Citat:
Ursprungligen postat av
Akeleye
Veldig enig med deg. Det var ikke før GSM-nettet kom i 1993 at mobile telefonapparater begynte å få en overkommelig pris og størrelse for de fleste. I tidsperioden før GSM ble tatt i bruk var NMT 450 og etter hvert NMT 900 de dominerende telefonsystemene for mobile telefoner.
Jeg aner ikke hvilken gammel mobil TH kan ha hatt eller har, men jeg vil tro at han må ha fått mange inngående anrop til sin telefon dersom " tilfeldigvis " hans anrop til kona si ikke lenger var å finne på telefonen.
Det er så mye som skurrer i alt i denne saken her.
At alt er nøye planlagt over tid er jeg ikke lenger i tvil om.
Jeg gjentar meg selv : jeg tror at AEH ble drept på et tidligere tidspunkt enn den såkalte siste telefon mellom klokka 09:14 og 09:16.
Fra min side er dette kun antagelser, men dersom man legger sammen andre spor som er publisert i media kan det ligge an til at alle " missing links " vedr TH samme formiddag, samt at TEH kommer til hjemmet...jeg sier bare: hmmm.
Hvorfor kontaktet ikke TH sin datter HHB1 ?
Alt er bare crazy her....dersom min mor hadde blitt kidnappet, vel, jeg hadde blitt med min far for å snakke med politiet.
Og jeg hadde ei heller valgt ut en bensinstasjon i all offentlighet.
Logikken i dette tyder på en gjerningsperson. Maksimalt to.
At offeret kjente GM tror jeg er relevant.
Det at AEH var engstelig kan også bety at hun har hatt en form for intuisjon om at noe er fryktelig galt.
Jeg hadde en gammel nokia i kanskje 13 år. Da sa den takk og farvel. Det er ikke noen fordel med en elendig telefon. Den kan ryke når som helst. TH har kanskje kontaktet de barna som var mest tilgjengelige eller bodde i nærheten uten at jeg vet hvor langt unna de bor. Hvorfor er det så nøye? Alle barna ble tatt hånd om samtidig på hotell etter TH hadde møtt politiet på bensinstasjonen som faktisk er et godt alternativ i en slik situasjon. Du sier mye rart. Hvordan kan det være 1 eller 2 gjerningspersoner når de 2 på overvåkningskamera ved Futurum ser ut til å være ignorert av politiet? De har garantert en rolle i denne saken. Den som ignorer de er rett og slett dum. Jeg tenker at det kan være en grunn til at dette skulle skje den 31. oktober, på Halloween, og at man i denne planen kan ha fått behov for å bruke masker -naturtro ala Grigorij Rodtsjenkov eller Donald Duck osv. Hvis TH står bak må det ha vært vanskelig å dra på teater og kose seg dagen i forveien på middag sammen med et annet par. Dessuten hadde hun mange planer denne dagen. Noen må ha hatt tilgang til en fullstendig overvåkning av telefon og PC, eventuelt et system i huset deres. Gud vet. Og hvordan kunne de garantere å ikke bli sett?
Hva vet vi om hvorfor hun var engstelig? Var andre familiemedlemmer engstelig? TH har ingen problem med å ville bo i hjemmet. Det gjør han ingenting. Der vil han bo selv om kona er forsvunnet. Der vil ha bo selv om kidnapperne vet om dette stedet. Og datteren og familien synes det er helt greit at TH bor hos de. Vet ikke om de har politibeskyttelse der, men har ikke inntrykk av det. Barna virker ikke engstelige for seg selv, men mener kidnapperne skulle ta moren for å få penger. Hvorfor er de ikke redde? De fremstår så hardnakket at TH er uskyldig at man kan undre litt hvorfor. Man får inntrykk av at de vet han er uskyldig.
Og nå har TH tenkt til å betale løsepengekravet. Skal de få 80 millioner da? Det er jo helt spesielt, og får oss til å undre. Hva er det han skal oppnå? En annen ting jeg tenkte på er om TH og kidnapperne kan ha hatt kontakt på andre kryptokonti og at TH har blitt truet med å blitt avslørt, og at han derfor velger å betale 80 millioner kroner nå. Men jeg tror ikke det. Men han er jo så gnien, så hvorfor betale penger for ingenting? Den kameraten som har stilt opp en del i media i det siste sa at familien og TH ikke tror hun er i live, men det ble det jo fremstilt som om hun kunne være etter hva jeg hørte i dagens VG-intervju! TH betaler for at AEH skal slippes fri sies det i starten av intervjuet! Har VG-journalisten bare vært litt uheldig med ordvalget og ikke satt seg nok inn i detaljene? Da mener jeg den gode mediekameraten hans har avslørt noe viktig når han har blitt sitert på at TH og familien ikke har tro på at hun er i livet... Nei, nå er det mye surr dere.