2020-06-02, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
har hört att en hjulet saknades på bilen efter olyckan? är det sant? kan ju fått punktering innan och kast på bilen.

Drivaxlar och allt har väl lossnat av en sån där jäkla smäll fattar du väl
Citera
2020-06-02, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pybo
Alltihop är ju bara oerhört tragiskt. Lider med barnens familjer OCH tjejen som körde.

Men vad fan, är det bara jag som undrar varför man låter en 14-åring vara ute och drälla på nätterna med äldre polare?

Jo, jag har själv varit ung och har 2 döttrar i tonåren så jag vet precis hur det kan vara och vilka strider man får ta om tidhållning.
Det var ett event, början på sommaren, de är unga och hormonerna flödar.
Säkert haft tråkigt hela vintern och våren pga COVID-19 och fått hålla sig hemma, som kalvar på grönbete, inte så konstigt alls.
De var inte direkt ute och brände bilar för att de inte hade fritidsgårdar som vissa andra gör..

Citat:
Ursprungligen postat av Auraluxx
Alltså jag vill bara att hela den här tråden ska raderas och börja om på nytt för det är så många idioter som öppnar munnen innan de ens läst ett enda inlägg.
VAD HAR NI FÖR PROBLEM? DET HAR NÄMNTS SÄKERT 50 GÅNGER NU ATT :

J*LIA SOM ÄR 14 ÅR KÖRDE INTE BILEN. HON ÄR PASSAGERARE.
Samt att hon:
1. Är inte sminkad på sina snapchat uppdateringar, har ni hört talas om fransförlängning? De är permanent i ett par veckor och sitter som 'egna' ögonfransar
2. Hon är 14 år och får uppdatera sin snapchat som är riktad till sina KOMPISAR hur fan hon vill. Klaga på vuxna idioter som uppdaterar sina sidor stup i kvarten innan ni går på ett barn.

L*VISA SOM ÄR 19 ÅR KÖRDE BILEN. BILEN TILLHÖR HENNE/HENNES FAMILJ
Samt att hon:
1. Inte är vaken än, är i ett mycket kritiskt läge och ligger inne på Umeås universitetssjukhus

Jag visste att det finns idioter här, men den här tråden tar nog priset. Fattar inte, är ju mycket jobbigare att gå in och skriva långa idiotiska inlägg än att bara bläddra tillbaka eller SÖKA i tråden? Det finns ju en sökfunktion? Orkar inte med er
Väl talat.
Citera
2020-06-02, 16:24
Medlem
morozzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoffeJ
Att tjejen bredvid skulle ha nåt ansvar för olyckan är rent trams.
Det är ganska stor skillnad i auktoritet mellan en 14 och en 19-åring med ”egen” bil och kk.
Har jäkligt svårt att tro att en 14-åring kan säga till en 5 år äldre chaufför attiskts ner.
Är man sen onykter och sitter och snackar med killarna så vill man nog inte va ”mesen” som vill åka saktare.
Det är väl delvis "kollektivt ansvar" men visst svårt att säga lugna ner dig!!

Speciellt efter att de kört om bilen i 150kmh på vägen utan vägren så vore det ju på sin plats att börja ifrågasätta körningen. Ändå verkar det ha fortsatt att gå fort.

Hur fulla var killarna var de helt väcka?
Finns en öl i början av filmen i alla fall.
Citera
2020-06-02, 16:24
Medlem
Finns det nån info om hur det går för L*visa?
Citera
2020-06-02, 16:26
Medlem
chilly_c_canes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Nu var det inte så att bilen inte klarade kurvan, bilen hade redan varit ut i gruskanten innan kurvan började. Bilen gick därför in i kurvan med sladd enligt de gummispår som syns på filmen.

Det kan vara så att föraren överraskades av att kurvan kom och då bromsade sig ut i gruskanten och fick sladd, men det har vi inga bilder som kan bekräfta. Eller så var bilen ut i gruskanten och fick sladd när hon ryckte i ratten för att få tillbaka den på vägen. Jag skulle gissa på det senare, men det är bara en gissning.

Spåren i asfalten är inte bromsspår, de är sladdspår från tre hjul (till vänster vänster framhjul, i mitten vänster bakhjul och det till höger (det som börjar i gruskanten 150m innan avtagsvägen) är från höger framhjul.

Olyckan har inget att göra med att det är en svår kurva, olyckan beror bara på att chauffören kört för fort och inte klarat av att hantera bilen i den hastigheten - på raksträckan innan kurvan! Att det var en kurva där gjorde det bara svårare att reda ut situationen och det förvärrade olyckan (som alltså inleddes redan på raksträckan innan kurvan).

Men för helvete!!
Eftersom du uppenbarligen inte har någon som helst koll på det du pratar om så vore det klädsamt om du skrev: Jag TROR att ...innan dina inlägg, alternativt bara höll käften.
Fan vad trött jag blir.
Citera
2020-06-02, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
har hört att en hjulet saknades på bilen efter olyckan? är det sant? kan ju fått punktering innan och kast på bilen.

Det hjulet såg ut att vara fullpumpat när polisen bar på det
Citera
2020-06-02, 16:29
Medlem
morozzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snurrman
den var bra!
Ja
Det är i alla fall lite viktigt var de här fiskarna befann sig
eftersom det verkar som att olycksbilen försökt köra om en bil
och den bilen kan ha kommit ifatt dem efter olyckan eller så svängde bilen av till någon by någonstan.
Citera
2020-06-02, 16:36
Medlem
L håller en jäkla märklig handfattning om ratten när hon kör. Aldrig sett förr, är det något nytt och häftigt?

https://vsco.co/lovisaoberg01/media/...b808090260fa8c
Citera
2020-06-02, 16:37
Medlem
XXAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ankhelvete
L håller en jäkla märklig handfattning om ratten när hon kör. Aldrig sett förr, är det något nytt och häftigt?

Ser obekvämt ut med fingret sådär. Inte konstigt att hon krockade.
Citera
2020-06-02, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bl9ppe
Felix, ovanstående
Milton, ovanstående

Hoss folk Pratas det

Louise/Lovisa ?
Juli* Hellm*n ?
Max per**on ?
Emil Idh bekräftad överallt så inget att dölja

Det att denne M*x heter L*rsson, det är minnesgudstjänst i Stöde kyrka för honom och E.I.
Citera
2020-06-02, 16:42
Medlem
Citat:

Inte alls märkligt, skönt att variera hållningen ibland under längre körningar men ni töntar sitter väl o håller 10 i två hela livet!!!
Citera
2020-06-02, 16:49
Medlem
Adiemuss avatar
Citat:

Det där greppet använder jag ibland om jag kör långt på en 70-väg. I hastigheten 70 så är det väl ingen större fara och kör man långt så vill man variera grepp.

Dock är det ett riktigt märkligt val av grepp om man buskör i 140 på en 70-väg...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in