2020-05-19, 20:34
Medlem
PaulPaljetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Det går nog att gräva ganska snabbt i en bäck, speciellt om det är mycket stenar på botten.
Snälla, kan inte du gå ut till valfri bäck och gräva där. Tillräckligt djupt och stort för att få ner en hel resväska + täcka över den lite lagom. Återkom sedan med hur lång tid det tog dig.
Citera
2020-05-19, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Och vart skulle han åka tåg? Utlandet utan pengar?
Ja idioten kanske trodde det men han hade ändå endast biljett till Gbg betald med hennes kort. Kortet hade blivit spårat om han använt det senare, och då ska han haft 2 väskor med sig. En med kroppen och en med huvudet 🤦🏼‍♀️

Söderut i Europa och sen krånglat sig över från Turkiet till sin släkt i Kurdistan.
Hur vet du att han inte har några pengar?
Inte på Gbg (eller Ljungskile) resan den var bara ett villospår.
Nej, en väska den med huvudet i och med kläderna och lite andra saker, kroppen har han ju dumpat nån annanstans redan.
Citera
2020-05-19, 20:36
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ungefär var någonstans var han när polisen kom till honom?
Källa tack.
Men läs i fup! Jag kan inte lämna källa om varningen som gick ut eftersom den togs bort från den sidan 🤦🏼‍♀️ Men sök här på Uddevalla rescue så dyker nog fler upp som har läst det där och då..
Citera
2020-05-19, 20:37
Medlem
SwedishHouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustLikeMoney
Och så hade sin egen mobil med sig med GPS påslagen. Falskt alibi kräver intelligens.
precis
Citera
2020-05-19, 20:43
Medlem
Hur gör ni när ni lägger in en annans text o svarar???Blir en anings lättare att svara rätt då 😂😂
Citera
2020-05-19, 20:44
Medlem
K.Blomkvists avatar
Jag hänger upp mig på dessa uttalade orden från T.

FUP sidan 785:
När han kom in i observations cellen var han arg igen, och han hade de där svarta ögonen.
Han slog i väggar och skrek. Jag bestämde mig för att gå och prata med honom för att få
honom att lugna ner sig. Han sa en massa saker men inget som jag la till minnet mer en vid
ett tillfälle så sa han när han kom in på polisen så sa han "vill dom ha en mördare så skall de
få en mördare, hon fick vad hon förtjänade den lilla fucking horungen" sen sa han återigen att
han enbart var hos polisen för att han var den sista som såg henne och att han är oskyldig.

FUP sidan 918:
Vid ett tillfälle har du varit arg och sagt hon fick vad hon förtjänade den lilla horungen.
Vad menar du med det
det har inte jag sagt

Det har du inte sagtnej

Varför skulle han säga det om det inte var såkan du upprepa frågan, vad var det hon sa,
han sa

Han berättade att du sa hon fick vad hon förtjänade den lilla horungendet kommer
inte jag ihåg

Nu senast har du pratat om att du har skuldkänslor för Wilma och hennes död. Vad
menar du då
att, jag har sagt, jag kan känna mig skyldig till att, eftersom jag har gjort slut
med henne och jag ledde henne på en väg som ledde till hennes död för att jag vet inte vem
hon gick till, vart hon skulle sova eller liksom vem hon skulle kontakta, så med den
anledingen jag faktiskt gjorde slut med henne och kastade ut henne från mitt hem kan ha lett
till att hon är död. På så sätt känner jag mig, att jag har skuldkänslor för det men asså jag är
inte kapabel till att döda henne på det sättet, jag är inte liksom, jag jhar inte skuldkänslor för
att döda henne för det har jag inte gjort, men jag kan känna skuldkänslor för att jag fattat
vissa beslut som har lett till att hon dog.

Förhör med Ahmed, Tishko Shabaz; 2020-04-15 09:50 diarienr: 5000-K1449768-19
918

Nu är ju min fråga. Varför kallar han sin älskade tjej och älskling för HORUNGE!!!

Kan det vara så att hon har varit otrogen eller träffat någon annan.

Om hon nu har träffat någon annan.
Vem är denne ELLER henne i så fall.

Kan denne han/henne har något att göra i detta mordet??

Okay, jag tänker nu lite utanför boxen...
Citera
2020-05-19, 20:45
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barbagote
Hur gör ni när ni lägger in en annans text o svarar???Blir en anings lättare att svara rätt då 😂😂
Tryck på citera 😊👍
Citera
2020-05-19, 20:45
Medlem
Om man kollar fup sid 562, bilderna med förrådet
Står det inte en svart resväska där?
Och ett påslakan som ser ut att höra ihop med det i garderoben??
Senast redigerad av Uddevalla-79 2020-05-19 kl. 20:55.
Citera
2020-05-19, 20:49
Medlem
Citat:
Ungefär var någonstans var han när polisen kom till honom?
Källa tack.
Ljungskilemotet sid 18 fup
Leta på kartan kan du göra själv...
Citera
2020-05-19, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Tryck på citera 😊👍
Tack 😁
Citera
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
Jag hänger upp mig på dessa uttalade orden från T.

FUP sidan 785:
När han kom in i observations cellen var han arg igen, och han hade de där svarta ögonen.
Han slog i väggar och skrek. Jag bestämde mig för att gå och prata med honom för att få
honom att lugna ner sig. Han sa en massa saker men inget som jag la till minnet mer en vid
ett tillfälle så sa han när han kom in på polisen så sa han "vill dom ha en mördare så skall de
få en mördare, hon fick vad hon förtjänade den lilla fucking horungen" sen sa han återigen att
han enbart var hos polisen för att han var den sista som såg henne och att han är oskyldig.

FUP sidan 918:
Vid ett tillfälle har du varit arg och sagt hon fick vad hon förtjänade den lilla horungen.
Vad menar du med det
det har inte jag sagt

Det har du inte sagtnej

Varför skulle han säga det om det inte var såkan du upprepa frågan, vad var det hon sa,
han sa

Han berättade att du sa hon fick vad hon förtjänade den lilla horungendet kommer
inte jag ihåg

Nu senast har du pratat om att du har skuldkänslor för Wilma och hennes död. Vad
menar du då
att, jag har sagt, jag kan känna mig skyldig till att, eftersom jag har gjort slut
med henne och jag ledde henne på en väg som ledde till hennes död för att jag vet inte vem
hon gick till, vart hon skulle sova eller liksom vem hon skulle kontakta, så med den
anledingen jag faktiskt gjorde slut med henne och kastade ut henne från mitt hem kan ha lett
till att hon är död. På så sätt känner jag mig, att jag har skuldkänslor för det men asså jag är
inte kapabel till att döda henne på det sättet, jag är inte liksom, jag jhar inte skuldkänslor för
att döda henne för det har jag inte gjort, men jag kan känna skuldkänslor för att jag fattat
vissa beslut som har lett till att hon dog.

Förhör med Ahmed, Tishko Shabaz; 2020-04-15 09:50 diarienr: 5000-K1449768-19
918

Nu är ju min fråga. Varför kallar han sin älskade tjej och älskling för HORUNGE!!!

Kan det vara så att hon har varit otrogen eller träffat någon annan.

Om hon nu har träffat någon annan.
Vem är denne ELLER henne i så fall.

Kan denne han/henne har något att göra i detta mordet??

Okay, jag tänker nu lite utanför boxen...
Jag tror att hon helt enkelt fick nog och kanske ställt ultimatum om att hon tänker berätta för hans mamma.
Kanske han tror att någon kille övertalat henne för i hans värld bestämmer han, mannen över kvinnan.
Han var ju äcklig mot Emelie också och säkert för att han visste hon kunde få Wilma att lyssna på henne.
Nån ny tror jag inte hon träffat men i hans värld var ju alla ett hot.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PaulPaljett
Snälla, kan inte du gå ut till valfri bäck och gräva där. Tillräckligt djupt och stort för att få ner en hel resväska + täcka över den lite lagom. Återkom sedan med hur lång tid det tog dig.

Högst en halvtimme skulle det troligen ta om man arbetar effektivt och med massa adrenalin i kroppen.
Kanske är bäcken dessutom så smal att man kan dämma upp den med resväskan också medan man gräver. Men det behövs troligen inte.
Senast redigerad av vemsa 2020-05-19 kl. 20:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in