2020-05-21, 19:21
Medlem
Hur kunde de göra slut? En sådan fin kvinna han förlorade
Citera
2020-06-02, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
Hur kunde de göra slut? En sådan fin kvinna han förlorade

Skulle Martina Haag vara en fin kvinna? Var det inte hon som fick någon dom för att ha slagit en gravid kvinna?

Emil Haag bor på MÖRKÖ. I familjens före detta sommarstuga?
Citera
2020-06-02, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tove78
Skulle Martina Haag vara en fin kvinna? Var det inte hon som fick någon dom för att ha slagit en gravid kvinna?

Emil Haag bor på MÖRKÖ. I familjens före detta sommarstuga?

jag tror att huset är köpt av erik efter att han träffade lotta.
Citera
2020-06-02, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meetthefockers
jag tror att huset är köpt av erik efter att han träffade lotta.

Det var väl också i det huset otroheten så att säga förkroppsligades? Då ville nog inte Martina samäga det mera. Hon köpte loss villan istället. Mindre solkigt så.
Citera
2020-06-02, 13:21
Medlem
Citat:
Det var väl också i det huset otroheten så att säga förkroppsligades? Då ville nog inte Martina samäga det mera. Hon köpte loss villan istället. Mindre solkigt så.

jag har fått för mig via lotta och eriks senaste (misslyckade) tv-program om framtiden(?) att erik köpte huset efter att hans och lottas relation var offentlig för de flesta. men jag ska inte ta gift på det.
Citera
2020-06-03, 02:50
Medlem
Citat:
jag har fått för mig via lotta och eriks senaste (misslyckade) tv-program om framtiden(?) att erik köpte huset efter att hans och lottas relation var offentlig för de flesta. men jag ska inte ta gift på det.

Det var väl i sommarhuset de vänstrade?
Citera
2020-06-03, 09:06
Medlem
Citat:
Det var väl i sommarhuset de vänstrade?

Varför tror du det?
Citera
2020-06-03, 14:32
Medlem
RayOfLights avatar
Citat:
Varför tror du det?
Martina skriver i sin mycket svagt förtäckta roman om hans affär att hon upptäckte spåren av romansen i sommarstugan, att det var där de träffades i smyg
Senast redigerad av RayOfLight 2020-06-03 kl. 14:35.
Citera
2020-06-03, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RayOfLight
Martina skriver i sin mycket svagt förtäckta roman om hans affär att hon upptäckte spåren av romansen i sommarstugan, att det var där de träffades i smyg

Japp, det var det jag tänkte på. Var väl något om en ljusstake som var kvarglömd vid de äkta makarnas säng. Det älskande/vänstrande paret hade idkat älskog till stearinljusens milda sken, löd teorin.

Nu ska man iofs betänka att fiktion och verklighet inte är samma sak. Men Martina Haag är ju känd för att återkommande ha använt sig av (själv)biografiskt material. I debutromanen är huvudpersonen liksom Martina Haag själv en ”misslyckad skådis”.
En roman har Bromma i romanens titel - och det är i Bromma Martina Haag bor (just nu, och även då romanen skrevs). Osv, osv.

Så i så fall inte så konstigt om Martina Haag inte ville ta över som ensam ägare av sommarhuset. Medan Erik och Lotta kanske har många gemensamma trevliga minnen från huset.

Hur Erik roddar skolbarn bosatt på MÖRKÖ är en annan femma. Kanske deltidsbor han hos Lotta? Fast har han inte höns i Skärgården att ta hand om nu?

Martina Haag verkar för sin del ha tröstat sig med att efter förlusten av sommarhuset anlägga en swimmingpool i villaträdgården. Vid denna har hon sedan poserat på foton i bikini tillsammans med betydligt yngre män.

Kommande romaner utspelar sig kanske i Stockholms innerstad då hon verkar vara på väg att flytta.
Citera
2020-06-03, 16:30
Medlem
Citat:

Angående Erik och Lottas ”framtidsprogram” så är det tradigt när paret försöker sig på någon slags skådespeleri. I ”historieätarna” funkade det, de var ju sig själva med någon lätt förhöjning, så att säga. Samt kanske mer avslappnade av all alkohol som ingick i de historiska måltider. Men några talangfulla skådespelare är de ju inte.

(Hoppas SvT tvingas skära ner, så inte tablån behöver fyllas med trams som vi tvingas betala via skatten. Det känns sådär lagom fräscht att SvT är försörjningsinrättning/reklampelare till/för Haag, Schyffert, Haags bror med fru osv osv. Allt medan svenskarna netflixar.
Citera
2020-06-03, 17:20
Medlem
Arne Bajses avatar
Citat:
Angående Erik och Lottas ”framtidsprogram” så är det tradigt när paret försöker sig på någon slags skådespeleri. I ”historieätarna” funkade det, de var ju sig själva med någon lätt förhöjning, så att säga. Samt kanske mer avslappnade av all alkohol som ingick i de historiska måltider. Men några talangfulla skådespelare är de ju inte.

(Hoppas SvT tvingas skära ner, så inte tablån behöver fyllas med trams som vi tvingas betala via skatten. Det känns sådär lagom fräscht att SvT är försörjningsinrättning/reklampelare till/för Haag, Schyffert, Haags bror med fru osv osv. Allt medan svenskarna netflixar.

Kan bara instämma, de första programmen av Historieätarna funkade ok. Erik & Lotta passade bra som mannekänger i olika 1800-talskläder, sen bjöd de ju in Edward Blom också som ser historisk ut utan att behöva klä ut sig. Tyvärr blev resten av serien trams som sagt.

Lotta kan laga mat och föra ett normalt samtal, men Erik då ? Erik är en pellejöns, har svårt att lyssna och koncentrera sig, han avbryter andra som talar, verkar ha noll talang. Erik har dock kontakter och var en del av Schyffertgänget på ztv och tog sig in på svt
på den vägen.

Som sagt vem tittar på SVT 2020 ? Någon under 65 år ? Lägg ner SVT, de lever på skattepengar och de producerar tv-program som ingen tittar på. Du och jag betalar fast vi hellre tittar på netflix och youtube.
Citera
2020-06-04, 17:23
Medlem
bokhoras avatar
Citat:
Nu ska man iofs betänka att fiktion och verklighet inte är samma sak. Men Martina Haag är ju känd för att återkommande ha använt sig av (själv)biografiskt material. I debutromanen är huvudpersonen liksom Martina Haag själv en ”misslyckad skådis”.
En roman har Bromma i romanens titel - och det är i Bromma Martina Haag bor (just nu, och även då romanen skrevs). Osv, osv.

Håller med om att det ska skiljas på fiktion och verklighet, men det allra mesta som rör skilsmässan i Martinas bok verkar vara direkt hämtat från verkligheten. Lite tråkigt med en författare med så stor brist på fantasi.

Angående Eriks boende på Mörkö så flyttade han dit 2017 enligt en snabb sökning, men han kan naturligtvis ägt huset tidigare innan han skrev sig där. Till exempel som knullstuga för honom och uppköpet Lotta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in