Citat:
Ursprungligen postat av
Reviews
Jag utgår från FUP. Döttrarna var hos HD den natten, just det finns väl inget att invända mot. Hon chattar med S*llen fram tills någon gång efter kl 23.00.
Vet ingenting om döttrarnas vittnesmål eftersom det inte finns upptaget i FUP.
Eftersom flickorna har varit hemma i lägenheten så utgår jag ifrån att deras mamma inte har utfört mordet. Eller befunnit sig på brottsplatsen. Veta kan ingen.
Däremot håller jag det öppet för att hon har kunnat vara behjälplig, antingen med förberedelser eller efteråt.
Ok som vanligt när man bryter isär "fakta" kring dessa människor, SD och HD, så visar det sig att det inte alls handlar om fakta.
Döttrarna var hos HD
Detta kan stämma men det är inte 100% utrett av vad jag har sett. Man kan tänka sig att pappan SOA och modern kan ha haft barnen hos sig. SOA har uppenbarligen ljugit och slingrat sig för att skydda HD och SD vid flera andra tillfällen. Inget förhör med döttrarna har tagits med i fup så hur vet vi att de sov hos HD mordkvällen? Hon blev förhörd som misstänkt hösten 2019 men om utredare då försökt kolla den delen av alibit för HD så förstår vi nog alla att det blir omöjligt. Men även om döttrarna sovit hos HD så är det inget alibi. Dessutom kommer uppgiften om dottern som kryper ner hos HD från just HD och detta är väldigt misstänksamt enligt mig med tanke på hur dessa två misstänkta ljugit tidigare men vem vet hur ofta denna dotter brukar krypa ner hos sin mamma, ingen av oss här....antagligen
Hon chattar med "Sillen" fram till någon gång efter 23
Det var ju lägligt men inte ger det henne något alibi. LW mördas ca 23.30 och HD bor väldigt nära mordplatsen så inga problem med att hon inte haft tid. Denna man verkar kastas åt sidan relativt snart efter mordet och kan mycket väl ha utnyttjats för att agera ett slags känsloalibi eller vad man nu ska kalla det. En nyttig idiot, från HDs synvinkel.
"Eftersom flickorna varit hemma i lägenheten så utgår jag ifrån att deras mamma inte har utfört mordet. Eller befunnit sig på brottsplatsen."
Detta tycker jag är en märklig sak att säga. Vet du till att börja med att flickorna varit hemma i lägenheten? Du formulerar dig som om att du är säker men hur kan du vara det? Och även om flickorna varit hemma så hindrar det inte på något sätt HD från att smyga ut och bege sig till planket för att där slå ihjäl LW. Sedan kan hon smyga hem och försöka sova inför arbetsdagen...något hon av uppenbara skäl misslyckas med när hon har adrenalin på supernivåer efter att ha genomfört planen. Någon som är beredd att mörda på det sättet bryr sig inte om att hennes barn lämnas oövervakade en timme eller liknande. Bryr sig inte alls. Sedan åker hon till jobbet och kläcker ur sig det om att LW saknas och att hon hoppas att hon är död. När hon av allt att döma inte ens bör veta om att LW är saknad.
Allt detta behöver givetvis inte stämma till 100% men jag har fortfarande inte sett att någon lyckats med att visa på något som starkt pekar mot att HD inte kunnat delta i mordet. Att hon städat, ljugit, hatat, manipulerat osv har klargjorts flera gånger i fup/tråden. Om någon kan ge henne att alibi och/eller peka på något som tyder på oskuld, gör gärna det. Jag har inte sett något ännu.