men du förstår begreppen riskgrupp, karantän, samhällssmitta och vardagsliv va?
Och jag att vill veta hur de hänger ihop med Svenska strategins "skydda riskgrupper"
rent praktiskt?
Har jag kommit fel? Detta är väl ett diskussionsforum.
Om du vill diskutera min person istället för ämnet föreslår jag att du startar en ny tråd.
Jag såg inte mycket till diskussion i ditt gnäll. Du behöver inte heller ta åt dig personligen vad gäller de förslag jag gav, de kan betraktas som allmänna.
Pre-/asymptomatisk smitta betyder ju att man inte vet om att man bär på viruset,
och därför kan man inte stanna hemma om man är sjuk,
för man känner sig inte sjuk helt enkelt.
Så vårdpersonalen kan ju följt FHMs restriktioner och riktlinjer till punkt och pricka,
och ändå burit på smitta,
och om de inte haft munskydd kunnat smitta brukare på jobbet.
Halva fakta kring viruset saknas ju i resonemangen,
har journalisten bott under en sten i 3 månader?
Om regeringen fattar besluten undrar jag varför de delegerar coronavirusts hantering till regionerna och sedan skyller på regionerna att de inte kan hantera coronaviruset. För mig är det tydligt att regeringen inte tar ansvar vad gäller coronakrisen. Statlig direktiv till regionerna skulle ha inneburit tydlighet till regionerna. Att vara otydlig är ett tecken på dåligt ledarskap och bristande ansvarstagande.
Haveriet är dock djupt rotat - allt annat än en total uppryckning av dessa "tillplattade kurvans" antivetenskapliga dogmatiker är helt oacceptabelt.
"Tillplattade kurvan" utgör basen för dödskulten och har okritiskt spridits av människovidriga troll vitt och brett. Detta defaistiska och pseudovetenskapliga antagande kring smittans ostoppbarhet är en produkt av rent önsketänkande - en önskan om att inte kunna misslyckas, då ödet ändå är oundvikligt.
Tusentals människoliv utslocknande som en del i Löfvenkultens önsketänkande - önskan att reaktiva länder kommer dö ikapp....
Haha exakt. Det är så jävla njutsamt att live få se Sossarnas MISSLYCKANDE
Då vi med beräknad eftersläpning förmodligen låg på 4800 igår och verkar snitta 50 om dagen så torde det inträffa på lördag eller söndag denna vecka. Det vet vi 7-14 dagar efteråt: https://adamaltmejd.se/covid/
Jag håller med egentligen, men dom här eftersläpningarna hämtas aldrig in. Nja 50 om dagen är det nog inte nu, jag håller troligt det blir först 45 per dag och sedan sjunker det ned mot 40 varför snittet 41 kan vara trovärdigt. Men vi får se, ingen mening med att tvista om påvens skägg.