Citat:

Ursprungligen postat av 
BaronRoevpanna

Ja, jag tyckte också det var konstigt. Personen i fråga med, men hen tänkte inte ifrågasätta sjv-personal såklart.
Antagligen så trodde den ena att den andra gjorde blodprov eller nån annan miss.
Ibland är det ju 12 sjuksköterskor inblandade för ett blodprov

Jo, det har en tendens att bli så på lite ovanare ställen. Då måste traumaledaren peka med hela handen och få bort de som inte skall vara där. Tyvärr är ledarskapsutbildning eftersatt på läkarprogrammet och även under AT och ST.
	Citat:

Ursprungligen postat av 
Strubble

Föraren (Lovisa) är i respirator just nu.
Passagerarsidan (Julia) mår otroligt nog ganska bra, hon snapchatar hela tiden och kan stava utan några stavfel som helst. Nog för att hon brutit massor, men hon ser ut och må ganska så bra. 
Julia ligger nog på 80-90% säkerhet att överleva. Har inte hört något om Lovisa däremot. Hoppas hon klarar sig, Alla i dendär bilen var sånna fantastiskt underbara personer

Tråkigt att höra, hoppas de kan avveckla den snart.
Skulle tro att J har det ganska tufft nu, brukar ta ett litet tag innan allt sjunker in. Hoppas hon har anhöriga nära.
	Citat:

Ursprungligen postat av 
terribilis

Jag tror snarare närmare 200 kmh. Man bör inte åka av där i 150 kmh. Dock så vet jag inte hur väghållningen är i den bilen med överlastat baksäte.

Det är en jävla skillnad mellan 150km/h och 200km/h. Har svårt att tänka mig att det gick så fort.
	Citat:

Ursprungligen postat av 
Rfcc

Ingen anhörig som vill starta en insamling? Bo långt ifrån denna olycka, men har själv barn. Och mår nästan dåligt av att tänka på denna olycka. Inte den första, eller sissta olyckan med ungdommar inblandade. Men.. starta en insamling, pengarna ska belysa dessa ungdommar i framtiden. Genom, typ stipendium i skolan dom gick på eller nått vettigt. Om bara nån anhörig starta ett swisch konto så kommer iaf jag bidra!

Hade vart fint om någon fick till det, dela ut stipendier vid skolavslutningarna på skolorna och varna om trafikolyckor under terminerna?