2020-06-03, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Man kan inte göra som du gör, i alla fall inte i en seriös mordutredning. Du plockar ut en skada i taget och försöker hitta alternativa förklaringar till den. Likaså med de bevis som finns. Hade man hittat Wilma intakt, liggandes i en blodpöl med uppskurna handleder, då hade fler än du tänkt självmord. Men nu finns det ingenting som tyder på att Wilma tagit sitt liv så jag förstår inte varför du tycker att försvaret ska ta upp den frågan?

Verkar det vara ett normalt agerande tycker du att T hittar Wilma död, skär av hennes huvud, packar in det i folie för att sedan gömma det i garderoben och resten av hennes kropp någon annanstans? Han är galen nog att hantera hennes kropp som han gjorde men inte galen nog att slå ihjäl henne? Är det så du menar?

Du vill tydligen försvara T och anser väl då att han inte är så galen att han tagit livet av Wilma?

Jag vill gärna att du svarar på frågan. Varför tror du att Wilma tagit sitt liv? Om du ser till helheten, vad gör att du anser den teorin vara möjlig?
Tycker det tyder på att sign. Vemsa har någon form av förståndshandikapp. Har ni hört uttrycket "med en dåres envishet"? Hur orkar ni svara? Visst kan en mgm behöva ett försvar men inte ned en dåres envishet.
Citera
2020-06-03, 16:39
Medlem
CzeLiouss avatar
Az*zi känns som den som såg igenom T i förhör och den som faktiskt beskriver den bild av T som jag tror de flesta här inne uppfattar genom FUP och SMS osv.

Det känns som att han bekräftar mycket jag trott om T.

Kände mig tvungen att flika in det även om det kanske inte tillför jätte mycket till diskussion.

Samma sak med hans "ex?" Mal*n, redan där ser man ju samma tendenser av sjukt beteende.
Senast redigerad av CzeLious 2020-06-03 kl. 17:27.
Citera
2020-06-03, 16:40
Medlem
CzeLiouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
Ingångsskadan i ögat var 0,5x0,5 cm och skadan i skallgropen där "verktyget" stannar var 0,4x0,1 cm. Skruvmejsel?

Tänkte exakt samma sak, nämnde det i något inlägg tidigare, låter exakt som en plattmejsel, och i listorna över vad polisen tagit från lägenheten har jag för mig det stod något om en skruvmejsel också.
Citera
2020-06-03, 16:44
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag är inte säker på att det stod "i ögat". Jag vill minnas att det stod "vid ögat". Och vad det betyder kan man kanske spekulera om.

""Ögongloben är insjunken ochstrax utanför högra iris ses en 0,5 x 0,5 cm stor skada vilken fortsätter in till den högra främre skallgropen där en 0,4 cm x 0,1 cm stor skada belägen 2 cm till höger om medellinjen med ett millimeterstort avlöst fragment ses."""

Iris, är det organ som din ögonfärg finns på, det blå, bruna, gröna i ögat.
Citera
2020-06-03, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
""Ögongloben är insjunken ochstrax utanför högra iris ses en 0,5 x 0,5 cm stor skada vilken fortsätter in till den högra främre skallgropen där en 0,4 cm x 0,1 cm stor skada belägen 2 cm till höger om medellinjen med ett millimeterstort avlöst fragment ses."""

Iris, är det organ som din ögonfärg finns på, det blå, bruna, gröna i ögat.
Ok, det var det OCKSÅ. Tack för det.
Citera
2020-06-03, 16:46
Medlem
Citat:
Varsågod. Här är aktbilagan med SMS - finns inte i själva fupen.

https://docdro.id/WWfZKp6

Tack ska du ha 👍👍👍😁
Citera
2020-06-03, 16:47
Medlem
CzeLiouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arcanii
Denna skadan är den som uppkom före döden, det är korrekt.

"Skadornas uppkomstsätt 1 Utseendet av blånaderna, krossåret och brottet i vänstra ögonhålans botten talar för att de orsakats av upprepat trubbigt våld såsom vid slag och att de uppkommit före döden.
Utseendet på hudskadorna i pannan och vid det högra ögat talar för att de orsakats av skarpt våld och att de uppkommit efter döden.
Utseendet på hudskadan på halsen, med avskiljning av huvudet från kroppen talar för att den orsakats av skarpt våld och att den uppkommit efter döden. "

Jag tror att brottet i vänstra ögonhålans botten inte är samma som skadan vi anser är gjord med skruvmejsel då jag tror att det var vid iris på högra ögat och det var efter döden.

Det var kanske det du menade såg jag i efterhand, ursäktar såfall.
Citera
2020-06-03, 16:47
Medlem
Citat:
Jag är inte säker på att det stod "i ögat". Jag vill minnas att det stod "vid ögat". Och vad det betyder kan man kanske spekulera om.
Ja det kan vara som du säger, Jag är inte säker på att sticket var "I" ögat,
Förresten, vet du om Wilma har varit hos ungdomsmottagningen på torsdagen den 14:de november? När har det varit sista livstecken från Wilma?
Citera
2020-06-03, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Jag tror att det är för att han faktiskt är sjuk i huvudet, jaa. Schitzofrenisk psykos. Sjuka människor som "ser" djävulen hos andra brukar väl just attackera ögonen?? bara min spekulation.

Då får du läsa om i FUP/obduktionsrapporten, det finns en 4 cm lång/0,5cm bred stickskada i ögat. Det har ju diskuterats förut.

Reservation för att siffrorna kanske inte är exakta.
Schizofreni brukar väl ofta bryta ut i den åldern. Tror faktiskt att det här fallet kommer att landa där. Otur att W skulle råka ut för just en sådan person.
Citera
2020-06-03, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CzeLious
Jag tror att brottet i vänstra ögonhålans botten inte är samma som skadan vi anser är gjord med skruvmejsel då jag tror att det var vid iris på högra ögat och det var efter döden.

Det var kanske det du menade såg jag i efterhand, ursäktar såfall.
Ja, jag kanske var otydlig, ville bara klista in sammanhanget från FUP.
Citera
2020-06-03, 16:54
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
Ingångsskadan i ögat var 0,5x0,5 cm och skadan i skallgropen där "verktyget" stannar var 0,4x0,1 cm. Skruvmejsel?

Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Jag menar sticket i ögat. Om hon har varit vid liv när hon blev stickad i ögat, då, är Tishko körd och blir dömd till tortyr och mord på Wilma! Jag tror att rättsläkaren skrivit i sitt uttalande att det var efter att Wilma var död.
I,a,f. visar detta att han är väldigt sjuk i huvudet om han sticker en vas föremål i ögat på en död människa!

Citat:
Ursprungligen postat av CzeLious
Tänkte exakt samma sak, nämnde det i något inlägg tidigare, låter exakt som en plattmejsel, och i listorna över vad polisen tagit från lägenheten har jag för mig det stod något om en skruvmejsel också.

W hade ju tydligen glasögon, jag vet inte om det var pga synfel eller bara solglasögon, men i början när W var försvunnen letades det bl.a. efter glasögon, som hon aldrig skulle gå någonstans utan....

kan det vara stål/metallbågar på glasögonen, och att en sådan gått sönder i misshandeln och gått in i ögat??

T har linser har jag för mig, han bör ju ha ett par glasögon också.

Spekulation.
Citera
2020-06-03, 16:56
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Apropå emballage. Om jag har förstått saken rätt så fanns det ingen plastpåse runt om huvudet med folie. Skulle inte mgm då ha förstått att det så småningom skulle börja läcka vätska? Hur kunde mgm kunnat ta den risken? Skulle man tex. handla kött i en affär och velat ha det inslaget i aluminiumfolie? Det skulle väl vara alltför osäkert och man skulle vilja ha en plastpåse omkring. Var mgm verkligen så urbota dum eller opraktisk? Konstigt att någon kan vara så dum i så fall.

Jag håller med dig - men OM man ponerar att han var i affekt (troligtvis) eller påtänd så tänker man nog mest på att linda in saker så man inte ser dem men inte på att det kan läcka vätska ...

Asså jag vet inte - men en virrig och stressad person tänker nog inte mer än "jag packar in det här som jag inte vill se" - helt enkelt. Jag (MGM) ska ju strax/snart göra mig av med "det" ...

Tror nog vidare att resterande kroppsdelar har avyttrats och då var MGM mer på sin vakt och mera klartänkt. Det var då jag tänkte på (förutom folie) även att svarta sopsäckar kan ha använts.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in