2020-06-03, 10:24
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Jag var lite onykter igår. Jag kanske hastade iväg lite tankar ogenomtänkta.

Du har rätt.

Mitt inlägg #1118 var till "totalattack", såg nu att det inte framgick helt tydligt.

Fridens liljor.
Citera
2020-06-03, 10:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Mitt inlägg #1118 var till "totalattack", såg nu att det inte framgick helt tydligt.

Fridens liljor.

Insåg det också imorse. Men men, jag bjussar på det.

(jag kan vara ganska snäll med)
Citera
2020-06-03, 12:19
Medlem
Könsmaktsteorin är tämligen omodern Överallt i samhället har kvinnor blivit jämställda och på många områden gått om männen. Kolla bara på högskolor. På alla högstatusutbildni gar, läkare, tandläkare, jurist är det en över ämdigande majoritet tjejer. Det är bara en tidsfråga tills tjejerna kommer att dominera i Ekonomisk termer. När det gäller sex dlmi eraf de sedan minst 20 år tillbaka. Det är kvinnor som väljer och vrakar, tar för sig och styr relationerna i befintliga parföfhållanden.
"Könsmaktsordningen" bygger på förlegade fakta. Det är nya tider nu. Killarna är losers på nästan alla fronter.
Citera
2020-06-03, 14:15
Bannlyst
Sexköp är våldtäkt.
Citera
2020-06-03, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Fast det räcker ju inte. Varför är du så emot att förbjuda sälj av sexuella tjänster?
Du får tänka dig att påföljden inte blir särskilt hård, tvärtom så kan de som säljer sex få hjälp.
jag är emot det , därför att
1. den part som säljer sex, inte gör något som skadar någon annan, är väldigt konstigt att kriminalisera något som inte skadar, eller hur?

2. Det är gravt kontraproduktiuvt, eftersom det gör livet än mer till ett helvete för prostituerade än vad det redan är....inte bara ska sexsäljande utnyttjas sexuellt , de ska också behandlas och värderas som brottslingar.
Och där finns gott om forskning och studier och....praktik som ger vid handen att kriminalisera sexsäljarna är extremt skadligt för denna grupp, det utsätter dem för än mer skada än vad de redan utsätts för.

Googla average studie i saken och sätt dig in i det så fattar du.
Citera
2020-06-03, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pengdems
Sexköp är våldtäkt.
Vilket jävla skit snack! Devalvdraf ju helt våldtäktsbdgreppet. På samma sätt som begreppet "kränkt" blivit totalt urhholkat och förlorat sin betydelse. Alla jävlar blir ju kränkta nuförtiden - av. minsta småsak. Är inte kaffet starkt nog då blir jag kränkt....
Citera
2020-06-03, 16:56
Medlem
Devalverar.... Svårt skriva på telefon
Citera
2020-06-03, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zibelius
Devalverar.... Svårt skriva på telefon
Våldtäkt är idag = tillskansa sig sex fullt medveten om att motparten inte vill detta, eller utan att veta om den vill detta, alltså inte samtycker, med våld, utnyttjande, hot, tvång etc etc....

Vad exakt är skillnaden mellan detta och sexköp av ex. ett sextraffickingoffer?

jag tycker båda är samma typ av beteende, grundat av på pricken samma typ av "tänk" av att prioritera sig själv, och sitt underliv, över någon annans vilja och bestämmanderätt över sitt underliv.

De är också båda i dagens rättssystem betraktade som sexbrott....och som sagt skillnaden mellan våldtäkt och medvetet utnyttja ett traffickingoffer är så gott som icke existerande.

Att du har olika grader i brott, ex, nu våldtäkt, devalverar på intet viss brottet.
Senast redigerad av Merapi 2020-06-03 kl. 17:46.
Citera
2020-06-03, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Våldtäkt är idag = tillskansa sig sex fullt medveten om att motparten inte vill detta, eller utan att veta om den vill detta, alltså inte samtycker, med våld, utnyttjande, hot, tvång etc etc....

Vad exakt är skillnaden mellan detta och sexköp av ex. ett sextraffickingoffer?

jag tycker båda är samma typ av beteende, grundat av på pricken samma typ av "tänk" av att prioritera sig själv, och sitt underliv, över någon annans vilja och bestämmanderätt över sitt underliv.

De är också båda i dagens rättssystem betraktade som sexbrott....och som sagt skillnaden mellan våldtäkt och medvetet utnyttja ett traffickingoffer är så gott som icke existerande.

Att du har olika grader i brott, ex, nu våldtäkt, devalverar på intet viss brottet.
Ok Snackar vi traffickingoffer så kan jag ju se en del poänger i ditt resonemang. Eller lagstiftatens.
Men all sexhandel handlar inte om trafficking även om. media ock pk-folket vill få oss att tro det. En stor andel sexarbetare gör det helt frivilligt ity att det är ett medvetet.val att få möjlighet att tjäna pengar på ett lättare sätt än ett vanligt slitarbete och som är fördomsfria nog att inte ogilla sex i sig.
Citera
2020-06-03, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zibelius
Ok Snackar vi traffickingoffer så kan jag ju se en del poänger i ditt resonemang. Eller lagstiftatens.
Men all sexhandel handlar inte om trafficking även om. media ock pk-folket vill få oss att tro det. En stor andel sexarbetare gör det helt frivilligt ity att det är ett medvetet.val att få möjlighet att tjäna pengar på ett lättare sätt än ett vanligt slitarbete och som är fördomsfria nog att inte ogilla sex i sig.
nej, mycket av sexhandel handlar ju även om ex. drogberoende....psykisk sjukdom....självskadebeteenden..... unga människor som är så osäkra och lever så otryggt ekonomiskt att de tvingas in i detta, eller människor som kommer från så fattiga delar av världen att de tvingas in i detta.....tycker du det är trevligare att utnyttja dessa?

Andelen av glada, sexpositiva, "lyckliga horor" med alla möjlgiheter att sluta när de vill, välja vilka de ska ligga med etc etc. etc...lär vara tämligen liten skara utav hela prostitutionshandeln i världen.

och lagen gäller heller itne dem som sagt...utan sexköparen och dess "motivation" och resonemang runt sitt beteende.

Jag menar vad fan är sexköpares problem, med att faktiskt anstränga sig lite och se till att man garanterat har sex med andra som faktiskt VILL HA SEX?

Det garanteras bäst av att inte tvinga, tjata, köpa, använda våld eller hota.
Kvinnor generellt och vääääldigt många män klarar detta bra....varför kan inte sexköpare göra det?

Har så pass många män FEL i frontal cortex så de inte klarar fatta denna relativt enkla grundregel, eller?
Citera
2020-06-03, 18:36
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
jag är emot det , därför att
1. den part som säljer sex, inte gör något som skadar någon annan, är väldigt konstigt att kriminalisera något som inte skadar, eller hur?

Det stämmer inte, sexköpare mår inte bra av sexköp. det har negativa effekter (vilket inte är ologiskt på nått sätt) på självkänsla och egenvärde,

Citat:
2. Det är gravt kontraproduktiuvt, eftersom det gör livet än mer till ett helvete för prostituerade än vad det redan är....inte bara ska sexsäljande utnyttjas sexuellt , de ska också behandlas och värderas som brottslingar.
Och där finns gott om forskning och studier och....praktik som ger vid handen att kriminalisera sexsäljarna är extremt skadligt för denna grupp, det utsätter dem för än mer skada än vad de redan utsätts för.

Googla average studie i saken och sätt dig in i det så fattar du.

Det stämmer, det stämmer även vid tuffare reglering på laglig sexförsäljning.
Citera
2020-06-03, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Det stämmer inte, sexköpare mår inte bra av sexköp. det har negativa effekter (vilket inte är ologiskt på nått sätt) på självkänsla och egenvärde,

Det stämmer, det stämmer även vid tuffare reglering på laglig sexförsäljning.
Lösning:

Sluta köp sex.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in