2020-06-02, 22:46
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
6 grader i Sundsvall, en vanlig temp en svensk sommarnatt även söderut när det inte är värmebölja.

Sundsvall ligger vid kusten så det kan säkert skilja en del. Jag har bott i trakterna så det är inte ovanligt med 0 grader på natten i maj eller början/mitten av juni. För kanske 5 år sen så var det 9 grader vid 16 på midsommar. Min poäng är att det kan varit några grader bara vilket gör att de kan vara lite halt på vägbanan och nära vattendrag så blir det värre
Citera
2020-06-02, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kuluser
Dikena kan vara en meter och mer djupa, när man sedan då slår i vägtrummad/kanten då blir man flygburen det kan jag lova men jag tror inte att dom sladdat utan dom har åkt rakt ned i diket och sedan upp i luften och bilderna som visats visar bara två spår skulle den gått på tvären borde det vara fyra spår.

Kan nämna att jag åkte bakom en bil för ett antal år sedan som gjorde en likadan avåkning och såg allt bakifrån och när han landade på åkern då flög allt löst ur bilen som om man skulle smälla en ballong.
Menar du att bilen inte voltade?
Citera
2020-06-02, 22:47
Medlem
Vitsippan_79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Men käre värld. Man släpper inte ut en 14-årig flicka om natten, i sällskap av äldre tonåringar varav majoriteten killar, och ingen vuxen som håller koll. (19-åringen var inte där i egenskap av "vuxen som håller koll", hon var en i gänget.) Det kunde ju ha hänt vad som helst, FÖRUTOM en trafikolycka.
En 19-åring brukar väl vanligtvis inte ha så pass mycket yngre kompisar. Är hon kanske syskon eller kusin eller nåt som ställt upp att följa med som chaufför
Citera
2020-06-02, 22:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Det finns snart inga vägar med möten utan mitträcke som är skyltade med mer än 80km/h. De som har tillräckligt bra avkörningsskydd har oftast för mycket trafik.
Skojar du?
Citera
2020-06-02, 22:48
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Men det här är inte Sollentuna och barn till akademiker som tillbringar helgerna i hop med föräldrarna tills dom är 28 och tar körkort när dom är 35.

Bara för att man lever annorlunda är det inte likställt med att man är ansvarslös.

Hur är du själv uppfostrad som sitter och ger föräldrar till ungdomar i en sån här tragedi massa skit som du inte vet är befogad?

Man lär sig att känna igen vissa "mönster". Och det finns mycket däremellan det du beskriver, och de här familjerna (som jag upplever dem). Bara det att ingen har tänkt att det kan vara farligt att släppa ut tonåringar, som uppebarligen är intresserade av snabb bilkörning, i en BIL, och i miljöer där ingen vuxen håller koll, är för mig jättekonstigt. Det kunde dessutom ha hänt mycket annat också. Alkoholförgiftning, drogintag, sex (hon var bara 14), gruppvåldtäkt... Jag har själv barn (som är unga vuxna nu), och som sagt - det där hade varit helt otänkbart i min familj.

Det här är Flashback och här får man vara öppen med vad man tänker.

Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochfinnutack
Det måste väl bli en FUP?
19 åringen kan väl inte specialbehandlas för hon är allvarligt skadad och vännerna dog?

Nej, inte för det. Men ibland väljer ju polisen att bara avskriva ärendet som en olyckshändelse. Vi får se!
Citera
2020-06-02, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pomfritttillkorven
Hon lär ju inte behöva ett straff i varje fall kan man tycka. Det vore ju sjukt...om det nu inte var avsiktligt då.
Varför inte straff?
Citera
2020-06-02, 22:50
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vitsippan_79
En 19-åring brukar väl vanligtvis inte ha så pass mycket yngre kompisar. Är hon kanske syskon eller kusin eller nåt som ställt upp att följa med som chaufför

Det är konstigt, men ganska typiskt för småstads-white trash att umgås i gäng med så stora åldersskillnader. De mognar inte så mycket mera efter 13... Jag tror INTE att hon var där som en "chaufför", hon verkar ha varit en i gänget.
Citera
2020-06-02, 22:52
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pomfritttillkorven
Hon lär ju inte behöva ett straff i varje fall kan man tycka. Det vore ju sjukt...om det nu inte var avsiktligt då.

Fast så funkar det inte. Man slipper inte straff för att ha orsakat annans död, bara för att man själv också blir skadad. Men hon måste förstås bli hyfsat återställd först.
Citera
Medlem
Julia är iallafall från Ljusne strax utanför Söderhamn. Har en syster som heter Je***ca.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Man lär sig att känna igen vissa "mönster". Och det finns mycket däremellan det du beskriver, och de här familjerna (som jag upplever dem). Bara det att ingen har tänkt att det kan vara farligt att släppa ut tonåringar, som uppebarligen är intresserade av snabb bilkörning, i en BIL, och i miljöer där ingen vuxen håller koll, är för mig jättekonstigt. Det kunde dessutom ha hänt mycket annat också. Alkoholförgiftning, drogintag, sex (hon var bara 14), gruppvåldtäkt... Jag har själv barn (som är unga vuxna nu), och som sagt - det där hade varit helt otänkbart i min familj.

Det här är Flashback och här får man vara öppen med vad man tänker.

Nej, inte för det. Men ibland väljer ju polisen att bara avskriva ärendet som en olyckshändelse. Vi får se!

Nej nån måtta får det vara. Körde troligen i dubbla lagliga hastigheten för vägen och med folk utan bälte.
Finns flera fall där ensamma förare kört som galningar och haft ihjäl andra bilister eller gående. De har fått straff.
Varför ska det gullas med den här tjejen som dödat 4 personer??
Citera
2020-06-02, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochfinnutack
Varför inte straff?

Om hon är normal kan jag inte tänka mig ett hårdare straff än vad hon får automatiskt.
Citera
2020-06-02, 22:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Menar du att bilen inte voltade?
Jag ser inte fler än två spår på den bild som visas, svart streck på asfalten från vänsterhjulen och vanliga rullspår i gruset från högersidan gissningsvis.

Om den gått på tvären borde det vara 4 spår eller hur och om den gick exakt 90 grader två men då skulle det vara ganska brett mellan hjulspåren.

När den sedan blev flygplan så kan den såklart ha tumlat runt .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in