2020-06-03, 07:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Akershus
Noe så arrogant! Har ikke du ved flere anledninger etterspurt linker?
Dette var et godt eksempel på en simpel hersketeknikk!

Det er riktig at jeg har spurt etter link kanskje 2-3 ganger det 1.5 året jeg har vært her, men ikke fordi jeg ikke tror på hva personen sier, eller prøver å vinkle det slik. Det er den store forskjellen.
Citera
2020-06-03, 07:24
Medlem
Vossevangens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Triumpf-Of-The-Ill
När en kvinna försvinner hemifrån är det i 9/10 partner som mördat henne. När det är så här pass hög profil så är det i 99/100 partner som är ansvarig.

Han är skyldig. Det gäller bara att finna fram något som håller i domstol.

Jag syns Hagen skulle låta det ske en arrangerad olycka i utlandet istället för att slå ihjäl henne i hemmet, exempelvis ett rån på utlandsresa som går snett och Hun blir skutt.
Definisjonen av TUNNELSYN:

Først bestemme seg for at en person er skyldig i drap/medvirkning til drap.
Så finne noe som holder i domstol.

Tunnelsyn medfører betydelig risiko for at omstendigheter som kan tolkes på ulike måter og kan trekke i retning av ulike konklusjoner, systematisk tolkes slik at se bekrefter den teorien man har bestemt seg for.

Her er resonnementet at i «høyprofilert sak er det i 99 av 100 tilfeller partneren som står bak». Derfor er Tom Hagen skyldig.
Senast redigerad av Vossevangen 2020-06-03 kl. 07:28.
Citera
2020-06-03, 07:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vossevangen
I konteksten; den interne stemningen i Hagen-familien er det kanskje ikke så absurd. Forsterker og befester den allerede eksisterende oppfatningen innad mellom TH og de tre voksne barna. Jeg vil bl a tro at barna fortsatt vil være lite interessert i å stille til opp til nye avhør hos politiet.

«Alle» på tråden ser ut til å være sikker på at det bare er spm om tid før saken blir «løst».
Jeg er ikke så sikker på det. Tror AEH-saken kan bli stående uten oppklaring og fellende dom.

Er du en av de som er åpen for at dette kan ha dreid seg om en reell kidnapping?
Jeg er åpen for at en annen en TH kan stå bak, men jeg tror ikke det er snakk om en kidnapping som gikk galt. Da er noen i kretsen til RU involvert, og den typen kriminelle ville blitt tatt for ca 18 mnd siden, det er jeg ganske sikker på. Husk at de ikke har funnet et fnugg av ukjente. Utover Sprox-avtrykk.
Det er vel etablert at kryptorigget stammer fra RU, enten han er det bevisst eller ei. Så den som har skrevet trusselbrevet kjenner RU. Og har antagelig drept AE. Eller medvirket til det.
Senast redigerad av agvvv 2020-06-03 kl. 07:51.
Citera
2020-06-03, 07:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vossevangen
Definisjonen av TUNNELSYN:

Først bestemme seg for at en person er skyldig i drap/medvirkning til drap.
Så finne noe som holder i domstol.

Tunnelsyn medfører betydelig risiko for at omstendigheter som kan tolkes på ulike måter og kan trekke i retning av ulike konklusjoner, systematisk tolkes slik at se bekrefter den teorien man har bestemt seg for.

Her er resonnementet at i «høyprofilert sak er det i 99 av 100 tilfeller partneren som står bak». Derfor er Tom Hagen skyldig.
Hvis Hagen er uskyldig så er det undantaget fra regelen. Det kan jeg skrive uten å være kjent med hva som er kjent kring saken fordi:

Jag är inte utredande polis. De måste givetvis se på allting utan förutfattade meningar

Vad jag menar kan vara något helt annat och just nu menar statistik att det i 99 fall av 100 är Hagen.
Citera
2020-06-03, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svakrose
Politiet har gitt klarsignal om dusør i alle fall.

https://www.aftenbladet.no/innenriks/i/lAknL7/politiet-gir-klarsignal-for-dusr-i-hagen-saken

Takk.
Da ble det enda rare å utbetale til gm.

Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Og han kvitterer med å heller plutselig ville betale hele løsepengesummen...

Man vet virkelig nesten ikke om man skal le eller grine...
Merkelig.

Han kan da ikke betale hele summen til seg selv heller? Alle vil jo se at han fremdeles er milliardær da?
Citera
2020-06-03, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gina33
Jeg hadde en gammel nokia i kanskje 13 år. Da sa den takk og farvel. Det er ikke noen fordel med en elendig telefon. Den kan ryke når som helst. TH har kanskje kontaktet de barna som var mest tilgjengelige eller bodde i nærheten uten at jeg vet hvor langt unna de bor. Hvorfor er det så nøye? Alle barna ble tatt hånd om samtidig på hotell etter TH hadde møtt politiet på bensinstasjonen som faktisk er et godt alternativ i en slik situasjon. Du sier mye rart. Hvordan kan det være 1 eller 2 gjerningspersoner når de 2 på overvåkningskamera ved Futurum ser ut til å være ignorert av politiet? De har garantert en rolle i denne saken. Den som ignorer de er rett og slett dum. Jeg tenker at det kan være en grunn til at dette skulle skje den 31. oktober, på Halloween, og at man i denne planen kan ha fått behov for å bruke masker -naturtro ala Grigorij Rodtsjenkov eller Donald Duck osv. Hvis TH står bak må det ha vært vanskelig å dra på teater og kose seg dagen i forveien på middag sammen med et annet par. Dessuten hadde hun mange planer denne dagen. Noen må ha hatt tilgang til en fullstendig overvåkning av telefon og PC, eventuelt et system i huset deres. Gud vet. Og hvordan kunne de garantere å ikke bli sett?

Hva vet vi om hvorfor hun var engstelig? Var andre familiemedlemmer engstelig? TH har ingen problem med å ville bo i hjemmet. Det gjør han ingenting. Der vil han bo selv om kona er forsvunnet. Der vil ha bo selv om kidnapperne vet om dette stedet. Og datteren og familien synes det er helt greit at TH bor hos de. Vet ikke om de har politibeskyttelse der, men har ikke inntrykk av det. Barna virker ikke engstelige for seg selv, men mener kidnapperne skulle ta moren for å få penger. Hvorfor er de ikke redde? De fremstår så hardnakket at TH er uskyldig at man kan undre litt hvorfor. Man får inntrykk av at de vet han er uskyldig.

Og nå har TH tenkt til å betale løsepengekravet. Skal de få 80 millioner da? Det er jo helt spesielt, og får oss til å undre. Hva er det han skal oppnå? En annen ting jeg tenkte på er om TH og kidnapperne kan ha hatt kontakt på andre kryptokonti og at TH har blitt truet med å blitt avslørt, og at han derfor velger å betale 80 millioner kroner nå. Men jeg tror ikke det. Men han er jo så gnien, så hvorfor betale penger for ingenting? Den kameraten som har stilt opp en del i media i det siste sa at familien og TH ikke tror hun er i live, men det ble det jo fremstilt som om hun kunne være etter hva jeg hørte i dagens VG-intervju! TH betaler for at AEH skal slippes fri sies det i starten av intervjuet! Har VG-journalisten bare vært litt uheldig med ordvalget og ikke satt seg nok inn i detaljene? Da mener jeg den gode mediekameraten hans har avslørt noe viktig når han har blitt sitert på at TH og familien ikke har tro på at hun er i livet... Nei, nå er det mye surr dere.

Hvem er den kameraten som har stilt opp i media og sagt at familien ikke lenger tror hun er i live? Har du link? Har bare ikke fått med meg dette.
Citera
2020-06-03, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idasma
Takk.
Da ble det enda rare å utbetale til gm.

Merkelig.

Han kan da ikke betale hele summen til seg selv heller? Alle vil jo se at han fremdeles er milliardær da?

Skatteparadiser, kanskje?
Jeg tror uansett pengene på snedig vis vil finne veien tilbake til hans formue, slant for slant.
Citera
2020-06-03, 09:39
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Kan dette være snakk om hevn?
Hevn fra et spesielt familiemedlem som klandrer TH for en dårlig oppvekst og AEH for at hun ikke turte å gripe inn.
Desperat etter penger og et vridd syn på verden pga rus? Forutsetter at dette familiemedlemmet er i en livskrise og har holdt på et stort hat mot TH over lang tid.

Pga en planlagt skilsmisse har ikke AEH lenger råd til å hjelpe familiemedlemmet. Dette er den utløsende faktoren som gjør at h*n blir desperat og legger tidenes plan. H*n har god greie på drapssaker, krim og mysterier, samt tid til å legge en så komplisert plan.

Planen er at politiet 1. skal bruke lang tid på etterforsking og 2. misstenke TH for handlingen til slutt.
H*n kan påvirke TH til å betale løsepenger, særlig etter at TH føler et hardt press fra politiet og i tillegg må gjøre noe for ikke å bli uglesett av folk rundt han, dette på tross av sin gjerrighet.

H*n har kjennskap til at TH har dårlige sosiale antenner, er vrang og ikke vil overbevise i avhør. H*n er også vitende om at det er ektemenn som oftest blir mistenkt, særlig når det er skilsmisse inn i bildet. Så h*n griper sjansen med tidenes plott.
Poster en slags "feiring" på sosiale medier under sakens gang.
Skaffer seg livsgrunnlag med løsepenger til å kunne starte et nytt liv på andre siden av kloden. Der h*n selv har kontroll og ikke TH.

Om familiemedlemmer av TH skulle lese på forumet, vil jeg beklage og si unnskyld. Dette er bare en teori som jeg håper blir debunket.
Håper politiet finner ut av saken!

P.S. tror at en GM i nær relasjon av AEH mest sannsynlig måtte ha brukt rusmidler under selve handlingen på grunn av hvilken ekstrem påkjenning det ville vært.
Det er mange ting som taler for teorien din. Blant annet at tidslinjen kan gå opp. Den mystiske 9:14 samtalen står ikke lenger i veien, osv.
Problemet med teorien er tilstanden til GM, om han er i stand til å planlegge, gjennomføre uten spor. Uten å rakne i avhør. Han virker ustabil.
Med hjelpere på laget kan jeg se det for meg. Noen som har utført lignende kriminelle handlinger, før og har mer "erfaring". Kanskje noen i kretsen til RU.
Jeg var sikker på at han skulle bli tatt samtidig med RU, men det skjedde ikke.
Citera
2020-06-03, 09:46
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Triumpf-Of-The-Ill
När en kvinna försvinner hemifrån är det i 9/10 partner som mördat henne. När det är så här pass hög profil så är det i 99/100 partner som är ansvarig.

Han är skyldig. Det gäller bara att finna fram något som håller i domstol.

Jag syns Hagen skulle låta det ske en arrangerad olycka i utlandet istället för att slå ihjäl henne i hemmet, exempelvis ett rån på utlandsresa som går snett och Hun blir skutt.
Fetade: Gäller det även miljardärers fruar? Jag kan slå vad om att du har med kreit o pletii från alla samhällsklasser den där siffran.

Du begriper förstås inte att den där siffran är helt irrelevant i det här sammanhanget.
Citera
2020-06-03, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Kan dette være snakk om hevn?
Hevn fra et spesielt familiemedlem som klandrer TH for en dårlig oppvekst og AEH for at hun ikke turte å gripe inn.
Desperat etter penger og et vridd syn på verden pga rus? Forutsetter at dette familiemedlemmet er i en livskrise og har holdt på et stort hat mot TH over lang tid.

Pga en planlagt skilsmisse har ikke AEH lenger råd til å hjelpe familiemedlemmet. Dette er den utløsende faktoren som gjør at h*n blir desperat og legger tidenes plan. H*n har god greie på drapssaker, krim og mysterier, samt tid til å legge en så komplisert plan.

Planen er at politiet 1. skal bruke lang tid på etterforsking og 2. misstenke TH for handlingen til slutt.
H*n kan påvirke TH til å betale løsepenger, særlig etter at TH føler et hardt press fra politiet og i tillegg må gjøre noe for ikke å bli uglesett av folk rundt han, dette på tross av sin gjerrighet.

H*n har kjennskap til at TH har dårlige sosiale antenner, er vrang og ikke vil overbevise i avhør. H*n er også vitende om at det er ektemenn som oftest blir mistenkt, særlig når det er skilsmisse inn i bildet. Så h*n griper sjansen med tidenes plott.
Poster en slags "feiring" på sosiale medier under sakens gang.
Skaffer seg livsgrunnlag med løsepenger til å kunne starte et nytt liv på andre siden av kloden. Der h*n selv har kontroll og ikke TH.

P.S. tror at en GM i nær relasjon av AEH mest sannsynlig måtte ha brukt rusmidler under selve handlingen på grunn av hvilken ekstrem påkjenning det ville vært.

Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Det er mange ting som taler for teorien din. Blant annet at tidslinjen kan gå opp. Den mystiske 9:14 samtalen står ikke lenger i veien, osv.
Problemet med teorien er tilstanden til GM, om han er i stand til å planlegge, gjennomføre uten spor. Uten å rakne i avhør. Han virker ustabil.
Med hjelpere på laget kan jeg se det for meg. Noen som har utført lignende kriminelle handlinger, før og har mer "erfaring". Kanskje noen i kretsen til RU.
Jeg var sikker på at han skulle bli tatt samtidig med RU, men det skjedde ikke.

Jeg har sett på kretsen rundt RU. Problemet med den type kriminelle, er at de blir tatt. De hadde blitt tatt her, med den ressursbruken vi har sett tatt i bruk. Det er jeg faktisk helt sikker på.
Jeg er usikker på om RU har visst hva han har vært en del av, men jeg tror han burde skjønt det 9.januar 2019.
At GM har måttet ruse seg for å begå handlingen behøver ikke være tilfelle, hvis personen ikke har empati slik normale mennesker har. Se på Toten-saken. Der følte faren at det var noe han måtte gjøre, for å beskytte familien. De har et forkvaklet syn på virkeligheten.
Hevn er helt klart en del av motivet. Men jeg tror handlingen i tillegg rettferdiggjøres av GM, han mener dette var noe som måtte til. Jeg tror ikke GM hadde sett for seg at politiet skulle se bort fra kidnappingsrigget han har skapt. De har vært to om dette. Den ene har kanskje måttet ruse seg for å medvirke. Det tror jeg er den som hentet henne ut.
Citera
2020-06-03, 10:02
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svakrose
Hvem er den kameraten som har stilt opp i media og sagt at familien ikke lenger tror hun er i live? Har du link? Har bare ikke fått med meg dette.
Just en fin kamrat, i så fall. Om familjen går ut med att de tror att hon är död så är det ju ogjort ärende att försöka etablera kontakt med kidnapparna.

Att försöka få hem en död kropp mot betalning finns inte på kartan. Skulle vara om kidnapparna är korkade då. Det skulle vara en skyhög risk att ta.
Citera
2020-06-03, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
TH utviser en rimelig sterk desperasjon. Lov å håpe at TH har snakket med andre og dermed vet at saken til politiet er sterk? Hvis han vet hva politiet spurt for eks. VE om, om han er innblandet, kan det forklare kaoset vi nå ser.

Dette er dagen som politiet har marinert TH for. Akkurat nå sitter han i avhør og blir konfrontert med alt politiet har av bevis for at han er skyldig. Hva tror dere? Kommer TH styrket eller svekket ut av dagen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in