt helt enkelt) så hittar man sin partner ÄVEN om man skulle vara i psykos och/eller påtänd tror jag knappast att man sätter igång och styckar sin partner - såvida man inte har med saken att göra (varit den som åsamkat döden) eller inte begripa men tro sig om att ha dödat någon.

Vad gör man? Jo man avviker alternativt (om man verkligen älskar personen) ringer 112/114 14 ...
Citera
2020-06-03, 17:01
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Skulle T gå fri tror jag att det blir folkstorm.

Det tror jag med!

För på NÅGOT vis är MGM inblandad i detta med W.
Citera
2020-06-03, 17:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CzeLious
Jag tror att om någon skulle försöka sätta dit honom genom att mörda hans flickvän (högst otroligt att man hinner mörda henne o städa allt utan att han märker) så skulle det vara i väldigt grovt kriminella kretsar, vilket jag absolut inte tror att han rörde sig i, och även om han gjorde det så skulle polisen definitivt veta det.

De behöver inte städa om det ska se ut som att han har mördat henne, det räcker att hälla och skvätta Wilmas blod i lägenheten, och skära lite i badrumsmattan mm. Under tiden ligger Tishko avsvimmad eller nerdrogad i lägenheten, och de packar in huvudet och placerar Tishkos händer på folie och tejp, på flera lager. Och de trycker hans fötter i Wilmas blod. Själva har de handskar och andra skydd på sig förstås.
Sen tar de med sig den huvudlösa kroppen i en väska och säljer den dyrt till tex en nekrofil, för att få tillbaka pengarna som Tishko var skyldig dem. Huvudet lägger de i väskan i garderoben.

Och man behöver inte röra sig i kriminella kretsar för att vara skyldig kriminella pengar, det räcker att man tex är knarkare och köper knark på kredit.

Och Tishko handlade ju på butiken Direkten innan han åkte till Ljungskile den 14 november.
Kl. 18:47 handlade han där enligt kvitto på sida 50 i FUP. Och enligt Wilmas mamma så har Wilmas kompis M*lin koppling till den butiken, och det ryktas om att det hanteras narkotika i den butiken, läs på sida 542 i FUP:

"De gräl som varit mellan Wilma och Tishko, vad vet du om dem?
Det handlade oftast om att Tishko tittade mycket på porr, hade andra tjejkontakter i mobilen
eller att han höll på med droger.
Det gjorde även Wilmas kompis M*lin B*rjesson och Wilma var emot det.
M*lins kille har kopplingar till butiken Direkten och där går rykte om att det hanteras
narkotika."

M*lin var också den sista utöver Tishko, som såg Wilma i livet, den 13 november kl. 14.00. Läs förhör med henne från sida 608 i FUP.
Och som jag har förstått av FUP, så är det bara hon som har hävdat att Tishko har kallat Wilma för satan.

Finns det någon sanning i det som Wilmas mamma säger om M*lin och butiken Direkten?
Eller var det Wilma som hittade på det och berättade det för sin mamma?
Vad mer hittade Wilma på i så fall?
Kanske att Tishko hade kallat Wilma för satan, och att han hade slagit henne i tinningen så att hon svimmade?
Senast redigerad av vemsa 2020-06-03 kl. 17:11.
Citera
2020-06-03, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det stämmer. Om huvudmannen vill att advokaten skall försvara honom såsom oskyldig, fast hen erkänt, så måste advokaten avsäga sig uppdraget.
Då hörde jag rätt den gången iallafall. Är juridikens regler sådana?
Citera
2020-06-03, 17:04
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
""Ögongloben är insjunken ochstrax utanför högra iris ses en 0,5 x 0,5 cm stor skada vilken fortsätter in till den högra främre skallgropen där en 0,4 cm x 0,1 cm stor skada belägen 2 cm till höger om medellinjen med ett millimeterstort avlöst fragment ses."""

Iris, är det organ som din ögonfärg finns på, det blå, bruna, gröna i ögat.

https://www.memira.se/blogg/ogats-anatomi/

Bifogar en länk med ögats anatomi för förståelse om vad vi pratar om.
Citera
2020-06-03, 17:07
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Schizofreni brukar väl ofta bryta ut i den åldern. Tror faktiskt att det här fallet kommer att landa där. Otur att W skulle råka ut för just en sådan person.

Ja, verkligen tråkigt.

Men jag undrar lite över polisförhören med T, jag tycker att T ibland verkar vilja berätta, men att förhörsledaren låter/verkar rätt aggressiv.

Undrar om det hade gått bättre med en "snällare" förhörsledare, någon som lirkar, är vänlig, håller lite med, någon som är mer utbildad mot psyksjukdomar.

jag menar att om FH hade försökt med: Ahh, jag förstår att du T, har tagit ett stort ansvar för W, helt utan hjälp och ekonomiskt stöd/hjälp och försökt få henne på rätt väg, men att hon fortfarande bara ville ut och festa...bla,bla,bla...... jag tror man hade kommit längre då. Men polisen får kanske inte bete sig så?

Spekulation.
Citera
2020-06-03, 17:13
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Schizofreni brukar väl ofta bryta ut i den åldern. Tror faktiskt att det här fallet kommer att landa där. Otur att W skulle råka ut för just en sådan person.

Ja, det kan ju bli typ 55 år på rättspsyk, för brott mot griftefriden.
Citera
2020-06-03, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Nu var ju detta säkert tio år sedan och det var tydligen en admin som reagerade, det finns nog sätt för polisen om det är något väldigt allvarligt.
Var går gränsen för allvarligt och väldigt allvarligt? Men det är väl bara en präst som kan svara på den saken. Det talas aldrig om den saken numera hur det ligger till med Tystnadsplikten. Polisen kanske vet också hur det är.
Citera
2020-06-03, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oneofone.
Ja fast vilken koll har dom egentligen? Jag har varit i USA trotts resa till Iran så!

Regeln om att visumansökan måste göras om du besökt Iran gäller från 2016. Du kanske var i USA tidigare?
Citera
2020-06-03, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
Regeln om att visumansökan måste göras om du besökt Iran gäller från 2016. Du kanske var i USA tidigare?

2018
Citera
2020-06-03, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
https://www.memira.se/blogg/ogats-anatomi/

Bifogar en länk med ögats anatomi för förståelse om vad vi pratar om.
Troligen är det flera skador. Jag menade det man skrev här: Ytligt krossår och blånad vid vänstra ögat med brott på den vänstra ögonhålans golv.
W hade många skador, och då tydligen I ett öga också. Vilket jävla pucko denne T är. Fy för den lede.
Citera
2020-06-03, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
Vi vet att han hade betalt biljetten. Varför skulle han göra det om han inte hade intentioner att åka?

Tishko ville till USA men hade inte koll på reglerna, helt enkelt.
Han skulle ju ha kontakter i USA också som skulle hjälpa honom med något. Om det var med jobb vet jag inte. Det hade varit intressant om åklagaren hade ställt en fråga till honom om denna sak, så man hade fått veta om det var sant eller fantasier eller ljug.
Vilka var dessa kontakter? Om det verkligen var sant skulle det kunna peka på någon sorts friskhetstecken. Om det var fantasier så verkar det lite mer "schizofrent". Om han inte skulle svara så verkar det mer som påhitt/ljug.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in