Citat:
Ursprungligen postat av
pittsmurfen2000
Om döttrarna i själva verket var hos morföräldrarna, skulle inte det då kunna vara en hållhake som får SOA att agera som han gör? Han skulle ju behövt veta om planen innan för att dömas för något men det kanske ändå räcker med lite skrämsel för tystnad efteråt?
Antar att man inte kollat var döttrarnas mobiler befann sig?
Iofs vet jag inte om SOA behöver mer anledningen än t.ex. lite halvkasst förtroende för rättsväsendet och tidigare mordhot mot dotter och barnbarn, för att göra som Stefan vill. Å andra sidan tycker man ju då att han oavsett borde göra exakt allt för att sätta dit Stefan.. Så jag antar att det d mordhoten är förlåtna och Hanna är högst delaktig i planen? Helvete va skeva jävla människor.
Teorin blir väl att SOA skyddar sin dotter från att bli åtalad för mord helt enkelt. SD kanske har blivit som en son för honom, vem vet?, och han behöver skyddas vilket som. Om SD nu är en sådan mästermanipulatör som alla säger så är det inte svårt att föreställa sig vad han lyckats med att få SOA att tycka och tänka kring saker som SD är intresserad av att påverka.
En detalj som jag tycker kan vara intressant att utreda är uppgiften om att HD började jobbpasset väldigt tidigt den morgonen, jag läste någonstans att hon åkte till jobbet ca 6.20. Om nu döttrarna sov där hos HD hur kom barnen till skolan osv? Hon kan väl knappast ha lämnat de på något fritids så tidigt och man undrar om de verkligen kunde gå upp, göra frukost, klä på sig och allt annat vid den åldern.
Men om HD var med vid planket och kanske till och med var huvudgärningsman så kommer det med nästan 100% sannolikhet inte kunna bevisas i domstol. Hon har planerat väl och SD har tagit på sig monsterrollen som en riktig dummerjöns. Ju smartare de tror att de är desto längre kan de manipuleras av sin överman/kvinna. Det finns en slags blockerande autoinställning i till exempel SDs hjärna som säger att ingen kan komma åt att lura honom på det sättet han alltid försöker lura andra och nu har han blivit lurad upp på läktaren. Inte ens att läsa detta kan hjälpa honom att inse, han kan bara inte ta till sig att det alltid finns någon smartare, lurigare och noggrannare där ute redo att utnyttja en stackars bluffare som honom. Han bör försöka betrakta fakta kallt och logiskt: Och då hänvisar jag till ett av mina tidigare inlägg där jag listat alla fördelar som HD sitter med jämfört med SD. Den som är intresserad kan säkert hitta det ganska lätt.