2020-06-03, 12:21
Medlem
Vi får leva med restriktioner i månader medans alla länder har släppt många av restriktionerna.
Vi kan inte göra det för antal nya fall är skrämmande som vi har dagligen och det går inte att smittspåra osv osv. Vi är totalt fuckade. Detta kommer att pågå länge. Sverige tog inte i med hårdhandskarna när det behövdes nu sitter dom i skiten.
Citera
2020-06-03, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TJABAXXX
Vi får leva med restriktioner i månader medans alla länder har släppt många av restriktionerna.
Vi kan inte göra det för antal nya fall är skrämmande som vi har dagligen och det går inte att smittspåra osv osv. Vi är totalt fuckade. Detta kommer att pågå länge. Sverige tog inte i med hårdhandskarna när det behövdes nu sitter dom i skiten.

Vilka restriktioner har sverige som inte andra har menar du? Åka utomlands?
Citera
2020-06-03, 12:28
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH

Portade från vissa länder.

Inte resa mer än 1 timme inom landet.

Följer du inte med i det mest grundläggande? varför skriver du här då?
Citera
2020-06-03, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloffgloff
Citat:
Ursprungligen postat av gloffgloff
Ok.

men du förstår begreppen riskgrupp, karantän, samhällssmitta och vardagsliv va?

Och jag att vill veta hur de hänger ihop med Svenska strategins "skydda riskgrupper"

rent praktiskt?

Har jag kommit fel? Detta är väl ett diskussionsforum.

Om du vill diskutera min person istället för ämnet föreslår jag att du startar en ny tråd.

Ja det är ett diskussionsforum och då hör det till att man tar in vad andra skriver åt en vilket du inte vill göra.

Ska du gå till tandläkaren och tillhör riskgrupp så får du väl på något sätt lösa det utan att Tegnell kommer hem personligen och borrar i din käft.

Är det ett problem? Då får man ta fram en lösning naturligtvis. Jag har inte ännu förstått det som ett faktiskt problem.
Citera
2020-06-03, 12:29
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Ja det är ett diskussionsforum och då hör det till att man tar in vad andra skriver åt en vilket du inte vill göra.

Ska du gå till tandläkaren och tillhör riskgrupp så får du väl på något sätt lösa det utan att Tegnell kommer hem personligen och borrar i din käft.

Är det ett problem? Då får man ta fram en lösning naturligtvis. Jag har inte ännu förstått det som ett faktiskt problem.

Då har jag hellre tandvärk faktiskt.
Citera
2020-06-03, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fuckyouasshole22
Varför ska man lyssna på WHO efter att de stog på knä och sög av kommunistdiktaturen Kina i 3 månader innan de kallade Pandemin för en Pandemi?

Förövrigt för oss som bor utanför Sverige ska ni veta att folk är avundsjuka på Sverige och bland gemene man sägs det högt att man borde gjort som Sverige, Sveriges respons är nog tillsammans med Taiwan bland den bästa i Världen om än med helt olika metoder och resultat

Du menar att 4500 människor har dött i Sverige för att AT kände för att ge fingret åt WHO? Vi borde vara mer professionella än så i Sverige väl?

Gräset är alltid grönare på andra sidan staketet. Men vi får väl se i höst hur det ser ut, vi kanske har full lockdown i Sverige vid det laget medan andra lever på som vanligt.
Citera
2020-06-03, 12:33
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Exakt, och precis vad jag skrev ovan, han hävdar fortfarande att han gjorde rätt vid varje givet tillfälle utifrån den information som fanns, trots att ingen annan i världen tycks ha gjort samma bedömning som han. Att inte följa WHO:s rekommendationer tycker jag är nog skäl för att han ställer sin plats till förfogande.
WHO är inte gud, och dessutom hade inte heller WHO korrekt information eftersom Kina mörkade. Publicerat igår:

https://www.theguardian.com/world/2020/jun/02/china-withheld-data-coronavirus-world-health-organization-recordings-reveal

China withheld data on coronavirus from WHO, recordings reveal

Complaints by officials at odds with body’s public praise of Beijing’s response to outbreak

The World Health Organization struggled to get needed information from China during critical early days of the coronavirus pandemic, according to recordings of internal meetings that contradict the organisation’s public praise of Beijing’s response to the outbreak.

The recordings, obtained by the Associated Press (AP), show officials complaining in meetings during the week of 6 January that Beijing was not sharing data needed to evaluate the risk of the virus to the rest of the world. It was not until 20 January that China confirmed coronavirus was contagious and 30 January that the WHO declared a global emergency.

“We’re going on very minimal information,” said Maria Van Kerkhove, an epidemiologist and the WHO technical lead for Covid-19, according to the AP. “It’s clearly not enough for you to do proper planning.”

The WHO’s top official in China, Gauden Galea, said in one of the recordings: “We’re currently at the stage where yes, they’re giving it to us 15 minutes before it appears on CCTV [Chinese state TV].”

The report comes amid growing international scrutiny of China’s handling of the outbreak and moves to establish an independent investigation into the origins of the virus, which has infected more than 6 million and killed more than 375,000 people around the world.

FHM kan bara gå på den information som görs tillgänglig.
Senast redigerad av outoftheblue 2020-06-03 kl. 12:39.
Citera
2020-06-03, 12:34
Medlem
Citat:
Ja bland annat.
Citera
2020-06-03, 12:34
Medlem
RoyalTrashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
När Tegnell inte erkände sina fel var han autist och dum i huvudet.
När han nu erkänner fel så är inte det rätt heller.
Går ju inte att resonera med vissa.

Klart Sveriges strategi visat sig vara usel.
Men att Tegnell nu visar lite ödmjukhet och kan erkänna misstag tycker jag i varje fall är en bra egenskap.
Även om det såklart föredragits att rätt blivit rätt från början.

Men inlägget var ju riktat mot de som stöttat Tegnell och inte kritik mot att han erkänt misstag.

Sedan har jag sett honom säga detta 2ggr tidigare bara för att säga i intervjuer efter att han inte vet vad vi hade kunnat göra annorlunda i ett sätt att försvara strategin. Så jag avvaktar innan jag drar för stora växlar av detta.

Att de gjort många fel tror jag dock de flesta ser nu. Vi får hoppas att Sverige lärt sig av många misstag nu så vi är redo ifall det kommer en våg 2 nu i höst/vinter! Tror Teggan och gänget kan få mycket upprättelse då OM det händer och de lyckas bättre, även fast det mesta i våg 1 varit ett haveri.

Förlåtelsens styrka är stor! (kände mig religiös för en gång skull där )
Citera
2020-06-03, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Portade från vissa länder.

Inte resa mer än 1 timme inom landet.

Följer du inte med i det mest grundläggande? varför skriver du här då?

2 timmar är det. Hur ser det ut i andra länder?
Citera
2020-06-03, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TJABAXXX
Ja bland annat.

Bland annat? Nämnt ett till exempel.
Citera
2020-06-03, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93