[i][i][i]
Citat:
Ursprungligen postat av
Landos
Det förringar inte hennes oansvariga beteende som lett till att folk mist livet.
Ungdomar är korkade, ha inget konsekvenstänk. Nu blev det konsekvenser, och som 19-åring så får man stå till svars. Vad är problemet?
Vad fan skall hon säga? Finns ju filmat när de lever rövare i bilen och hon brassar på i 150 kmh+ med en slapp vänsterhand på ratten samma kväll de kraschade.
16-åringarna kan jag köpa detta resonemang gällandes. Inte för 19-åringen.
Hur mycket du än vrider och vänder på det så går det inte att förminska att hennes brist på ansvar ledde till katastrof. I värsta fall hade hon kunnat döda helt oskyldiga medtrafikanter.
Hennes ålder eller din sentimentalitet gör inte folk mindre döda eller handikappade, sorry...
Hade du känt likadant om hon hade kört ihjäl en barnfamilj? Eller smällt med din familj och dödat dina barn?
Faktum är att hon var vuxen, körde allt för fort med obältade minderåriga i bilen.
Självklart bär hon en stor del (säkerligen hela) skulden.
Det hela blir dock rätt irrelevant då inget straff i världen kommer att vara i närheten av det hon kommer att få leva med livet ut.
Hoppas att hon kan gå vidare, jag tror att det blir mycket, mycket svårt för denna stackars tjej.
Det sa jag inte heller. Fast jag anser inte alls att ungdomar är korkade, tvärt om.
Hon är redan dömd här men till skillnad från dig förstår jag att det inte är hon som betalar priset ännu, utan hennes och de andra ungarnas familjer och vänner.
Jag är inte sentimental. Dina härskartekniker gör dig inte till expert eller domare
Märkligt att du ger på mig för att avsluta med att i stort sett hålla med mig. Kanske skulle läsa lite bättre...