Citat:
Ursprungligen postat av
svakrose
Ja, nå opplever jeg det som ganske svart på hvitt at siste livstegn kl 9:14 står fast og uten tvil. Med mindre det er noen som lyver.
Spørsmålet er hvilke bevegelser mobiltelefonen til AEFH hadde i løpet av dagen og om disse er avslørende. Det blir spennende å se hva som ligger bak det NRK publiserte igår kveld.
Det verserer mange anklager her inne nå, rettet mot meg og flere, om ensidig framing av TH. Jeg syns det er merkelig hvordan enkelte har sterkt behov for å gå imot alt som nevnes om at TH kan ha gjort dette. Bare det i seg selv er mistenksomt, spør du meg.
Min teori om leiemord får bli stående til det motsatte er bevist (hvis det noen gang blir bevist eller domfelt i denne saken). Og at TH ryddet og rigget åstedet, det tror jeg på hvis han har bestilt dette. Der kan mobiltelefonens bevegelser spille en rolle. Hva hvis den feks var avslått i et lengre tidsrom for så å bli påslått igjen? Noen må ha slått den av og på i så fall.
At noen andre kan ha rigget eller ryddet åstedet for bortføring eller drap? Det betviler jeg sterkt hvis kidnappingen var reell.
Og noen andre har sterke motiv for å ta livet av AEFH og så rigge det hele om til en kidnapping, hvem skulle det være? Det er det som er så vanskelig, og jeg tror politiet virkelig har lett etter andre med mulige motiv uten å finne noe. Men AEFH kan ha hatt hemmeligheter. Har hun halvsøsken etter sin biologiske far som kan ha krevd å arve moren e.l.? Jeg har ikke full oversikt over hva som har kommet fram av slikt i denne tråden.
AE har i senere tid søkt sine røtter, det fremgår av Facebook-profil, men mest på morssiden. Hun virket ikke så interessert i å finne slekt etter biologisk far. Tror ikke det ligger noe der, tror ikke noe på at AE skal ha hatt hemmeligheter, eller truet med å avsløre hemmeligheter Men hun kan ha oppsøkt advokat for å se hva hun har rett på ved en skilsmisse, og TH kan ha fått vite om dette. Tror tanke på at hun skulle forlate ham og leve godt på hans penger ble utålelig, på en måte vi andre normale mennesker ikke kan forstå.
Politiet hadde tunnelsyn første 10 ukene, dessverre. Det er her det vil bli en granskning, hvis det blir noen. Etter mye hjelp fra eksperter, og en bred etterforskning som de fleste bar kan drømme om, så landet de på at kidnappingen var falsk, den var skapt for å villede. Noen har drept AE i hennes hjem, og forsøkt å skjule det ved å villede politiet i etterkant. Kan være en annen enn TH, men en kidnapping er det ikke!
Jeg mener å lese at blodsporene de har funnet tegner et bilde av TH som GM. Men han har alibi, og har hatt hjelp i etterkant. Jeg tror politiet har rett. Men er åpen for at det kan være enn annen. at det er snakk om en kidnapping er jeg derimot ikke åpen for.
Elden vil ha denne saken, det lyser lang vei. MEn jeg tror ikke han får den. Han har vel uansett nok med å forsvare L*ila Anit* Berth*ussen. Litt lignende sak egentlig:
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/awBKL2/tiltalen-mot-bertheussen-dette-er-trusselbrevene