Citat:
Ursprungligen postat av
tojo
Jag kan inte minnas något ur förhören om att T skulle vara religiös extremist. Du menar att hans Trumpfanatism skulle vara påhittad? Jag tror honom när han säger att han ville hitta sätt att bygga ett liv där.
Tror inte det var om IS men jag tror inte på hans USA, han hade ju även frågat W's pappa om W fick följa med och han hade sagt nej.
Men i något annat förhör sades det att W blev chockad över att han helt plötsligt skulle åka till USA när de gjorde slut (kan ha varit A*bas förhör).
Men, någonting hade ju uppenbarligen hänt när han var borta för att "åka till USA" eftersom nästintill alla vittnar om hur förändrad han var efter det och jag tror inte det bara handlar om att han blev nekad, han hade ju bara kunnat vänta nått år till och åkt när det gått 5 år sen han var i Iran.
Jag gillar heller inte H*nnas förhör, de känns som att de tog en 180 graders vändning mot vad hennes övriga två kompisar sagt, och det såg ut som att hon mer försökte smutskasta trovärdigheten hos övriga vittnen, men det skulle väl kunna bero på att så mycket är maskat.