2020-06-01, 13:15
Medlem
rikastistorstans avatar
Så du som verkar ha haft någorlunda normala föräldrar önskar livet ur dom för att du vill ha en ny dator? Att man ens klarar av att skriva något sådant på ett anonymt forum. Du får vackert vänta tills båda dör.
Citera
2020-06-01, 13:36
Medlem
Trolltråd eller psychokiller.
Citera
2020-06-01, 13:37
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandcat
Jag tjänar mellan 14-18 tusen och det blir således svårt att spara ihop till en dator för den summan.

Jobba på att hitta bättre betalt/mer timmar på jobbet. Det som högst troligt skulle hända om du fick ett arv vore att du skulle bränna det på kort tid och sedan sitta och vara bitter.

Räkna aldrig med arv, bygg själv ditt liv - ev arv är ren bonus.
Citera
2020-06-01, 14:40
Medlem
Hoppas att de lämnar bara skulder
Citera
2020-06-01, 14:43
Medlem
yournotlikemes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trefemmor
Detta måste vara en trolltråd.

Annars så.säger jag bara fyfan tycker synd om dina päron som fått ett sånt barn.

Själv vill jag att mina päron ska leva upp sina pengar de jobbar hårt för vet art de troligtvis kmr lämna arv men pengar är inget jag behöver från dom det ändå jag vill ha från dom är goda minnen inte pengar!

Håller med. Hur fan kan man leva med sig själv om man förlitar sin framtida ekonomi på att ens föräldrar ska dö så man får deras arv?

Ytterligare en curlad unge som inte klarar av och söka ett vanligt jobb ens och kommer på fötter på eget håll utan sina föräldrar.
Citera
2020-06-01, 16:22
Medlem
Felstavarens avatar
Har du hört talesättet "förvärva, ärva och fördärva"? Man behöver ha respekt för pengar om man skall kunna behålla dem på sikt och det är svårt att få respekt för pengar som man inte tjänat in själv.

Om man önskar livet ur sina föräldrar för att man behöver pengar till en ny dator skulle jag tro att arvet inte kommer att räcka särskilt länge. Dels för att man inte jobbat för dem, dels för att det indikerar att man inte förstår värdet av någonting och dels för att det visar på en total initiativlöshet när man tänker falla tillbaka på föräldrarnas död som något slags livsplan.

Bli framgångsrik och förmögen på egna meriter istället, det är ärligt talat ett otroligt mycket mer safe bet i det långa loppet än att du skulle klara av att leva på arvet efter föräldrarna. Med den här inställningen är det mest sannolikt att du först förstör er relation, inte tar chansen att förbättra ditt liv, bränner pengarna du ärver på skit, ångrar allt och slutligen dör bitter.

Skärp dig, ta nån jävla KY-utbildning och börja jobba så skall du se att du snart har råd att köpa en ny laptop i månaden.
Citera
2020-06-01, 17:55
Medlem
Christopher.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yournotlikeme
Håller med. Hur fan kan man leva med sig själv om man förlitar sin framtida ekonomi på att ens föräldrar ska dö så man får deras arv?

Ytterligare en curlad unge som inte klarar av och söka ett vanligt jobb ens och kommer på fötter på eget håll utan sina föräldrar.

Nja att hoppas på arv är något mänskligt, så levde adeln och de jordägande bönderna under årtusenden.
Citera
2020-06-01, 17:58
Medlem
exceptionals avatar
Citat:
Ja, gifta.
Så testamente kan kringgå och säga att jag får en del ändå? Även om makan är vid liv?

Världen är orättvis
Hi som du upplever den kan den vara orättvist
Citera
2020-06-01, 18:47
Medlem
johanjosefssons avatar
Du är verkligen en störd individ. Snälla, skjut dig själv.
Citera
2020-06-01, 19:09
Medlem
yournotlikemes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Christopher.
Nja att hoppas på arv är något mänskligt, så levde adeln och de jordägande bönderna under årtusenden.

Självklart är det så. Att man en dag hoppas på att ärva pengar från sina föräldrar, MEN nog fan ska man vara man nog att bygga upp ett fungerande liv själv innan och vara självförsörjande, inte HOPPAS på att sina föräldrar ska dö snart så man kan leva på deras pengar de kämpat i åratal för att få ihop.

Det är en jävla skillnad.
Citera
2020-06-01, 21:15
Medlem
idiamindadas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trefemmor
Detta måste vara en trolltråd.

Annars så.säger jag bara fyfan tycker synd om dina päron som fått ett sånt barn.

Själv vill jag att mina päron ska leva upp sina pengar de jobbar hårt för vet art de troligtvis kmr lämna arv men pengar är inget jag behöver från dom det ändå jag vill ha från dom är goda minnen inte pengar!

Amen. Har sagt till mina föräldrar att jag tar varje krona i arv som en förolämpning.
Citera
2020-06-01, 21:33
Medlem
elastikmandens avatar
Citat:
Ja jag väntar på att dessa två figurer skall dö så jag kan få lite mer pengar att för mig med.

Läst på om arvslott och bröstarvinge och vill egentligen bara ha klart för mig kring en punkt.

Måste jag vänta på att båda skall dö? Som jag förstår det ärver makan/en pengarna från den avlidne i första hand.
du borde ha ett spark i arslet, och skämmas rejält. Du din lilla orm, du borde inte ha ett jävla dyft! Hoppas att dina föräldrar donerar allt till vilda kattars välmående. Ditt lilla jävla skum. Ta vara på dem och vörda dem, även om du kanske inte gillar dem. Skämms på dig. 😪😪😲🙈😑😫😫
Senast redigerad av elastikmanden 2020-06-01 kl. 21:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in