2020-06-02, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandcat
Ja jag väntar på att dessa två figurer skall dö så jag kan få lite mer pengar att för mig med.

Läst på om arvslott och bröstarvinge och vill egentligen bara ha klart för mig kring en punkt.

Måste jag vänta på att båda skall dö? Som jag förstår det ärver makan/en pengarna från den avlidne i första hand.

Mår fan lite illa när jag läser detta, dessutom skrivs detta dagen innan morsdag. Hoppas fan du har några syskon som dom väljer att ge allt som gåva till och du blir helt arvslös!
Citera
2020-06-02, 13:10
Medlem
Scamps avatar
Varför ska du få pengar när du önskar någon död? Än värre är detta att du skapade tråden dagen innan mors dag. Hoppas alla andra får pengar och du blir arvlös. Patetiska människa.
Citera
2020-06-02, 16:04
Medlem
rallykalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrHiGo
Mår fan lite illa när jag läser detta, dessutom skrivs detta dagen innan morsdag. Hoppas fan du har några syskon som dom väljer att ge allt som gåva till och du blir helt arvslös!

Tyvärr finns det något som heter Förstärkt Laglottsskydd, så man kan inte göra en bröstarvinge arvslös, även om han förtjänar det.

https://www.soderbergpartners.se/new...ddet-vid-gava/
Citera
2020-06-02, 21:46
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rallykalle
Tyvärr finns det något som heter Förstärkt Laglottsskydd, så man kan inte göra en bröstarvinge arvslös, även om han förtjänar det.

https://www.soderbergpartners.se/new...ddet-vid-gava/

Fast man kan göra arvet väldigt lågt genom att göra sig av med sina tillgångar...
Citera
2020-06-02, 23:40
Medlem
rallykalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungtering
Fast man kan göra arvet väldigt lågt genom att göra sig av med sina tillgångar...

Visst, men man kan inte "göra sig av" med tillgångarna till andra arvingar. Då måste det vara någon utomstående.
Senast redigerad av rallykalle 2020-06-02 kl. 23:43.
Citera
2020-06-02, 23:53
Avstängd
1. kan du inte få en dator av dina föräldrar om du säger till?

2. Hur mycket sparar du per månad?

3. Hur mycket sparar dina föräldrar per månad?
(mindre förståeligt - lever de länge får du ju mer pengar sen)

4. Går dina föräldrar med underskott varje månad o har en stooor påse pengar nu?
(mer förståeligt)
Citera
2020-06-02, 23:55
Medlem
Jag hoppas på att du dör innan dem.
Citera
2020-06-03, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
1. kan du inte få en dator av dina föräldrar om du säger till?

2. Hur mycket sparar du per månad?

3. Hur mycket sparar dina föräldrar per månad?
(mindre förståeligt - lever de länge får du ju mer pengar sen)

4. Går dina föräldrar med underskott varje månad o har en stooor påse pengar nu?
(mer förståeligt)

1. Jag vill ha en för 30K minst, så nej. Hade det varit 15 kanske jag hade fått låna..
2. 500 kr
3. Hur skall jag veta det? Pratar knappt med dem.
4. Jag förstår inte vad du skriver

Citat:
Ursprungligen postat av johanjosefsson
Du är verkligen en störd individ. Snälla, skjut dig själv.

Skulle vilja påstå att det är rätt vanligt att man väntar på arv så det finns ingen anledning att vara otrevlig. Det var riktat till dem andra som skrev massa otrevligheter också.
Citera
2020-06-03, 08:48
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
1. Jag vill ha en för 30K minst, så nej. Hade det varit 15 kanske jag hade fått låna..
2. 500 kr

Skulle vilja påstå att det är rätt vanligt att man väntar på arv så det finns ingen anledning att vara otrevlig. Det var riktat till dem andra som skrev massa otrevligheter också.
Spara mer, så har du snart 30k...

Arv är generellt något man får när man närmar sig 70... så du kommer vänta länge på den där datorn...

Och varför lägga så mycket på datorn? Om du inte har råd att lägga ytterligare 10k/år så kommer den ändå snart vara gammal och seg. Prioritera hårdare och lägg mindre... men ta inga lån.
Citera
2020-06-03, 10:55
Medlem
Retcon26s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungtering
Och varför lägga så mycket på datorn?

Är väl en "investering" för hans kommande twitch-karriär.
Citera
2020-06-03, 10:59
Avstängd
TS - du har fått feel föräldrar - Howard Hughes blev $$ Miljardär när han var 15 år-
det var 1920 - fundera över vad man fick för bara $ 1 på den tiden.
Citera
2020-06-03, 11:08
Medlem
Citat:
2. 500 kr

4.

Jag tror han avser att man är som rikast precis innan man går i pension. Sedan nallar man efterhand av kapitalet. Det är ganska dyrt att vara gammal ibland och inkomsten är lägre än vad man varit van vid.

3.

Tråkigt att du inte pratar med dina föräldrar. Ett tips är att hitta ett slags relation med dem på dina egna villkor innan de går bort. Det är svårare att förlora föräldrar man har en dålig relation till, än om man har en god relation. Lite märkligt, men det är min bestämda uppfattning.

1.

Datorer blir fort gammalt skräp. Tillfredsställelsen är kort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in