2020-06-02, 18:56
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
Tror många räknar med att det ska vara över i höst, iallafall så att man kan göra sina besök, även om det alltid kommer finnas lite smitta. Men de tror det mesta är borta då. FHM har ju hela tiden trott att det ska vara flockimmunitet nästa månad. Men nu vet vi ju att det inte kommer hända, men de verkar tro att det snart är slut iallafall.

Hade jag lytt dem hade jag varit död nu. Så jag antar att man bara ska hålla käften och dö?

Verkar vara något mystiskt konsensus om att i höst kan man leva mer normalt. En jag känner skulle inte få eventuell cancer kollad förrän då. För att allt var fullbokat. Förstår dock inte hur corona kan konkurrera ut biopsier. Hon lydde dock inte utan tjatade till sig en tid.

Ännu en som vägrar lägga sig ner och dö på beställning.

FHM bara ljuger om att vi skulle ha flockimmunitet snart för att få fortsätta göda Gieseckes privata bolag som tjänar storkovan på rehab av Corona patienter.
Citera
2020-06-02, 18:57
Medlem
Impertinents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Vilken trevlig ton du har, men visst är det är möjligt att jag inte fattar ngt, jag är ingen läkare eller expert på att bedöma vilken typ av vård en sjuk 88 eller 95-åring behöver, men det verkar du vara.

I ditt tvärsäkra påstående blir det ju också så att du menar att Socialstyrelsen läkare och experter också inte fattar någonting, visst är det så du menar? Eller så kanske man behöver ställa sig frågan: Varför tror du Socialstyrelsen tog fram ett sådant beslutsunderlag när man befarande att vi skulle få ett likande inferno som t ex i Italien?

Jag säger inte att Socialstyrelsen har gjort rätt i detta, men det borde ju finnas en rimlig förklaring varför man tog fram detta.
Man prioriterade (triagerade) bort de äldre för att Sveriges knappa IVA-platser skulle täcka till. Det är den bistra sanningen.
Citera
2020-06-02, 18:59
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
Tror många räknar med att det ska vara över i höst, iallafall så att man kan göra sina besök, även om det alltid kommer finnas lite smitta. Men de tror det mesta är borta då. FHM har ju hela tiden trott att det ska vara flockimmunitet nästa månad. Men nu vet vi ju att det inte kommer hända, men de verkar tro att det snart är slut iallafall.

Hade jag lytt dem hade jag varit död nu. Så jag antar att man bara ska hålla käften och dö?

Verkar vara något mystiskt konsensus om att i höst kan man leva mer normalt. En jag känner skulle inte få eventuell cancer kollad förrän då. För att allt var fullbokat. Förstår dock inte hur corona kan konkurrera ut biopsier. Hon lydde dock inte utan tjatade till sig en tid.

Ännu en som vägrar lägga sig ner och dö på beställning.

Men statsepidemiologen och/eller Giesecke sa ju vi skulle ha flockimmunitet innan sommaren,

det har vi inte, inte enligt antikroppstesterna iallafall,

Innan sommaren, till hösten, låter som det bidde en tumme, det bidde ingenting - sagan

Det här hjälper faktiskt inte den 30-årige tvåbarnsfadern med diabetes och högt blodtryck,

som har en tandinflammation som blir värre dag för dag.

Hur skyddas han?

Vår strategi ska ju vara bättre än alla andra länders,

så förklara ni som förstår den!

EDIT: jag fattar inte nämligen
Citera
2020-06-02, 18:59
Medlem
Mr-skalmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Såg nån kinesisk rapport om smittspridning på en buss i början av pandemin. Ja, har du otur så kan du bli smittad 3 säten bak. Sannolikheten minskar med avståndet men en buss med dålig ventilation så är det möjligt.
Det är ju detta som är så knepigt att ingen verkar veta säkert.

Kommer ihåg när en reporter från Lilla aktuellt frågade hur långt avstånd man ska hålla eftersom det står olika rekomendationer, och att hans målgrupp ville ha ett tydligt svar.
Då började dem prata om att man ska stå så pass långt ifrån så man inte kan nysa på varandra, sedan sa dem 1.5 m och sist att man ska hålla armlängds avstånd

Man blev inte direkt klokare men 1-2 meter är väll att se som lagomt, även om jag likt du sett att man bör hålla ännu längre avstånd.

//Skalman
Citera
2020-06-02, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Senast Rapport är uppe nu på SVT Play med reportaget om överdödlighet bland våra äldre. Titta på det:

Rapport
Ikväll 18:00

https://www.svtplay.se/video/26846965/rapport/rapport-2-juni-18-00

"försökte få iväg mamman till sjukhus men hon var inte prioriterad enlig socialstyrelsens riktlinjer."

Rapport har beräknat överdödligheten på de studerade äldreboendena till 30%.

Thomas Lindén, avdelningschef på Socialstyrelsen kommenterar:

"Vi har till stor del lyckats skydda dom äldre."

Alltså samma Socialstyrelse som förvrängde statistiken för överdödlighet nyligen genom att välja en period som inte var representativ. Det dog ju nästan inga i COVID-19 de första tre månaderna i år. Bra då tar vi med den perioden.
Senast redigerad av B.R.Donut 2020-06-02 kl. 19:05.
Citera
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
30% överdödlighet på landets äldreboenden.

https://www.svd.se/30-procentig-overdodlighet-pa-aldreboenden

Vad kallar man det, fungerar massmord?

Om man dödar 30% av alla dagisbarn hade det väl varit massmord?
Är folkmord bättre?

Du bör nog ändå skilja på överdödlighet och dödlighet. I annat fall hamnar du lätt en ”aning” fel.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
SVT är fantastiska! 99 av 100 de intervjuar tokhyllar Sverige och Tegnell
Inget konstigt.
SVT & SR har alltid varit globalistvänsterns högborg.
Blir jämt så djävla luttrad då man på förväg vet hur de skildrar händelser med sitt oproffsionella beteende.
Men det skiter dom i för de vet att dumsvensken som aldrig är insatt i något, litar 100% på vad de säger.
Bingolotto och dataspel med barnen är viktigare..
Citera
2020-06-02, 19:03
Medlem
https://www.dn.se/nyheter/varlden/dns-utrikesdag-del-2-presidenten-struntar-i-att-folk-dor-han-bryr-sig-bara-om-att-bli-atervald/

Bolsonaro är en egoist. Han struntar i att folk dör.
Ja, Tegnell, Löfven och alla förnekare bryr sig att folk dör istället.
Citera
2020-06-02, 19:05
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moentos
Har man ikke håndsprit til fri afbenyttelse i alle butikker i Sverige?
Nej, det har inte funnits att köpa heller utan tog slut tidigt i pandemin.
Citera
2020-06-02, 19:07
Medlem
Amazing-Graces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Ja, Stockholm nr 2 upprepas.
4000 dödsfall där oxå.
Ska FHMs ledning sitta kvar ?
I så fall hur länge?

FHM har inte full makt över hur äldreboende sköts. Ansvaret ligger nån annanstans och det är upp till varje region, kommun och arbetsgivare att se till att det fungerar. Där är bristerna.
Citera
2020-06-02, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Nu finns det gott om handsprit. I alla fall på mitt jobb och i min ICA-affär.
Citera
2020-06-02, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka

Gillar hur du ogenerad ljuger rakt upp och ner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in