2018-08-09, 11:24
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Tror du lite att hela befolkningen ligger bakom drev mot en person? Jag påstår fortsatt att Kakan Hermansson är väldigt populär i kretsar som är minst lika stora som de som lydigt skickar sitt mail till Audi.

Du tror återigen att din egen åsikt är representativ för andras åsikt.
Halmgubbar & tramsande som vanligt.

Du tror väldigt mycket själv. Detta är ett diskussionsforum & jag vet att min åsikt inte är representativ för vad tex. du tycker. Inte heller har jag hävdat att "hela folket" drevar mot "Kakan".

Att "Kakan" möts av allt mer kritik & ökad motvilja i alla möjliga sammanhang kan inte ha gått någon förbi. Detta beror delvis på hennes olika uttalande, men även på att samhällsklimatet håller på att svänga snabbt.

Den här typen av "artister" som fått en artificiell karriär enbart på grund av sina politiska åsikter blir snabbt omoderna när samhällsklimatet förändras. Att då, som Eric Haag, associera sig själv med en sådan person smetar givetvis av sig.

Även om Erik Haag framstår som rätt PK-präktig så har han inte utmärkt sig på samma rabiata vis som "Kakan". Men om han ständigt figurerar ihop med "Kakan" så påverkas självklart hans varumärke.

Dessutom är det ju inte så att Eric Haag har någon slags superbegåvning. Hans karriär är baserad på att folk tycker att han är en trevlig kille. Om han istället kommer att associeras med något mindre trevligt så kommer självklart karriären att ta skada.

Det här uttrycker nog bäst vad som är Erik Haags "grej".
Citat:
Ursprungligen postat av Kickan
De har ju aldrig gjort annat än tablåer, dvs där de i en stillastående scen grimaserar menande och barnsligt.

Barnprogram.
Citera
2018-08-09, 11:31
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Halmgubbar & tramsande som vanligt.

Du tror väldigt mycket själv. Detta är ett diskussionsforum & jag vet att min åsikt inte är representativ för vad tex. du tycker. Inte heller har jag hävdat att "hela folket" drevar mot "Kakan".

Att "Kakan" möts av allt mer kritik & ökad motvilja i alla möjliga sammanhang kan inte ha gått någon förbi. Detta beror delvis på hennes olika uttalande, men även på att samhällsklimatet håller på att svänga snabbt.

Den här typen av "artister" som fått en artificiell karriär enbart på grund av sina politiska åsikter blir snabbt omoderna när samhällsklimatet förändras. Att då, som Eric Haag, associera sig själv med en sådan person smetar givetvis av sig.

Även om Erik Haag framstår som rätt PK-präktig så har han inte utmärkt sig på samma rabiata vis som "Kakan". Men om han ständigt figurerar ihop med "Kakan" så påverkas självklart hans varumärke.

Dessutom är det ju inte så att Eric Haag har någon slags superbegåvning. Hans karriär är baserad på att folk tycker att han är en trevlig kille. Om han istället kommer att associeras med något mindre trevligt så kommer självklart karriären att ta skada.

Det här uttrycker nog bäst vad som är Erik Haags "grej".

Bla bla bla samma ordbajsande som vanligt.

Kontentan är att du sitter och drar slutsatser hur populära eller 'förbrukade' personer är inifrån din snäva åsiktskorridor. Och du hamnar troligen rätt grovt fel. Både Kakan Hermansson och Erik Haag har med största sannolikhet en stor publik och ingen av dem är 'förbrukade'. En dag kommer de kanske att var det, men idag är det inte.

Du får fortsätta att drömma om ett Sverige med bra underhållare med nationella åsikter och som saknar public service.
Citera
2018-08-09, 11:55
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Bla bla bla samma ordbajsande som vanligt.

Kontentan är att du sitter och drar slutsatser hur populära eller 'förbrukade' personer är inifrån din snäva åsiktskorridor. Och du hamnar troligen rätt grovt fel. Både Kakan Hermansson och Erik Haag har med största sannolikhet en stor publik och ingen av dem är 'förbrukade'. En dag kommer de kanske att var det, men idag är det inte.

Du får fortsätta att drömma om ett Sverige med bra underhållare med nationella åsikter och som saknar public service.
Och du drar återigen fram dina slutsatser ur din egen "åsiktskorridor". Men är detta överhuvudtaget ett argument? I övrigt ägnar du dig som alltid nästan uteslutande åt diverse argumentationsfel.

Faktum är att jag faktiskt gillar Erik Haag, jag har träffat honom i privata sammanhang & han framstår som genuint trevlig. Han påminner nog alla om den där trevliga, lite underfundiga, killen i parallellklassen på gymnasiet. Därför tycker jag det är extra synd att han nu, väldigt olyckligt, kommit att sammankopplas med "Kakan".

Därför skulle det vara intressant att veta om det är hans eget val, eller om det har beslutats högre upp i produktionsledningen.
Citera
2019-05-05, 08:08
Medlem
Isnatts avatar
Jag satt och kollade på jaktfilm på Youtube, på kanalen Passet, väldigt bra filmer.
Iaf, 16:30 dyker det upp en bekant gubbe med hund.
Visste inte att Erik var jägare.
https://youtu.be/f86gGnDlHUU?t=986
Citera
2019-05-05, 08:18
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Jag satt och kollade på jaktfilm på Youtube, på kanalen Passet, väldigt bra filmer.
Iaf, 16:30 dyker det upp en bekant gubbe med hund.
Visste inte att Erik var jägare.
https://youtu.be/f86gGnDlHUU?t=986
Erik är även eftersöksjägare, dvs. en jägare som kallas in för att avliva skadade djur. Åtminstone var han det för några år sedan

"När en bilist råkat köra på ett djur måste hen larma polis. Polisen larmar eftersöksjägare i området som får i uppdrag att spåra det skadade djuret. Erik Haag kontaktar bilisten när han åker ut till olycksplatsen.

– De flesta är lite chockade och reflekterar inte över vem det är som ringer upp. De få gånger folk reagerar tycker de mest att det är kul. Det är väl ungefär som om ”Banarne” skulle hoppa fram när man var och besiktigade bilen, något att berätta för ungarna när man kommer hem. Men ärligt talat tror jag de flesta tänker mer på att djuret de kört på inte ska behöva lida i onödan, säger han till Södermanlands Nyheter."

https://www.expressen.se/noje/har-ar...bb-viktig-del/
Citera
2019-11-05, 09:25
Medlem
Vore intressant att veta från er som gillar Erik Haag vad han har gjort som är bra. Posta gärna en youtube-länk.
Citera
2019-11-05, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av daz4me
Vore intressant att veta från er som gillar Erik Haag vad han har gjort som är bra. Posta gärna en youtube-länk.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/C/o_Segemyhr

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Heja_Björn

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Hassan_(radioprogram)
Citera
2019-11-05, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av daz4me

Han är rolig och har humoristisk tajming i sitt nylle. Barnslig men får en att skratta och det räcker för mig.

Hans ex MH är rolig på liknande sätt. Som i hennes bok "Det är något som inte stämmer" i en scen där paret i boken på en skogsstig ska prata om sitt förhållande lägger hon in "uppe i ett träd sitter en fågel och skriker som om den blivit sinnessjuk". Det är barnsligt och ganska roligt.
Senast redigerad av Ajara 2019-11-05 kl. 10:40.
Citera
2020-02-06, 13:15
Medlem
Bacchus94s avatar
Vad är upp med bonnläppspolisongerna? Vad är upp med talibanskägget?
Citera
2020-02-06, 14:20
Medlem
Skvistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bacchus94
Vad är upp med bonnläppspolisongerna? Vad är upp med talibanskägget?

Betyder nog att man skall le
Citera
2020-02-06, 14:21
Medlem
Slappdroskas avatar
Jag har sett den här mannen ett flertal gånger på TV den senaste tiden och har alltid undrat varför han pratar som en 12-åring.

Har han någon diagnos eller vad beror det på?
Citera
2020-02-06, 14:24
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slappdroska
Jag har sett den här mannen ett flertal gånger på TV den senaste tiden och har alltid undrat varför han pratar som en 12-åring.

Har han någon diagnos eller vad beror det på?
Det är denna spelade(?) naivitet som är hela hans shtick.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in