2020-06-02, 15:22
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q2000
Hade varit intressant med ett utförligare svar än så men det förväntar jag mig inte.
Vad vill du ha ett mer utförlig svar på? Läs på om fallet.
Citera
2020-06-02, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ettsjutretton
Vad vill du ha ett mer utförlig svar på? Läs på om fallet.
Varför låtsas du hela tiden om att du vet mer än allmänheten, jävligt löjligt!
Citera
2020-06-02, 15:39
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q2000
Varför låtsas du hela tiden om att du vet mer än allmänheten, jävligt löjligt!
När har jag påstått detta? Jag säger ju; läs på det material som finns om fallet.
Citera
2020-06-02, 16:43
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Våldtäkten, mot en 6-årig flicka, dömdes han för i slutet av 1970-talet.
Han är dömd för olika grader av misshandel vid ett flertalet tillfällen, spridda över 1970- och 1980-talen. Om han dömts för någon ytterligare efter 1994, vet jag inte?
Vad vi vet så var väl Malin varken våldtagen eller misshandlad till döds så vad vill du ha sagt med det? Tror du Tommy var Lundens/Olskrokens enda drägg med sådant CV?
Citera
2020-06-02, 17:09
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Vad vi vet så var väl Malin varken våldtagen eller misshandlad till döds så vad vill du ha sagt med det? Tror du Tommy var Lundens/Olskrokens enda drägg med sådant CV?
Filter vill få det att låta som att polisen intresserade sig för personen i fråga, enbart p g a att han tillhörde en viss släkt samt att han befann sig ”på fel plats vid fel tillfälle”. De utelämnar att han var en (ö)känd våldsman.

Om BO blev våldtagen vet du ingenting om. Filter skriver att utpekad ej gjort sig skyldig till brott mot kvinnor, vilket är ren och skär lögn. Denne person var/är som sagt (ö)känd i Göteborg med omnejd, bl a för just denna typ av brott. Att han blivit utpekad för detta mord, gör nog varken till eller från vad gäller hans ”popularitet”. Filter å sin sida menar att detta varit ett avgörande skeende i ”biltjuvens” liv.
Senast redigerad av Ettsjutretton 2020-06-02 kl. 17:16.
Citera
2020-06-02, 20:43
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Citat:
Filter vill få det att låta som att polisen intresserade sig för personen i fråga, enbart p g a att han tillhörde en viss släkt samt att han befann sig ”på fel plats vid fel tillfälle”. De utelämnar att han var en (ö)känd våldsman.

Om BO blev våldtagen vet du ingenting om. Filter skriver att utpekad ej gjort sig skyldig till brott mot kvinnor, vilket är ren och skär lögn. Denne person var/är som sagt (ö)känd i Göteborg med omnejd, bl a för just denna typ av brott. Att han blivit utpekad för detta mord, gör nog varken till eller från vad gäller hans ”popularitet”. Filter å sin sida menar att detta varit ett avgörande skeende i ”biltjuvens” liv.

Misstänker du personligen att Tommy S är Malins mördare? Intressant med vad din uppfattning är.
Citera
2020-06-02, 20:47
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:

Lugna ner dig. Jag bodde några stenkast från brottsplatsen och kände som många andra till TJS. Jag vet att polisen gjorde vad de kunde för att knyta honom till mordet precis som Filter skriver men man hittade trots stora ansträngningar inget konkret. Bara för att han gjort helvetes mycket betyder det inte att han har gjort allt.
Citera
2020-06-02, 21:02
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CtrlAltDelThis
Misstänker du personligen att Tommy S är Malins mördare? Intressant med vad din uppfattning är.
Jag har ingen åsikt vad gäller skuldfrågan. Så vitt jag förstår har polisen ingenting konkret? De har själva gått ut och sagt att de är beroende av antingen tips, eller ett erkännande.
Citera
2020-06-02, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snorig
Äh inte vid den tidpunkten. Det var en del satanister som yrade där, sen hade skyddet några bostäder på Stockholmsgatan. viloplatsen. några haschare och någon amfetamist, men inte fan var dom på kyrkogården, den är stor. kände hela bunten. kan inte svara på hur det vart senare. då kanske det kom till fler, vem vet? Olskroken har alltid varit ett fylleställe i första hand. bodde själv en gång i tiden i gamla olskroken innan dom brände ner skiten. bondegatan......

Gravplatsnummer och kvarter på kyrkogården?
Citera
2020-06-03, 20:56
Medlem
eatshiets avatar
Citat:
Våldtäkten, mot en 6-årig flicka, dömdes han för i slutet av 1970-talet.
Han är dömd för olika grader av misshandel vid ett flertalet tillfällen, spridda över 1970- och 1980-talen. Om han dömts för någon ytterligare efter 1994, vet jag inte?
Hur gammal var han när han begick våldtäckten?
Citera
2020-06-03, 21:01
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eatshiet
Hur gammal var han när han begick våldtäckten?
Han var ung, men straffmyndig.
Citera
2020-06-03, 21:10
Medlem
eatshiets avatar
Jag hittade hit efter att ha läst tidningen Filters artikel om mordet och blev gripen av fallet.

Det finns ett par frågor som jag undrar som man inte riktigt får svar på
Finns det något DNA på skärpet ? (Alltså förmodade GM DNA - även om skärpet blivit kontaminerat med en massa polisers så finns det väl fortfarande okända DNA spår som man kan gå vidare med åtminstone eller?)
Pratade amerikanen engelska eller svenska när han var i Sverige?

Vad är det för hypoteser om varför Malin skulle umgås eller ta följe med ett sådant drägg som de beskriver Tommy i att följa med in på kyrkogården?
Senast redigerad av eatshiet 2020-06-03 kl. 21:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in