Citat:
Ursprungligen postat av
CzeLious
Jag tror att om någon skulle försöka sätta dit honom genom att mörda hans flickvän (högst otroligt att man hinner mörda henne o städa allt utan att han märker) så skulle det vara i väldigt grovt kriminella kretsar, vilket jag absolut inte tror att han rörde sig i, och även om han gjorde det så skulle polisen definitivt veta det.
De behöver inte städa om det ska se ut som att han har mördat henne, det räcker att hälla och skvätta Wilmas blod i lägenheten, och skära lite i badrumsmattan mm. Under tiden ligger Tishko avsvimmad eller nerdrogad i lägenheten, och de packar in huvudet och placerar Tishkos händer på folie och tejp, på flera lager. Och de trycker hans fötter i Wilmas blod. Själva har de handskar och andra skydd på sig förstås.
Sen tar de med sig den huvudlösa kroppen i en väska och säljer den dyrt till tex en nekrofil, för att få tillbaka pengarna som Tishko var skyldig dem. Huvudet lägger de i väskan i garderoben.
Och man behöver inte röra sig i kriminella kretsar för att vara skyldig kriminella pengar, det räcker att man tex är knarkare och köper knark på kredit.
Och Tishko handlade ju på butiken Direkten innan han åkte till Ljungskile den 14 november.
Kl. 18:47 handlade han där enligt kvitto på sida 50 i FUP. Och enligt Wilmas mamma så har Wilmas kompis M*lin koppling till den butiken, och det ryktas om att det hanteras narkotika i den butiken, läs på sida 542 i FUP:
"De gräl som varit mellan Wilma och Tishko, vad vet du om dem?
Det handlade oftast om att Tishko tittade mycket på porr, hade andra tjejkontakter i mobilen
eller att han höll på med droger.
Det gjorde även Wilmas kompis M*lin B*rjesson och Wilma var emot det.
M*lins kille har kopplingar till butiken Direkten och där går rykte om att det hanteras
narkotika."
M*lin var också den sista utöver Tishko, som såg Wilma i livet, den 13 november kl. 14.00. Läs förhör med henne från sida 608 i FUP.
Och som jag har förstått av FUP, så är det bara hon som har hävdat att Tishko har kallat Wilma för satan.
Finns det någon sanning i det som Wilmas mamma säger om M*lin och butiken Direkten?
Eller var det Wilma som hittade på det och berättade det för sin mamma?
Vad mer hittade Wilma på i så fall?
Kanske att Tishko hade kallat Wilma för satan, och att han hade slagit henne i tinningen så att hon svimmade?