2020-06-03, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pittsmurfen2000
Jupp.. Han har ju en enorm övertro på sig själv. Mållganhistorien är ett annat bra exempel på Stefans medelmåttiga intelligens. När han får planera går det lite bättre. Sen kan man ju diskutera om det verkligen kan räknas som hög intelligens att komma undan(om han nu gör det) med mord trots att exakt allt tyder på en och ens liv med alla ens skevheter blivit blottade inför hela världen. Speciellt när man innan byggt hela sin identitet på att vara nattens vita riddare.
Han verkar inte överbegåvad direkt fast han verkar tro det, däremot så läser han på en hel del och är insatt i många olika saker vilket inte är samma sak som intelligens. Han behandlar omgivningen som vore de idioter och överskattar sin egen förmåga att komma med förklaringsmodeller... Tyvärr verkar inte alla hans lögner och förvanskningar få några konsekvenser... Man får hoppas att hovrätten lägger större vikt vid dem.
Hans narcissism kanske på nåt sätt dövar det dåliga samvetet men frågan är hur länge HD kan klara sig utan att bryta ihop med tanke på hur hon mått tidigare när deras liv ändå måste känts lyckligare än idag... Hans öde kan hänga i denna sköra tråd.
Citera
2020-06-03, 00:46
Medlem
pittsmurfen2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drunknar
Ok som vanligt när man bryter isär "fakta" kring dessa människor, SD och HD, så visar det sig att det inte alls handlar om fakta.

Döttrarna var hos HD
Detta kan stämma men det är inte 100% utrett av vad jag har sett. Man kan tänka sig att pappan SOA och modern kan ha haft barnen hos sig. SOA har uppenbarligen ljugit och slingrat sig för att skydda HD och SD vid flera andra tillfällen. Inget förhör med döttrarna har tagits med i fup så hur vet vi att de sov hos HD mordkvällen? Hon blev förhörd som misstänkt hösten 2019 men om utredare då försökt kolla den delen av alibit för HD så förstår vi nog alla att det blir omöjligt. Men även om döttrarna sovit hos HD så är det inget alibi. Dessutom kommer uppgiften om dottern som kryper ner hos HD från just HD och detta är väldigt misstänksamt enligt mig med tanke på hur dessa två misstänkta ljugit tidigare men vem vet hur ofta denna dotter brukar krypa ner hos sin mamma, ingen av oss här....antagligen

Hon chattar med "Sillen" fram till någon gång efter 23
Det var ju lägligt men inte ger det henne något alibi. LW mördas ca 23.30 och HD bor väldigt nära mordplatsen så inga problem med att hon inte haft tid. Denna man verkar kastas åt sidan relativt snart efter mordet och kan mycket väl ha utnyttjats för att agera ett slags känsloalibi eller vad man nu ska kalla det. En nyttig idiot, från HDs synvinkel.

"Eftersom flickorna varit hemma i lägenheten så utgår jag ifrån att deras mamma inte har utfört mordet. Eller befunnit sig på brottsplatsen."

Detta tycker jag är en märklig sak att säga. Vet du till att börja med att flickorna varit hemma i lägenheten? Du formulerar dig som om att du är säker men hur kan du vara det? Och även om flickorna varit hemma så hindrar det inte på något sätt HD från att smyga ut och bege sig till planket för att där slå ihjäl LW. Sedan kan hon smyga hem och försöka sova inför arbetsdagen...något hon av uppenbara skäl misslyckas med när hon har adrenalin på supernivåer efter att ha genomfört planen. Någon som är beredd att mörda på det sättet bryr sig inte om att hennes barn lämnas oövervakade en timme eller liknande. Bryr sig inte alls. Sedan åker hon till jobbet och kläcker ur sig det om att LW saknas och att hon hoppas att hon är död. När hon av allt att döma inte ens bör veta om att LW är saknad.

Allt detta behöver givetvis inte stämma till 100% men jag har fortfarande inte sett att någon lyckats med att visa på något som starkt pekar mot att HD inte kunnat delta i mordet. Att hon städat, ljugit, hatat, manipulerat osv har klargjorts flera gånger i fup/tråden. Om någon kan ge henne att alibi och/eller peka på något som tyder på oskuld, gör gärna det. Jag har inte sett något ännu.
Om döttrarna i själva verket var hos morföräldrarna, skulle inte det då kunna vara en hållhake som får SOA att agera som han gör? Han skulle ju behövt veta om planen innan för att dömas för något men det kanske ändå räcker med lite skrämsel för tystnad efteråt?

Antar att man inte kollat var döttrarnas mobiler befann sig?

Iofs vet jag inte om SOA behöver mer anledningen än t.ex. lite halvkasst förtroende för rättsväsendet och tidigare mordhot mot dotter och barnbarn, för att göra som Stefan vill. Å andra sidan tycker man ju då att han oavsett borde göra exakt allt för att sätta dit Stefan.. Så jag antar att det d mordhoten är förlåtna och Hanna är högst delaktig i planen? Helvete va skeva jävla människor.
Citat:
Ursprungligen postat av Vrubel
Han verkar inte överbegåvad direkt fast han verkar tro det, däremot så läser han på en hel del och är insatt i många olika saker vilket inte är samma sak som intelligens. Han behandlar omgivningen som vore de idioter och överskattar sin egen förmåga att komma med förklaringsmodeller... Tyvärr verkar inte alla hans lögner och förvanskningar få några konsekvenser... Man får hoppas att hovrätten lägger större vikt vid dem.
Hans narcissism kanske på nåt sätt dövar det dåliga samvetet men frågan är hur länge HD kan klara sig utan att bryta ihop med tanke på hur hon mått tidigare när deras liv ändå måste känts lyckligare än idag... Hans öde kan hänga i denna sköra tråd.
Eller Jerry och SOA..
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Så uppfattar jag det också - det är inte liknelse av rättsfallen utan hur bevisvärderingen har skett. Det handlar om rättsmetodologi, inte innehåll.
Jamen precis! Spännande är det oavsett. Måtte han torska!
Citera
2020-06-03, 01:12
Medlem
drunknars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pittsmurfen2000
Om döttrarna i själva verket var hos morföräldrarna, skulle inte det då kunna vara en hållhake som får SOA att agera som han gör? Han skulle ju behövt veta om planen innan för att dömas för något men det kanske ändå räcker med lite skrämsel för tystnad efteråt?

Antar att man inte kollat var döttrarnas mobiler befann sig?

Iofs vet jag inte om SOA behöver mer anledningen än t.ex. lite halvkasst förtroende för rättsväsendet och tidigare mordhot mot dotter och barnbarn, för att göra som Stefan vill. Å andra sidan tycker man ju då att han oavsett borde göra exakt allt för att sätta dit Stefan.. Så jag antar att det d mordhoten är förlåtna och Hanna är högst delaktig i planen? Helvete va skeva jävla människor.

Teorin blir väl att SOA skyddar sin dotter från att bli åtalad för mord helt enkelt. SD kanske har blivit som en son för honom, vem vet?, och han behöver skyddas vilket som. Om SD nu är en sådan mästermanipulatör som alla säger så är det inte svårt att föreställa sig vad han lyckats med att få SOA att tycka och tänka kring saker som SD är intresserad av att påverka.

En detalj som jag tycker kan vara intressant att utreda är uppgiften om att HD började jobbpasset väldigt tidigt den morgonen, jag läste någonstans att hon åkte till jobbet ca 6.20. Om nu döttrarna sov där hos HD hur kom barnen till skolan osv? Hon kan väl knappast ha lämnat de på något fritids så tidigt och man undrar om de verkligen kunde gå upp, göra frukost, klä på sig och allt annat vid den åldern.

Men om HD var med vid planket och kanske till och med var huvudgärningsman så kommer det med nästan 100% sannolikhet inte kunna bevisas i domstol. Hon har planerat väl och SD har tagit på sig monsterrollen som en riktig dummerjöns. Ju smartare de tror att de är desto längre kan de manipuleras av sin överman/kvinna. Det finns en slags blockerande autoinställning i till exempel SDs hjärna som säger att ingen kan komma åt att lura honom på det sättet han alltid försöker lura andra och nu har han blivit lurad upp på läktaren. Inte ens att läsa detta kan hjälpa honom att inse, han kan bara inte ta till sig att det alltid finns någon smartare, lurigare och noggrannare där ute redo att utnyttja en stackars bluffare som honom. Han bör försöka betrakta fakta kallt och logiskt: Och då hänvisar jag till ett av mina tidigare inlägg där jag listat alla fördelar som HD sitter med jämfört med SD. Den som är intresserad kan säkert hitta det ganska lätt.
Citera
2020-06-03, 01:29
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drunknar
Teorin blir väl att SOA skyddar sin dotter från att bli åtalad för mord helt enkelt. SD kanske har blivit som en son för honom, vem vet?, och han behöver skyddas vilket som. Om SD nu är en sådan mästermanipulatör som alla säger så är det inte svårt att föreställa sig vad han lyckats med att få SOA att tycka och tänka kring saker som SD är intresserad av att påverka.

En detalj som jag tycker kan vara intressant att utreda är uppgiften om att HD började jobbpasset väldigt tidigt den morgonen, jag läste någonstans att hon åkte till jobbet ca 6.20. Om nu döttrarna sov där hos HD hur kom barnen till skolan osv? Hon kan väl knappast ha lämnat de på något fritids så tidigt och man undrar om de verkligen kunde gå upp, göra frukost, klä på sig och allt annat vid den åldern.

Men om HD var med vid planket och kanske till och med var huvudgärningsman så kommer det med nästan 100% sannolikhet inte kunna bevisas i domstol. Hon har planerat väl och SD har tagit på sig monsterrollen som en riktig dummerjöns. Ju smartare de tror att de är desto längre kan de manipuleras av sin överman/kvinna. Det finns en slags blockerande autoinställning i till exempel SDs hjärna som säger att ingen kan komma åt att lura honom på det sättet han alltid försöker lura andra och nu har han blivit lurad upp på läktaren. Inte ens att läsa detta kan hjälpa honom att inse, han kan bara inte ta till sig att det alltid finns någon smartare, lurigare och noggrannare där ute redo att utnyttja en stackars bluffare som honom. Han bör försöka betrakta fakta kallt och logiskt: Och då hänvisar jag till ett av mina tidigare inlägg där jag listat alla fördelar som HD sitter med jämfört med SD. Den som är intresserad kan säkert hitta det ganska lätt.

Precis så som dom flesta pappor skulle göra för sina döttrar och även dom flesta mammor skulle göra för sina söner. Som far så skulle jag nog råda min dotter att erkänna för polisen men det finns inte på kartan att jag skulle ange mitt kött och blod.
Citera
2020-06-03, 05:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Att SD skall ha uppgett ett felaktigt personnummer till polisen som de då skall ha gjort en slagning på är ju uppgifter som framgår av förundersökningen. Det jag reagerade på var den här nya uppgiften om att han skulle ha uppgett ett felaktigt namn. Det senare verkar alltså vara en trådsanning:
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Edit: I överklagan sid.7 skriver åklagaren att SD "lämnat falska uppgifter om vem han är". Man får väl utgå ifrån att hon då syftar på det här med att han skall ha uppgett ett felaktigt personnummer.

Jag får be om ursäkt att jag skrev att SD uppgett fel namn till polisen när det var fel personnummer han uppgav!

Kontentan av det hela är iaf att han inte ville avslöja vem han var oavsett om han uppgav fel namn eller fel personnummer. Varför tror du att han inte ville avslöja vem han var?

SD:s önskan var att bli hjälte och där kanske han hade sin chans när det var otäckingar ute som kvinnor kunde råka ut för. Han lämnade LW därhän trots att han visste om att hon var ute (vilken hjälte!).
Varför ber han inte polisen om hjälp att ta reda på om LW kommit hem ordentligt om han nu var orolig?
Han säger till polisen att han var rädd för att ev bli rånad på mobilen (som han inte hade med sig).
Citera
2020-06-03, 06:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Jag får be om ursäkt att jag skrev att SD uppgett fel namn till polisen när det var fel personnummer han uppgav!

Kontentan av det hela är iaf att han inte ville avslöja vem han var oavsett om han uppgav fel namn eller fel personnummer. Varför tror du att han inte ville avslöja vem han var?

SD:s önskan var att bli hjälte och där kanske han hade sin chans när det var otäckingar ute som kvinnor kunde råka ut för. Han lämnade LW därhän trots att han visste om att hon var ute (vilken hjälte!).
Varför ber han inte polisen om hjälp att ta reda på om LW kommit hem ordentligt om han nu var orolig?
Han säger till polisen att han var rädd för att ev bli rånad på mobilen (som han inte hade med sig).

Påstår du att han larmade från hemligt nummer, eller att han inte sa vem han va
när han larmade.
Han sa till poliserna att det va han som hade larmat.

Polisen är inte helt säker på vad han ska säga.

AktB:145 Sid: 12-13.

Citat:
Jag tror att vi
efterfrågar hans personnummer
och att vi gör en registerslagning i mobilen, jag vill också
minnas att jag och kollega reagerade för att han var skriven någonstans i Östenärke, kanske
Sköllersta. Jag minns inte om vi konfronterade honom med det eller om det var något jag och
kollegan diskuterade eftersom. Han uppgav endast sitt personnummer, vi tog inget ID.

Det vinglar lite.
Citera
2020-06-03, 06:27
Medlem
Citat:

Det är beklagligt att lögner inte får större konsekvenser och avspeglas i domen, är inte den tekniska bevisningen tillräcklig så räcker det inte till en fällande dom verkar det som.
Citera
2020-06-03, 06:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Påstår du att han larmade från hemligt nummer, eller att han inte sa vem han va
när han larmade.
Han sa till poliserna att det va han som hade larmat.

Polisen är inte helt säker på vad han ska säga.

AktB:145 Sid: 12-13.

Citat:
Jag tror att vi
minnas att jag och kollega reagerade för att han var skriven någonstans i Östenärke, kanske
Sköllersta. Jag minns inte om vi konfronterade honom med det eller om det var något jag och
kollegan diskuterade eftersom. Han uppgav endast sitt personnummer, vi tog inget ID.

Det vinglar lite.

Mitt inlägg handlar om när SD stöter på polisen live. Framgick inte det för dig?

Kommer inte åt FUP nu och vet inte vad han uppgav när han ringde in anmälan.
Citera
2020-06-03, 06:50
Medlem
Citat:
Mitt inlägg handlar om när SD stöter på polisen live. Framgick inte det för dig?

Kommer inte åt FUP nu och vet inte vad han uppgav när han ringde in anmälan.

Precis, därför tog jag med det som polisen sa om det mötet, fattade
du inte det?

Citat:
Jag tror att vi

Det vinglar lite.
Citera
2020-06-03, 06:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
I HR står det en kort beskrivning av insatsen med klockslag, adress och sådant.
Man kan lyssna på YT, del 6. Då blir det en mer personlig betraktelse från polis på plats.

I beskrivningen, framkommer det även namn på den som ringt in?
Citera
2020-06-03, 07:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Precis, därför tog jag med det som polisen sa om det mötet, fattade
du inte det?

Citat:
Jag tror att vi

Det vinglar lite.

Håller med om att det "vinglar" lite. Förmodligen för att det tog ett tag innan polismännen fick frågan ang den kvällen.

Polisen känner iaf igen SD från den kvällen och upplevde honom som märklig.

Förutom fel p-nr har polisen minne av att SD också sagt att han bor i Vivalla...

Han var orolig för kvinnorna i området, varför var han inte orolig för LW som han visste var ute vid tillfället? Varför bad han inte polisen om hjälp att se till att hon kommit hem ordentligt?
Citera
2020-06-03, 07:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Men det här är ju inte direkt mogna klubben, ➡de skickar ➡bajsbilder till varandra när de sitter på toaletten och ska göra nr 2.

Hej @Smhf

Om du läser texten i citat-ramen och där pilarna pekar [➡] så kan du läsa om att JG tidigare fotograferat feces och sedan transmitterat fekalier-bilden till sin dödspolare SD.

Till och med SD själv har tagit fotografier på exkrementer och du kan ju gissa till vem SD skickade fotografierna till ?

Inlägget skrevs den 8/3 2020 och finns på sidan: 6.954, så, det finns andra skribenter som tidigare har framfört detta gällande JG's exkrementerings-fotografier så och även gällande SD, "lika barn leka bäst"

Mvh/ @JokerMannen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in