2020-06-01, 00:00
Medlem
W.Smiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kulturstrateg
Extremt vinklad dokumentär. Man utelämnar allt som talar emot pappan. Man utelämnar hur socialtjänst agerat fullkomligt oetiskt(pratat med pojken om pedofilanklagelserna med pappan närvarande t.ex). Man går inte in överhuvudtaget på de vittnesmål från läkare, barnläkare och psykologer som träffat pojken(även utan mammans närvaro) och varför de avfärdades. Istället ägnar man sig åt att förlöjliga en totalt medieovan gubbe för att diskreditera alla på mammans sida.
Att en domare, som bara kort dessförinnan gjorde sig känd för detta https://www.aftonbladet.se/nyheter/k...exfrun-med-yxa - tillåts döma(och dömer ensam vårdnad till pappan) i ett sånt här fall verkar osunt. Varför får han ens fortsätta vara domare överhuvudtaget? Och varför tar man inte upp sådant, när man smutskastar de på mammans sida pga att en medieovan gammal gubbe tänker högt? Många märkliga förehavanden och val av personer att hantera rättsprocessen som man inte säger ett skvatt om.

Det överdrivna och övertydliga sättet på vilket Bo Göran Bodin försöker tala om för tittaren vad hen ska tycka borde få varningsklockorna att ringa. Och när Mari Schaub, barnets så kallade advokat, sitter (med noll affekt) och spelar upprörd å barnets vägnar och drar till med slutklämmen att hon bara "önskar att han får spela fotboll" blir det så klyschigt att det är skrattretande.
Inte ens berättarrösten lyckas han få till. Det låter så tillgjort att man skulle kunna tro det är en mockumentär.

Det är SVT. Att denna renodlade propagandamaskin skulle göra en objektiv granskning av ett fall som innefattar misstankar om ett eventuellt pedofilt nätverk är förstås otänkbart. Att folk på flashback kan tro nåt annat visar bara på att detta är ett fullkomligt dött forum där den mesta av intelligensen försvunnit för länge sen.

Hehe. Det kan inte vara lätt att vara så jävla dum i huvudet.

Man förstår direkt när mamman springer runt till femtielva olika läkare och försöker belägga övergrepp samt påhittade sjukdomar(?) att hon är ett psykfall och att allting därmed är bullshit.

Resten blir ganska så irrelevant.

Krävs riktigt naiva, verklighetsfrånvända människor för att inte direkt fatta galoppen här. Samma slags människor som köper guld av zigenare med soppatorsk längs E4an. ”vadå, inte äkta?”

Ockhams rakkniv är en bra tumregel att förhålla sig till i livet...
Citera
2020-06-01, 15:27
Bannlyst
I senaste avsnittet av podden ”haveristerna” kan man lyssna på bandat samtal mellan stjärnan Jan Björklund och journalisten som gjort programserien.
Citera
2020-06-01, 19:40
Medlem
ballobass avatar
https://www.youtube.com/watch?v=jIRAZ3ECNwc

Vilken dåre, hon säger att hon redan de första ggr skulle vara en väldigt kontrollerande person men ändå skaffar hon barn med ha, Jösses.
Citera
2020-06-01, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zapohd
Dvs domstolen tycker att hon har så kallad putativ nödvärn. Med putativ menas att man tror sig ha nödvärn. Vilket kan räcka för att gå fri från straff.

Ett högst anmärkningsvärd ståndpunkt av tingsrätten. Det råder ingen tvekan om att mamman är fullt medveten om vad hon gör och det är dels att straffa exmaken dels att försöka få tillbaks vårdnaden om sitt barn. För att lyckas med detta drag sig mamman inte för att grundlura alla som vill hjälpa henne beskylla exmaken för horribla saker och att dessutom skada sitt eget barn. Det är helt klart att hon har agerat helt medvetet och själviskt. Hon ska dömmas till fängelse. Något annat är otänkbart. Om straffsatsen är mellan 2 och 6 år så ska hon minst ha 4 års fängelse. Resten av konspiratörerna borde också buran in.
Citera
2020-06-01, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av W.Smith
Man förstår direkt när mamman springer runt till femtielva olika läkare och försöker belägga övergrepp samt påhittade sjukdomar(?) att hon är ett psykfall och att allting därmed är bullshit.

Klart att det är så.

Jag tillhör dom som annars aldrig ser på SVT eftersom jag ser dom som ett rent propagandaorgan för regeringen. Jag har dessutom ingen TV. Jag valde dock att se denna dokumemtär på SVT Play. Jag såg dokumentären med ett mycket kritiskr öga för jag vet hur SVT vanligtvis brukar vinkla fakta. I detta fall så tycker jag faktiskt att dokumentären var gjord med omsorg och belyste båda sidor. Han som gjorde dokumentären basunerade inte ut sina egna åsikter utan lät huvudpersonerna tala för sig själva. Visst, i det andra programmet sammanfattade han en del vilket avslöjade hans åsikt med det kan jag leva med. Det ändrade inte den åsikt som jag hade redan efter den första delen.
Citera
2020-06-01, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mickey-D
Ett högst anmärkningsvärd ståndpunkt av tingsrätten. Det råder ingen tvekan om att mamman är fullt medveten om vad hon gör och det är dels att straffa exmaken dels att försöka få tillbaks vårdnaden om sitt barn. För att lyckas med detta drag sig mamman inte för att grundlura alla som vill hjälpa henne beskylla exmaken för horribla saker och att dessutom skada sitt eget barn. Det är helt klart att hon har agerat helt medvetet och själviskt. Hon ska dömmas till fängelse. Något annat är otänkbart. Om straffsatsen är mellan 2 och 6 år så ska hon minst ha 4 års fängelse. Resten av konspiratörerna borde också buran in.

Jag håller med dig om i detta fall borde det vara fängelse straff. Men tyvärr så är det som så att första gångs förbrytare oftast får låga straff.

Nu är jag ingen jurist men som jag har förstått det så är det i princip omöjligt att motbevisa putativt nödvärn. Detta pga av att är något som man tror sig ha. Trotts allt så kan man uppleva saker och ting olika. Det räcker att den åtalade säger att man har nödvärn och det är åklagaren som måste bevisa att det inte var nödvärn.

Men sedan ska ju domstolen pröva om det verkligen förelåg nödvärn och detta gjorde det inte detta fall. Man brukar ju säga att man inte får använda mer våld än nöden kräver.

Tyvärr så tror jag att Mamma tror på allt som hon säger. Jag har svårt att tro att hon kan får med sig så pass många andra människor om hon inte själv tror på det. Dessa människor i sin tur tror ju på allt hon säger. Det är svårt att argumentera övertygande om man inte själv tror på det man argumenterar om. Men det innebär inte att Mamman har rätt.

Men hon skadar barnet och mannen. Jag hoppas verkligen att Elias i framtiden kommer att få stöd både av sin Pappa och samhället för tyvärr så tror jag att han kommer att behöva det. Om han inte bir traumatiserad så är det ett under.

Men vad jag tycker är märkligt är att Mamman har kvar umgängesrätten med barnet men tack och lov så får hon inte vara ensam med barnet utan umgänget ska ske med så kallat umgängesstöd,
Citera
2020-06-01, 22:52
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Psykoterapeut är en skyddad titel och man måste ha legitimation för att få kalla sig det.

Den delikata frågan han löste åt Göran Persson var kanske när Göran Persson åkte fast för snatteri. Kanske tystade han medierna åt Göran? Nu spekulerar jag hej vilt.
Göran Persson har ingen hög utbildning. Han hoppade av högskolan. Värnplikten gjorde han som malaj eller handräckningsman som det hette på den tiden.
Men visst verkar denna Lars Björklund göra sig väldigt märkvärdig.

Alla inblandade som står på kvinnans sida verkar vara rymlingar från psykakuten.

Sällan har väl uttrycket, med sådana vänner behöver man inga fiender, varit mer talande.

Brukar alltid försöka bedöma situationer som denna, genom att se på vilka människor som är inblandade, och vilka av dessa som jag själv med förtroende skulle vända mig till om jag hade problem. Låt mig säga som så, att de som befinner sig i "Annas" ringhörna inte direkt imponerar. I stället så skrämmer de rejält och alla, utan undantag, verkar ha någon form av störning.
Citera
2020-06-01, 23:38
Medlem
När är Björklund född?
Citera
2020-06-02, 02:11
Medlem
dialektikers avatar
Mamman däremot ger pedofilintryck som förutom att hon ska projicera sjukdomar på barnet också projicerar sina snuskiga tankar om barnet. I FUP så reagerar hon över att barnet vill tungkyssas. Varför hålla på och pussa sin unge överhuvudtaget om hon nu tror att han är så utsatt?
( Själv har jag aldrig begripit det där pussandet av ungar på munnen.)

Och tokstollarna Hans Cagnell och Jan Björlund är ju om något pedofiliga. Hans Cagnell med sina snuskiga tankar om pappan.

Rätten kan mycket väl ha sett mammans behandling med förhören av pojken som pedofila övergrepp. De har ju skrivit om det som tortyr både med sjukhusbesöken och förhören.
Men antagligen kommer hon billigt undan straffrättsligt, dels av de anledningar som ni nämner ovan. Hon är förstagångsförbrytare. Sen är hon kvinna. Det spelar självklart in.

Hur kan man arbeta för barnens rätt, som BRY och stötta en förälder som är så skruvad som mamman (som ideligen plågar barnet med förhör som anspelar på snusk, och ägnar all samvarotid till att åka till läkare och sjukhus för undersökningar)?
Fy helvete, att tillbringa sin tid med en sån förälder.
Senast redigerad av dialektiker 2020-06-02 kl. 02:13.
Citera
2020-06-02, 07:36
Medlem
kulturstofilens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av u99HSHH
När är Björklund född?

5 april 1956.
Citera
2020-06-02, 15:16
Medlem
Kulturstrateg du säger: "Människorna som luras av denna överdrivet genomskinliga mörkläggningspropaganda är en hjärndöd minoritet. Nog för att majoriteten människor är dumma, men det krävs mer än dumhet för att låta sig luras av Bo Görans patetiska smörja." Kulturstrateg du har väldigt svepande omdömen om både minoritet och majoritet, vilka evidensbaserade och vetenskapligt kontrollerade studier, med referenser, bygger du dessa påståenden på?
Citera
2020-06-02, 15:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
He, he, nu har jag lyssnat lite på den där podden. Jan Björklund, vilken lirare

Vad har vi på honom? Vore underhållande med en tråd om honom på flashback.

Och den andliga flum-polisen Conny Andersson, skulle vara lika underhållande med tråd om.
(5G, konspirationsteorier, ser demoner, hela kittet). Man börjar kanske förstå mönstret, med Annas Jehovas vittnes-bakgrund att det går troll både hos henne och de hon omger sig med?

Om man har svårt att somna så kan man gå in och läsa alla hans försvarstal på hans Facebook.
https://www.facebook.com/profile.php?id=100004409055893

Ta dig tid att lyssna på haveristernas senaste, Jan Björklund är i sitt esse 😷👍

Börjar 28 minuter in..

https://poddtoppen.se/podcast/122747...g2QJnFdBblvxGk
Senast redigerad av Payback66 2020-06-02 kl. 15:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in