2020-06-03, 00:21
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Og han kvitterer med å heller plutselig ville betale hele løsepengesummen...

Man vet virkelig nesten ikke om man skal le eller grine...
Han har betalt 10 mill mot lovnad om et livsbevis som aldri kom, og nå vil han uoppfordret betale resten?!
Det er helt absurd. Jeg kan ikke begripe at Holden ikke stopper dette.
Citera
2020-06-03, 00:21
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Octopus8b
Svar på begge spørsmål er: nei.

Har en sterk følelse at det er nei på begge fra meg også.
Citera
2020-06-03, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Det stiller seg på samme linje som da han betalte forrige gang, hvor avtalen var at han liksom skulle få livstegn som belønning for betalingen. Etterpå.

Men det kom inga livstecken .. Trodde han verkligen att han skulle få se livstecken genom att
betala allt? Då borde kidnapparna först ha sagt att de ville ha mer ...Men som sagt, han kan ha varit desperat.
Citera
2020-06-03, 00:31
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Han har betalt 10 mill mot lovnad om et livsbevis som aldri kom, og nå vil han uoppfordret betale resten?!

For alt vi vet kan betalingen etter 8. juli-kontakten ha vært noe av det retten la vekt på til fordel for TH's uskyld.

Vi andre kan syns det var helt utrolig inkriminerende, men hvis dette er blitt trukket frem og fremlagt av forsvaret som et "bevis" for TH's uskyld så må retten vurdere det ordentlig, selv om det for menigmann fremstår totalt absurd.

Hvis dette var et av punktene som tippet vektskålen i TH's favør hos retten, så vet de jo av erfaring at de kan kjøre på med det samme igjen, og at det kan så nok tvil.
Citera
2020-06-03, 00:35
Medlem
Hvis han hadde utlovd dusør på 90 mill, så hadde eventuell GM, medvirkere etc. løpt om kapp for å melde seg.
Det blir en bra årslønn for å sone noen år..

Så gjerrig som TH er tyder alt på at han betaler til seg selv :-)
Citera
2020-06-03, 00:37
Medlem
Spørsmålet er ... hvem er det som skal sende mail via tor denne gangen?

Er det han selv, eller satser han på falske krav.

Dette er jo et forsøk på å fremstå som uskyldig. TH betaler løsepenger, ergo tror han at kidnappere finnes, ergo er han uskyldig i mistanken om drap, eller medvirkning til drap, på AEH.

Hva tenker og tror Holden? Jeg tror ikke Holden har mulighet til å styre TH. TH gjør som han vil. Og Holden må gjøre som han får beskjed om.
Citera
2020-06-03, 00:39
Medlem
Citat:

Ja, man kan undres hva som foregår...

En dusør ville trolig vært svaret nå, hvis man først skal betale noe.

Gitt antatt motpart, ville det kunne lagt press på eventuelle ukjente bakmenn.
Dusør ville i større grad økt mulighetene for kontakt med noen som kan gi avgjørende tips.
Citera
2020-06-03, 00:55
Medlem
Citat:

Det er nok ingen andre enn GM som fatter hva han/hun driver på med.
At Holden er med på dette er ufattelig. Skjønt ingen av oss aner hvilken dialog de to har hatt vedrørende dette siste " stuntet ".
At dette er absurd er vel bare fornavnet.
Citera
2020-06-03, 00:55
Medlem
TH utviser en rimelig sterk desperasjon. Lov å håpe at TH har snakket med andre og dermed vet at saken til politiet er sterk? Hvis han vet hva politiet spurt for eks. VE om, om han er innblandet, kan det forklare kaoset vi nå ser.
Citera
2020-06-03, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akeleye
Veldig enig med deg. Det var ikke før GSM-nettet kom i 1993 at mobile telefonapparater begynte å få en overkommelig pris og størrelse for de fleste. I tidsperioden før GSM ble tatt i bruk var NMT 450 og etter hvert NMT 900 de dominerende telefonsystemene for mobile telefoner.
Jeg aner ikke hvilken gammel mobil TH kan ha hatt eller har, men jeg vil tro at han må ha fått mange inngående anrop til sin telefon dersom " tilfeldigvis " hans anrop til kona si ikke lenger var å finne på telefonen.
Det er så mye som skurrer i alt i denne saken her.
At alt er nøye planlagt over tid er jeg ikke lenger i tvil om.
Jeg gjentar meg selv : jeg tror at AEH ble drept på et tidligere tidspunkt enn den såkalte siste telefon mellom klokka 09:14 og 09:16.
Fra min side er dette kun antagelser, men dersom man legger sammen andre spor som er publisert i media kan det ligge an til at alle " missing links " vedr TH samme formiddag, samt at TEH kommer til hjemmet...jeg sier bare: hmmm.
Hvorfor kontaktet ikke TH sin datter HHB1 ?
Alt er bare crazy her....dersom min mor hadde blitt kidnappet, vel, jeg hadde blitt med min far for å snakke med politiet.
Og jeg hadde ei heller valgt ut en bensinstasjon i all offentlighet.
Logikken i dette tyder på en gjerningsperson. Maksimalt to.
At offeret kjente GM tror jeg er relevant.
Det at AEH var engstelig kan også bety at hun har hatt en form for intuisjon om at noe er fryktelig galt.

Jeg hadde en gammel nokia i kanskje 13 år. Da sa den takk og farvel. Det er ikke noen fordel med en elendig telefon. Den kan ryke når som helst. TH har kanskje kontaktet de barna som var mest tilgjengelige eller bodde i nærheten uten at jeg vet hvor langt unna de bor. Hvorfor er det så nøye? Alle barna ble tatt hånd om samtidig på hotell etter TH hadde møtt politiet på bensinstasjonen som faktisk er et godt alternativ i en slik situasjon. Du sier mye rart. Hvordan kan det være 1 eller 2 gjerningspersoner når de 2 på overvåkningskamera ved Futurum ser ut til å være ignorert av politiet? De har garantert en rolle i denne saken. Den som ignorer de er rett og slett dum. Jeg tenker at det kan være en grunn til at dette skulle skje den 31. oktober, på Halloween, og at man i denne planen kan ha fått behov for å bruke masker -naturtro ala Grigorij Rodtsjenkov eller Donald Duck osv. Hvis TH står bak må det ha vært vanskelig å dra på teater og kose seg dagen i forveien på middag sammen med et annet par. Dessuten hadde hun mange planer denne dagen. Noen må ha hatt tilgang til en fullstendig overvåkning av telefon og PC, eventuelt et system i huset deres. Gud vet. Og hvordan kunne de garantere å ikke bli sett?

Hva vet vi om hvorfor hun var engstelig? Var andre familiemedlemmer engstelig? TH har ingen problem med å ville bo i hjemmet. Det gjør han ingenting. Der vil han bo selv om kona er forsvunnet. Der vil ha bo selv om kidnapperne vet om dette stedet. Og datteren og familien synes det er helt greit at TH bor hos de. Vet ikke om de har politibeskyttelse der, men har ikke inntrykk av det. Barna virker ikke engstelige for seg selv, men mener kidnapperne skulle ta moren for å få penger. Hvorfor er de ikke redde? De fremstår så hardnakket at TH er uskyldig at man kan undre litt hvorfor. Man får inntrykk av at de vet han er uskyldig.

Og nå har TH tenkt til å betale løsepengekravet. Skal de få 80 millioner da? Det er jo helt spesielt, og får oss til å undre. Hva er det han skal oppnå? En annen ting jeg tenkte på er om TH og kidnapperne kan ha hatt kontakt på andre kryptokonti og at TH har blitt truet med å blitt avslørt, og at han derfor velger å betale 80 millioner kroner nå. Men jeg tror ikke det. Men han er jo så gnien, så hvorfor betale penger for ingenting? Den kameraten som har stilt opp en del i media i det siste sa at familien og TH ikke tror hun er i live, men det ble det jo fremstilt som om hun kunne være etter hva jeg hørte i dagens VG-intervju! TH betaler for at AEH skal slippes fri sies det i starten av intervjuet! Har VG-journalisten bare vært litt uheldig med ordvalget og ikke satt seg nok inn i detaljene? Da mener jeg den gode mediekameraten hans har avslørt noe viktig når han har blitt sitert på at TH og familien ikke har tro på at hun er i livet... Nei, nå er det mye surr dere.
Citera
2020-06-03, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
TH utviser en rimelig sterk desperasjon. Lov å håpe at TH har snakket med andre og dermed vet at saken til politiet er sterk? Hvis han vet hva politiet spurt for eks. VE om, om han er innblandet, kan det forklare kaoset vi nå ser.

Man kan kalle dette desperasjon. Alt TH kommer med nå er vel hva han burde kommet med på høsteparten 2018.
Citera
2020-06-03, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rabarbra
Tror nok at mistanken mot TH hadde vært enda sterkere også om det hadde skjedd så tilfeldig mtp forhistorien deres og hva andre har forklart i avhør. Nå som det er en helt annen historie lagt på bordet så virker det mer usansynnelig at han kan ha gjort det, for noen.

Hvilken annen historie?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in