2020-06-02, 16:31
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
Tishko erkände själv under rättegången att två folierullar inhandlats i närtid. Han försade sig lite där. Enligt FUP var så gott som allt folie slut.

Så var det ja - angående folien. Men den öppnade rullen med svarta sopsäckar? Den undrar jag om inte resterande kroppsdelar kan ha packats in i - efter att folien tagit slut, så kan ju folie lätt bli rispad och gå sönder. Något måste man nog stoppa de inlindade sakerna (läs: kroppsdelar inlindade i folie) i?
Citera
2020-06-02, 16:32
Medlem
CzeLiouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xayah
Han hade inte GPS på henne. Hon hade platstjänst aktiverad på snapchatkartan. När hon öppnar snapchat uppdateras hennes plats på kartan, den är alltså inte särskilt tillförlitlig då den inte är i ”realtid”. Däremot ska han enligt vittne ringt upp henne snabbare än kvickt när han upptäckt att hon stängt av den.

Han hade GPS app på hennes mobil, som hon visste om, framgår i nått sms från henne att hon nu aktiverat nånting så han kan se vart hon är och därför inte skulle behöva använda sin app då hon tänkte att det är bra att han vet vart hon är om något skulle hända.

Kan försöka leta upp smset om du skulle vilja det.
Citera
2020-06-02, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ja, jag minns det. Men hans ilska när hon stängde av, tolkar jag som kontroll. Men det är ju bara jag.

När jag läser deras sms går han från romantisk till kontrollfreak. Olika humör för varje dag. Får lite bipolär-vibbar. Manisk, hypoman och neutrala beteenden i perioder. Om han hade en manisk period under mordet skulle det förklara varför han tror sin egna historia. Om man kan läsa av det så tydligt i sms:en vill jag inte ens veta hur fan han var i verkligheten.
Citera
2020-06-02, 16:34
Medlem
Citat:
Han hade inte GPS på henne. Hon hade platstjänst aktiverad på snapchatkartan. När hon öppnar snapchat uppdateras hennes plats på kartan, den är alltså inte särskilt tillförlitlig då den inte är i ”realtid”. Däremot ska han enligt vittne ringt upp henne snabbare än kvickt när han upptäckt att hon stängt av den.

Hon frågade ju även sin syster gång på gång om klädval. Troligtvis har hon även frågat T desamma.
Han "bestämde"..
Citera
2020-06-02, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CzeLious
Han hade GPS app på hennes mobil, som hon visste om, framgår i nått sms från henne att hon nu aktiverat nånting så han kan se vart hon är och därför inte skulle behöva använda sin app då hon tänkte att det är bra att han vet vart hon är om något skulle hända.

Kan försöka leta upp smset om du skulle vilja det.

Det ska vara snapchat-appen men hennes syster (som är lite äldre) verkade tro att det var en enskild GPS-app. Iallafall så tolkade jag det under förhören. Du får gärna leta upp det sms:et.
Citera
2020-06-02, 16:45
Medlem
Angående motiv: Nu minns jag inte exakt men T har ju slagit W innan, varit våldsam. En gång så illa att hon blev medvetslös, var det inte så? Och den gången började han grina efteråt. Något slags medvetenhet då om att han gått för långt?

Så han är ju inte främmande för knytnävsslag. Skillnaden verkar vara att han den här gången var ännu mer arg, och tog i hårdare? Pga att han verkade må sämre den här gången (efter fiaskot med USA där han skulle starta ett nytt liv, som den stjärna han verkade tycka att han var, långt ifrån deppiga tillvaron på hemtjänsten, och eftersom han tog mer droger nu + övrig faktor X). Och pga att det enda han hade kontroll över på allvar - W - tänkte lämna honom. Eller inte avgudade honom längre.

Vet inte om han planerade mordet, men något hände ju som fick honom att ta ur all den kokande, galopperande ilskan han samlat på sig, på henne. Han ljög säkert inte om att de sa oerhört elaka saker till varann. Lögnare brukar väva in en del sanning i sina storys, som nån påpekade. Och han gillade nog inte alls att få höra att han inte var perfekt = hans självbild. "Jag är inte skyldig, jag har levt ett perfekt liv"... Jag är inte främmande för tanken att han slog i affekt, blint raseri, utan tanke på hur det skulle sluta (som den gången hon blev medvetslös). Och sen när det blev döden så var han tvungen att göra sig av med kroppen. Kanske gjorde han nån sjuk begravning i väskan? Hennes gosedjur, hans Tupac-träbit från slöjden (hon gillade också honom, artisten), passet. Det som talar emot detta är att hans eget pass låg däri också.

I alla fall. En sån person som T... Det behövs väldigt lite för ett väldigt stort utbrott? Särskilt när den dåliga grunden kryddats med drogmissbruk och personliga misslyckanden. En narcissist vill vinna och vara framgångsrik och om inte älskad så dyrkad.
Citera
2020-06-02, 16:48
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Det står på sida 182 i FUP så här:

"Utseendet av blånaderna, krossåret och brottet i vänstra ögonhålans botten talar
för att de orsakats av upprepat trubbigt våld såsom vid slag och att de
uppkommit före döden."

Sådana skador skulle kunna uppkomma av ett enda fall mot golvet. Men hon kan även ha svimmat först pga blodförluster, sen rest sig upp och gått runt i lägenheten, och sen fallit mot golvet igen.

Men nu var det bara ytliga sår uppkomna innan döden. Och tror du inte att det skvätter blod om man slår en skuren handled mot ett golv, som vid ett fall mot golvet?

Muskelvävnaden kan ha skvätt ut mot TV-väggen när hon skar sig i handlederna. Men sen kan man undra om "arrector pili muscle" räknas som "muskelvävnad", se nedan:

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Arrector_pili_muscle

I så fall behöver såret inte vara så djupt för att muskelvävnad ska finnas med i blodspår som på sida 310 i FUP.

Och glöm inte detta fall nedan om ni tror att svensk polis är supernoga med allt:

"Nu avslöjar Sveriges Radio-programmet P1 Dokumentär att polisen var så inriktade på att Ingemar hade mördat sin fru att man glömde bort att undersöka flera tydliga spår som ledde mot det man långt senare skulle komma fram till: att en älg hade dödat Agneta."
( https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/G1wod6/frun-sparkades-ihjal-av-en-alg--han-fick-skulden )

Så vad kan polisen ha missat i Wilma-fallet, som tyder på att hon har begått självmord?
Hur skulle det gå till menar du?
Har du hört talas om många som krossat ögat när de fallit på ett platt golv?
Fundera lite på varför det heter "ögonhålan" och inte "ögonberget".
Citera
2020-06-02, 16:50
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Nej!
Flashback lagrar inte IP-adresserna vilket gör att det inte är någon risk för att de skall bli tvingade att lämna ut dem av nån domstol eller dyl.

”Eftersom Bahnhof, i enlighet med EUs bestämmelser, endast har datalagrat när det funnits särskilda skäl för det, och endast har lämnat ut kunduppgifter till brottsbekämpande myndigheter i enlighet med LEK, Lagen om Elektronisk Kommunikation, har vi aldrig lämnat ut våra kunders uppgifter till någon upphovsrättsfirma som skickar utpressningsbrev. De uppgifter vi har lagrat har antingen raderats inom 24 timmar, eller varit strikt avsedda för LEK och endast lämnats ut inom ramarna för den lagen. När vi har fått förfrågningar om att lämna ut kunddata enligt IPRED har vi alltså inte haft något att lämna ut.”
https://bahnhof.se/press/press-releases/2019/10/08/bahnhof-avslojar-operatorerna-som-lamnar-ut-dina-uppgifter-till-utpressare-2019

De ggr polisen hittat information från Flashback så så har de hittat konton på misstänktas medier och kunnat logga in den vägen. Jag kan inte minnas nån FUP jag läst , (och jag har läst på forumet i över 10 år) där polisen kontaktat Bahnhof och fått ut uppgifter.
Aha ok 😊
Minns att en som plågade ihjäl katter åkte dit tack vare flashback, han hade konto och blev sur över andras sätt att skriva om dådet och avslöjades.
Citera
2020-06-02, 16:52
Medlem
Citat:
Det ska vara snapchat-appen men hennes syster (som är lite äldre) verkade tro att det var en enskild GPS-app. Iallafall så tolkade jag det under förhören. Du får gärna leta upp det sms:et.
I förhör berättar Emelie att gps:en satt på snap chat. Så det verkar vara korrekt: FL: När var det hon berättade det med GPS? Em*elie: I mars 2018. Han hade det via snapchat.
Citera
2020-06-02, 16:52
Medlem
Citat:
Har nog egentligen ingen större betydelse men fick en plötslig tanke. Är MGM kristen eller muslim? I smsen skrev Wilma något om att hon visste att korta shorts var haram och hon bad om ursäkt för att hon burit det. Alkohol och droger är ju också haram men det gick tydligen bra att ge henne det. Sedan blev han arg när hon hade lagat köttbullar igen. De flesta köpta köttbullarna är en blandning av gris och nötkött. Försöker förstå mig på deras förhållande men jag blir fan inte klokare.
Muslim högst sannolikt.
Citera
2020-06-02, 16:54
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Det står på sida 182 i FUP så här:

"Utseendet av blånaderna, krossåret och brottet i vänstra ögonhålans botten talar
för att de orsakats av upprepat trubbigt våld såsom vid slag och att de
uppkommit före döden."

Sådana skador skulle kunna uppkomma av ett enda fall mot golvet. Men hon kan även ha svimmat först pga blodförluster, sen rest sig upp och gått runt i lägenheten, och sen fallit mot golvet igen.

Men nu var det bara ytliga sår uppkomna innan döden. Och tror du inte att det skvätter blod om man slår en skuren handled mot ett golv, som vid ett fall mot golvet?

Muskelvävnaden kan ha skvätt ut mot TV-väggen när hon skar sig i handlederna. Men sen kan man undra om "arrector pili muscle" räknas som "muskelvävnad", se nedan:

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Arrector_pili_muscle

I så fall behöver såret inte vara så djupt för att muskelvävnad ska finnas med i blodspår som på sida 310 i FUP.

Och glöm inte detta fall nedan om ni tror att svensk polis är supernoga med allt:

"Nu avslöjar Sveriges Radio-programmet P1 Dokumentär att polisen var så inriktade på att Ingemar hade mördat sin fru att man glömde bort att undersöka flera tydliga spår som ledde mot det man långt senare skulle komma fram till: att en älg hade dödat Agneta."
( https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/G1wod6/frun-sparkades-ihjal-av-en-alg--han-fick-skulden )

Så vad kan polisen ha missat i Wilma-fallet, som tyder på att hon har begått självmord?

Det trodde jag att du redan visste eftersom du helst vill diskutera självmordsteorin? Exakt vad har fått dig in på den teorin?
Citera
2020-06-02, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjenatjejer
Angående motiv: Nu minns jag inte exakt men T har ju slagit W innan, varit våldsam. En gång så illa att hon blev medvetslös, var det inte så? Och den gången började han grina efteråt. Något slags medvetenhet då om att han gått för långt?

Så han är ju inte främmande för knytnävsslag. Skillnaden verkar vara att han den här gången var ännu mer arg, och tog i hårdare? Pga att han verkade må sämre den här gången (efter fiaskot med USA där han skulle starta ett nytt liv, som den stjärna han verkade tycka att han var, långt ifrån deppiga tillvaron på hemtjänsten, och eftersom han tog mer droger nu + övrig faktor X). Och pga att det enda han hade kontroll över på allvar - W - tänkte lämna honom. Eller inte avgudade honom längre.

Vet inte om han planerade mordet, men något hände ju som fick honom att ta ur all den kokande, galopperande ilskan han samlat på sig, på henne. Han ljög säkert inte om att de sa oerhört elaka saker till varann. Lögnare brukar väva in en del sanning i sina storys, som nån påpekade. Och han gillade nog inte alls att få höra att han inte var perfekt = hans självbild. "Jag är inte skyldig, jag har levt ett perfekt liv"... Jag är inte främmande för tanken att han slog i affekt, blint raseri, utan tanke på hur det skulle sluta (som den gången hon blev medvetslös). Och sen när det blev döden så var han tvungen att göra sig av med kroppen. Kanske gjorde han nån sjuk begravning i väskan? Hennes gosedjur, hans Tupac-träbit från slöjden (hon gillade också honom, artisten), passet. Det som talar emot detta är att hans eget pass låg däri också.

I alla fall. En sån person som T... Det behövs väldigt lite för ett väldigt stort utbrott? Särskilt när den dåliga grunden kryddats med drogmissbruk och personliga misslyckanden. En narcissist vill vinna och vara framgångsrik och om inte älskad så dyrkad.

Var vänlig och sprid inte direkta lögner som du bakar in med troliga uppgifter.
SKÄMS på DiG!!
Hur länge sa du att du har haft ditt konto.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in