2020-06-03, 11:14
Medlem
askungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nossttam
Att fingeravtryck inte förekommer på de innersta lagren kan väl vara så enkelt att de är upplösta av vätskor m.m som huvudet utsöndrar vid förruttnelsen, men det är naturligtvis bara min gissning.
Det tror jag också + att de kanske "gnuggats" lite lätt från när the yttre skikten satts på.
Citera
2020-06-03, 11:17
Medlem
CzeLiouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tojo
Jag kan inte minnas något ur förhören om att T skulle vara religiös extremist. Du menar att hans Trumpfanatism skulle vara påhittad? Jag tror honom när han säger att han ville hitta sätt att bygga ett liv där.

Tror inte det var om IS men jag tror inte på hans USA, han hade ju även frågat W's pappa om W fick följa med och han hade sagt nej.
Men i något annat förhör sades det att W blev chockad över att han helt plötsligt skulle åka till USA när de gjorde slut (kan ha varit A*bas förhör).

Men, någonting hade ju uppenbarligen hänt när han var borta för att "åka till USA" eftersom nästintill alla vittnar om hur förändrad han var efter det och jag tror inte det bara handlar om att han blev nekad, han hade ju bara kunnat vänta nått år till och åkt när det gått 5 år sen han var i Iran.

Jag gillar heller inte H*nnas förhör, de känns som att de tog en 180 graders vändning mot vad hennes övriga två kompisar sagt, och det såg ut som att hon mer försökte smutskasta trovärdigheten hos övriga vittnen, men det skulle väl kunna bero på att så mycket är maskat.
Citera
2020-06-03, 11:20
Medlem
askungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag tror t o m att den skall gälla 6 månader efter returresan. Och han hade väl inte ens en returbiljett? Herregud.
Så tänker jag även på det att han först "planerat" att sticka innan han lovat W att hon skulle få bo där, vilket han ju senare lät henne men W hade ändå ingen egen inkomst.
Han hade ju inte sagt upp lägenheten, hade inte sagt något till föräldrarna, inte sagt något på jobbet. Usa-resan är väldigt märklig, men det verkar ju docl som han hade köpt en biljett iallafall.
Att han inte köpt returbiljett berodde väl snarare på att han i uttalande inte sagt hur länge han skulle stanna, men mer än ett år iallafall.
Citera
2020-06-03, 11:21
Medlem
Citat:
Jag tror t o m att den skall gälla 6 månader efter returresan. Och han hade väl inte ens en returbiljett? Herregud.

Det verkar som svenska pass är undantagna från 6 månaders regeln.
Citera
2020-06-03, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urre01
Det verkar som svenska pass är undantagna från 6 månaders regeln.
Kikat lite. Så här står det: Observera dock att svenska pass täcks av ett landsspecifikt avtal och är därför undantagna från sexmånadersregeln. Svenska pass kan användas så länge passet är giltigt under hela vistelsen i USA.

Passet måste alltså vara giltigt under hela vistelsen. Tishkos pass skulle gå ut i dec 2019.
Citera
2020-06-03, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qurera
Det är för hundrade gången blod och inte klorin. De har testat för blod. Mer specifikt för Wilmas blod. Blod utspätt till 1/10000 upptäcks med bluestar.
Jodå, vet att dom hittat fläckar där men hela konturen har jag inte sett något om någonstans.
Sedan har du tappat några nollor eftersom blod kan spädas ut till 1:999 999 och ändå ge en reaktion. 1 miljon alltså, inte en på tiotusen.
Citera
2020-06-03, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Aha ok 😊
Minns att en som plågade ihjäl katter åkte dit tack vare flashback, han hade konto och blev sur över andras sätt att skriva om dådet och avslöjades.
Jaha, där ser man. Vad ska man då tro? Vad tror ni om prästernas tystnadslöfte? Skulle dom bevara tystnaden om en mgm skulle erkänna ett sådant här brott? Finns det fortfarande fängelse präster?
Citera
2020-06-03, 11:37
Medlem
askungens avatar
Citat:
Kikat lite. Så här står det: Observera dock att svenska pass täcks av ett landsspecifikt avtal och är därför undantagna från sexmånadersregeln. Svenska pass kan användas så länge passet är giltigt under hela vistelsen i USA.

Passet måste alltså vara giltigt under hela vistelsen. Tishkos pass skulle gå ut i dec 2019.
Varifrån har du uppgifter från när hans pass ska ha gått ut?
Citera
2020-06-03, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av askungen
Varifrån har du uppgifter från när hans pass ska ha gått ut?
Sid 369 i fupens pdf. Under fotot står giltighetstid 2019-12-09
Citera
2020-06-03, 11:41
Medlem
askungens avatar
Citat:
Sid 369 i fupens pdf. Under fotot står giltighetstid 2019-12-09
Ok, jag har inte tillgång till fupen just nu, men det kanske stämmer att det står där.
Jag har varit så inne på hans längd och att den inte syns i passet och tänkte därmed uteslutande om möjlighet till att se giltighetstiden
Citera
2020-06-03, 11:41
Medlem
Knuxs avatar
När fortsätter rättegången?
Citera
2020-06-03, 11:42
Medlem
Citat:

Jag googlade på samma... Ja, det måste gälla under hela vistelsen. Och han hade tänkt vara borta ett till två år tycker jag att jag har läst. Men maxtiden man får vistas i USA är 90 dagar om man inte sökt speciellt visum.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in