2020-06-03, 09:54
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Han är dum i huvudet. Hans pass skulle dessutom gå ut i dec 2019. Nånstans läste jag om att han ljög när han sökte visum. Om jag inte drömt det där sista.

Ja, han ljög om att inte varit i Iran under de senaste 5 åren
Citera
2020-06-03, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Ja, han ljög om att inte varit i Iran under de senaste 5 åren
Såååå var det! Tack😊
Citera
2020-06-03, 10:00
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Det var förr i tiden när vi gick i skolan. Nu har det blivit något annat. Nu börjar man förstå hur folk kan komma igenom skolan och tom. ta examen.

Det vore bra om du läser ALLA inlägg, speciellt om du ska vara spydig!

Eftersom det var min fadäs, och jag har gjort en liten pudel.

Och joo, det gick att gå igenom skolan och ta examen FÖRR i tiden också! Även universitetsexamen!!

Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Systern har ju skyddad adress Pga sitt ex (vilket han dessutom skrivit själv) så att w inte kunde bo där är vl inte konstigt?
T hade gjort allt för att ta reda på vart och röja uppgifterna.

Att systern har skyddad ID kan inte ha något med huruvida W kan bo där eller inte, så till vida att inte W upplevs som en risk själv..... Det är ju bara systerns uppgifter, ev genom W, att T skulle försöka få reda på adressen. För mig låter det som dramaqueensbeteende från flickornas sida. Men min spekulation.

Citat:
Ursprungligen postat av Katten37
Varför tänker jag på detta??? Har läst om USA i FUP kan det vara så att han ville vara med i
IS???? EN tanke bara.

Nej, nej, han var medlem i SD. Han lär inte ha gillat invandrare.

Citat:
Ursprungligen postat av Urre01
För att att få inresetillstånd till USA måste man ju fylla i en ESTA ansökan och vet redan innan om man blir beviljad inresa eller inte. Varför då bege sig till en flygplats om han blivit nekad....

Jag tror ju att han var i psykos.

Eller så trodde han att det svenska passet skulle räcka. För inte allt för länge sedan så behövde inte svenskar söka visum. Själv fick jag grönt kort år 1986.
Citera
2020-06-03, 10:03
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Men på sida 411 i FUP visas topplagret, och på sida 413 visas bottenlagret. Varför finns så många fingeravtryck på topplagrets olika skikt, men inte på bottenlagrets olika skikt?

Så här står det på sida 410 om delningen av paketet:

"Emballaget som huvudet fanns i. Vid obduktionen så delades det i två halvor där sedan
varje halva togs bort som tre lager, benämns fortsättningsvis G059-G064. Varje lager
bestod av ett antal skikt med aluminiumfolie varav vissa var tejpade. Bilden nedan
illustrerar hur de olika lagren satt i förhållande till varandra."

Och på den sidan finns också bild på hur de olika lagren var placerade.

Det vore nog bra om paketeringen rekonstruerades på något sätt, för att visa att det går att få en sådan "fingeravtrycksbild" som det var enligt FUP.

För att han till att börja med använde skyddshandskar (som han ju hade hemma enligt Ws mamma)? Kanske för att inte vilja röra vid det kallnade huvudet direkt?

Sedan blev det mer och mer problematiskt då dessa fastnade i den klistriga packtejpen. Och de blev dessutom blodiga och därmed hala. Dessutom var han mest troligen väldigt pårökt och tänkte inte särskilt logiskt.

Edvin Gullensvaan hade samma problem, en av hans handskar gick sönder och fastande i tejpen på ett innerlager på ett av offren
Senast redigerad av T34Panzer 2020-06-03 kl. 10:12.
Citera
2020-06-03, 10:12
Medlem
Bollkalle19s avatar
Citat:
För att han till att börja med använde skyddshandskar (som han ju hade hemma enligt Ws mamma) Kansle för att inte vilja röra vid det kallnade huvudet direkt.

Sedan blev det mer och mer problematiskt då dessa fastnade i den klistriga packtejpen. Och blev dessutom blodiga och därmed hala. Dessutom var han mest troligen väldigt pårökt och tänkte inte särskilt logiskt.

Edvin Gullensvaan hade samma problem, en av hans handskar gick sönder och fastande i tejpen på ett innerlager på ett av offren

Precis så som jag tror.
Du beskrev det bättre dock! Bra!
Citera
2020-06-03, 10:12
Medlem
Att fingeravtryck inte förekommer på de innersta lagren kan väl vara så enkelt att de är upplösta av vätskor m.m som huvudet utsöndrar vid förruttnelsen, men det är naturligtvis bara min gissning.
Citera
2020-06-03, 10:13
Medlem
Citat:
Ja dom yttre skadorna blånaderna och krosskadorna. Här talar vi om en skada i ögat ögongloben som går in i skallen

strax utanför högra iris ses en 0,5 x 0,5 cm stor skada vilken fortsätter in till den högra främre skallgropen där en 0,4 cm x 0,1 cm stor skada belägen 2 cm till höger om medellinjen med ett millimeterstort avlöst fragment ses."

Ursäkta om detta avhandlats redan apropå stickskadan (?) i Wilmas högra öga (jag ligger några dagar efter här i tråden) men har det nämnts att detta är en skada som troligen uppkom efter döden?

I FUP s. 178, där skadan beskrivs, nämns att ingen blödning skett. På s.182 skriver läkaren "Utseendet på hudskadorna i pannan och vid det högra ögat talar för att de orsakats av skarpt våld och att de uppkommit efter döden."

Tycker personligen inte att det gör skadan mindre bisarr. Varför sticka en död person i ögat, liksom? (Oavsett verktyg för detta). Ser verkligen inget praktiskt syfte. Eller är det bara för att han är sjuk i huvudet?
Citera
2020-06-03, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KalaSthlm
Ursäkta om detta avhandlats redan apropå stickskadan (?) i Wilmas högra öga (jag ligger några dagar efter här i tråden) men har det nämnts att detta är en skada som troligen uppkom efter döden?

I FUP s. 178, där skadan beskrivs, nämns att ingen blödning skett. På s.182 skriver läkaren "Utseendet på hudskadorna i pannan och vid det högra ögat talar för att de orsakats av skarpt våld och att de uppkommit efter döden."

Tycker personligen inte att det gör skadan mindre bisarr. Varför sticka en död person i ögat, liksom? (Oavsett verktyg för detta). Ser verkligen inget praktiskt syfte. Eller är det bara för att han är sjuk i huvudet?
Han kan ha sluntit med kniven kanske? Annars är killen helsjuk.

Edit: Det sår "vid", inte "i" ögat.
Senast redigerad av Picasso2 2020-06-03 kl. 10:22.
Citera
2020-06-03, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Men jösses - om det nu är så attans viktigt så var det en större mängd folie.

Normala mått på en folierulle är: 20 meter och drygt 30/40 centimeter brett ... så står det på min rulle jag har hemma. Finns otroligt många olika mått - men det jag har är en vanlig rulle ifrån Konsum.

Jaaa - attans många meter eller hur??? Och har det stått 7x35 betyder det en folierulle om 7 meter och 35 centimeter bred.

Varför tjafsa om exakta måtten? Det har ju klargjorts att mängden folie som MGM har inhandlat MEN som inte finns kvar i lägenheten tydligen har använts. Och så mycket använder man INTE till de föga grammen cannabis han säger sig använda per månad. Inte ens en väldigt ihärdig husmor som lagar mycket mat till stor familj använder så mycket folie.

Kan vi inte låta den diskussion bero? Såvida de inte hittar kroppsdelar inlindat i folie - fört då kan det vara intressant att diskutera det och om det eventuellt kan finnas teknisk bevisning av spår såsom fingeravtryck etc. ?
Apropå emballage. Om jag har förstått saken rätt så fanns det ingen plastpåse runt om huvudet med folie. Skulle inte mgm då ha förstått att det så småningom skulle börja läcka vätska? Hur kunde mgm kunnat ta den risken? Skulle man tex. handla kött i en affär och velat ha det inslaget i aluminiumfolie? Det skulle väl vara alltför osäkert och man skulle vilja ha en plastpåse omkring. Var mgm verkligen så urbota dum eller opraktisk? Konstigt att någon kan vara så dum i så fall.
Citera
2020-06-03, 10:54
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KalaSthlm

Jag tror att det är för att han faktiskt är sjuk i huvudet, jaa. Schitzofrenisk psykos. Sjuka människor som "ser" djävulen hos andra brukar väl just attackera ögonen?? bara min spekulation.

Citat:
Han kan ha sluntit med kniven kanske? Annars är killen helsjuk.

Edit: Det sår "vid", inte "i" ögat.

Då får du läsa om i FUP/obduktionsrapporten, det finns en 4 cm lång/0,5cm bred stickskada i ögat. Det har ju diskuterats förut.

Reservation för att siffrorna kanske inte är exakta.
Citera
2020-06-03, 10:56
Medlem
Citat:
Han är dum i huvudet. Hans pass skulle dessutom gå ut i dec 2019. Nånstans läste jag om att han ljög när han sökte visum. Om jag inte drömt det där sista.

Ja, det verkar som han är dum i huvudet. Bara det med passets giltighetstid ställer man sig frågande till. Måste ju gälla den tid man befinner sig i landet.
Citera
2020-06-03, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urre01
Ja, det verkar som han är dum i huvudet. Bara det med passets giltighetstid ställer man sig frågande till. Måste ju gälla den tid man befinner sig i landet.
Jag tror t o m att den skall gälla 6 månader efter returresan. Och han hade väl inte ens en returbiljett? Herregud.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in