Citat:
Ursprungligen postat av
rotebro-conny
Men det här är inte Sollentuna och barn till akademiker som tillbringar helgerna i hop med föräldrarna tills dom är 28 och tar körkort när dom är 35.
Bara för att man lever annorlunda är det inte likställt med att man är ansvarslös.
Hur är du själv uppfostrad som sitter och ger föräldrar till ungdomar i en sån här tragedi massa skit som du inte vet är befogad?
Man lär sig att känna igen vissa "mönster". Och det finns mycket däremellan det du beskriver, och de här familjerna (som jag upplever dem). Bara det att ingen har tänkt att det kan vara farligt att släppa ut tonåringar, som uppebarligen är intresserade av snabb bilkörning, i en BIL, och i miljöer där ingen vuxen håller koll, är för mig jättekonstigt. Det kunde dessutom ha hänt mycket annat också. Alkoholförgiftning, drogintag, sex (hon var bara 14), gruppvåldtäkt...

Jag har själv barn (som är unga vuxna nu), och som sagt - det där hade varit helt otänkbart i min familj.
Det här är Flashback och här får man vara öppen med vad man tänker.
Citat:
Ursprungligen postat av
Lugnochfinnutack
Det måste väl bli en FUP?
19 åringen kan väl inte specialbehandlas för hon är allvarligt skadad och vännerna dog?
Nej, inte för det. Men ibland väljer ju polisen att bara avskriva ärendet som en olyckshändelse. Vi får se!