2020-06-03, 11:25
Medlem
PaoloRobertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Hon sa att hon slutade för att sitta jobba var gjort. Stämmer inte det, fick hon sparken? Länk tack.

Du vet hur vårt sjuka Sverige fungerar på myndighetsnivå, avgå tyst och självmant.
Eller få sparken och smutskastad i svensk media.
Citera
2020-06-03, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Nej, jag förstår inte heller hur NurseRatched menar, eller varför det är viktigt. Att cytokinstormarna orsakas av virusinfektionen, och inte skulle ha hänt annars - är uppenbart. Att en bakteriell lunginflammation, som får fäste för att c-virusen har berett vägen i lungornas endotel, genom att spränga upp cellerna där - är också uppenbart. Samma om de luckrar upp blodkärlens endotel, så att blodproppar lättare kan fastna där och patienten dör av det. Det spelar ingen roll om det är "direkt" eller "indirekt" - det är ändå coronan som gör att folk blir sjuka och dör.
Jag backar ifrån det där litet. Jag hade nog missuppfattat en läkare jag pratade med.

Sanningen är att de flesta patienterna har inte skador som är orsakade av själva viruset men en liten del av de infekterade kan ha det.
Citera
2020-06-03, 11:28
Medlem
Torsuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PaoloRoberto
Hur tänker alla imbecilla Tegnell-fans nu? Har ju vimlat av dem här på Flashback liksom överallt i Sverige. Minst 70% av mina PK-bekanta har ansett att Tegnell och FHM är Guds gåva till svenska folket. Vissa har nästan varit beredda att börja slåss handgripligt om man undsluppit sig något hånfullt omdöme om Dr Tengele - massmördaren.

Nu har alltså Tegnell, arkitekten över jordklotets dödligaste coronastrategi lämnat skeppet. Erkänner att allt svammel och gissningar var just svammel och gissningar. Kommer Tegnells korkade anhängare följa Tegnells exempel och erkänna att dom också är idioter? Eller kommer de fortsätta hävda att massdödstaktiken är den bästa och att alla andra länder kommer få sin massdöd lite senare?

Många intressant frågor, vad säger ni som hyllat Tegnell och Sveriges värdelösa coronataktik från dag 1. Känns det jobbigt nu? Var taktiken rätt trots att Tegnell nu fått för sig att den var fel? När kommer massdöden till Norge, Danmark och Finland? Hur känns det att vara en lallande idiot
Just den frågan ställde jag till en Tegnellist. Han svarade: Vadå ändrat sig? Var har han sagt det? Han har väl fört en stringent linje hela tiden?
Citera
2020-06-03, 11:29
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Man behöver vara 5 år för att tro på den förklaringen. Samma med Ahlenius, Freivalds och de andra - de avgick självmant, men visste att de skulle få sparken annars.

Hon blev för obekväm. Harriet pekade ut en mängd brister för Regeringen. Harriet var för öppen med att kritisera Regeringen. Regeringen såg rött.

Men fick hon sparken eller inte. Det är officiellt hur hon slutade. Men du menar att hon kanske slutade pga påtryckning. Den risken finns ju alltid.
Citera
2020-06-03, 11:37
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PaoloRoberto
Hur tänker alla imbecilla Tegnell-fans nu? Har ju vimlat av dem här på Flashback liksom överallt i Sverige. Minst 70% av mina PK-bekanta har ansett att Tegnell och FHM är Guds gåva till svenska folket. Vissa har nästan varit beredda att börja slåss handgripligt om man undsluppit sig något hånfullt omdöme om Dr Tengele - massmördaren.

Nu har alltså Tegnell, arkitekten över jordklotets dödligaste coronastrategi lämnat skeppet. Erkänner att allt svammel och gissningar var just svammel och gissningar. Kommer Tegnells korkade anhängare följa Tegnells exempel och erkänna att dom också är idioter? Eller kommer de fortsätta hävda att massdödstaktiken är den bästa och att alla andra länder kommer få sin massdöd lite senare?

Många intressant frågor, vad säger ni som hyllat Tegnell och Sveriges värdelösa coronataktik från dag 1. Känns det jobbigt nu? Var taktiken rätt trots att Tegnell nu fått för sig att den var fel? När kommer massdöden till Norge, Danmark och Finland? Hur känns det att vara en lallande idiot
De där satans massmördarfansen kommer aldrig att erkänna sina brister, de kommer bara att anpassa retoriken så att de ”alltid har tyckt som de tycker idag” allt efter hur narrativet ändras i landet. Förnekarkräk är förnekarkräk.
Citera
2020-06-03, 11:42
Medlem
arbetets avatar
Pang, så blev det en världsnyhet:

Swedish expert admits country should have had tighter coronavirus controls
Shift comes as Stockholm promises a commission to investigate approach to pandemic

The architect of Sweden’s controversial lighter lockdown policy for dealing with coronavirus has for the first time conceded the Scandinavian country should have imposed more restrictions to avoid having such a high death toll.

Anders Tegnell, Sweden’s state epidemiologist, agreed with the interviewer on Sveriges Radio that too many people had died in the country.

“If we would encounter the same disease, with exactly what we know about it today, I think we would land midway between what Sweden did and what the rest of the world did,” Mr Tegnell said in the interview broadcast on Wednesday morning.

Mr Tegnell’s admission is striking as for months he has criticised other countries’ lockdowns and insisted that Sweden’s approach was more sustainable despite heavy international scrutiny of its stubbornly high death toll.

Sweden’s centre-left government on Monday said it would appoint a commission to investigate the country’s approach to coronavirus before the summer, bowing to pressure from opposition politicians.

The public mood in Sweden appears to have shifted somewhat since neighbouring Norway and Denmark last week opened their borders to each other but not their close neighbour. Sweden has reported a much higher death toll relative to its population size than Norway.

Mr Tegnell said in the interview: “There is quite obviously a potential for improvement in what we have done in Sweden. It would be good to know exactly what to close down to better prevent the spread of the virus.”
https://t.co/Pp56cgDTyL?amp=1
Senast redigerad av arbetet 2020-06-03 kl. 11:45.
Citera
2020-06-03, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Jag pratar om att du inte har bytt åsikt.

Du anser fortfarande att vår strategi var rätt? (fast du är rätt ensam nu)?

Du anser fortfarande att det enda sättet att minska smittspridningen är via flockimmunitet?

Om det är så du menar framstår du tyvärr som obildningsbar. Envishet kan vara en dygd, till en viss gräns...

Aha. Ja det är väl jag fortfarande inne på. Tror tegnell kan stoppa upp sin flacka kurva i anus och att sverige kommer få betydligt värre spridning när vi öppnar upp.

Sveriges strategi att prioritera folkhälsan i stort och inte panika över Corona i synnerhet håller jag dock som den rätta fortfarande. Det var det jag syftade på om du nu inte förstod det, ber om ursäkt om jag var otydlig.
Citera
2020-06-03, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Hörni alla härinne som stöder Tegnell, vad är talpunkten för att han nu erkänt att man gjort fel och skulle gjort mer som vi andra härinne ville från början men som ni motsatt er med näbbar och klor i ett par månader.

Fel sida av historien är ni ju på iallafall och FB levererar igen

När Tegnell inte erkände sina fel var han autist och dum i huvudet.
När han nu erkänner fel så är inte det rätt heller.
Går ju inte att resonera med vissa.

Klart Sveriges strategi visat sig vara usel.
Men att Tegnell nu visar lite ödmjukhet och kan erkänna misstag tycker jag i varje fall är en bra egenskap.
Även om det såklart föredragits att rätt blivit rätt från början.
Citera
2020-06-03, 11:49
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Skåne varnar för regelbrytande sommarturister
Länsstyrelsen Skåne ser en risk för att turister som besöker länet under sommaren inte kommer följa riktlinjerna eftersom det saknas påföljder, rapporterar P4 Malmöhus.

https://omni.se/skane-varnar-for-regelbrytande-sommarturister/a/pLzzJR
Exakt, det saknas påföljder. Sverige vägrade ju att ta i med hårdhandskarna från början genom att förklara hur ”duktig svennebanan är på att lyda uppmaningar, det behövs minsann inga lagar”... Masslakten av våra gamla är ett bevis för att den tesen är dragen ur röven, den totala oförmågan att få igång testningarna är ett annat. Trådens imbeciller som vägrar munskydd trots bättre vetande är ett tredje. Överallt trilskas man för att det inte blir några påföljder.

Ska Sverige behöva bli en fasciststat för att vi inte ska bli ett u-land pga av alla satans söndercurlade egoister?

Hard times create strong men
Strong men create good times
Good times create weak men
Weak men create hard times

🔄🔄🔄
Citera
2020-06-03, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torsus
Just den frågan ställde jag till en Tegnellist. Han svarade: Vadå ändrat sig? Var har han sagt det? Han har väl fört en stringent linje hela tiden?

Han har erkänt att han hade gjort vissa saker annorlunda om han fått börja om.
Jag förstår inte felet i ett sådant uttalande?
Citera
2020-06-03, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
De där satans massmördarfansen kommer aldrig att erkänna sina brister, de kommer bara att anpassa retoriken så att de ”alltid har tyckt som de tycker idag” allt efter hur narrativet ändras i landet. Förnekarkräk är förnekarkräk.

Det är ju just bristerna som Tegnell erkänt om du istället för svulstigt hat faktiskt kan lyssna och reflektera.
Citera
2020-06-03, 11:53
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Han har erkänt att han hade gjort vissa saker annorlunda om han fått börja om.
Jag förstår inte felet i ett sådant uttalande?
För att uttalandet inte gör någon nytta överhuvudtaget. Det är bara ett sätt för svinet att slippa galgen. Jag förstår inte vad du får ut av att den skyldige nu försöker spela ödmjuk när allt är försent? När han satt och hunsade omvärlden hade du fan inga synpunkter, tror du verkligen att någon är beredd att förlåta den där fittan nu? Om han råkar cykla framför min bil vill jag påminna om att bromsbackarna har behövts bytas för länge sen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in