2020-06-02, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Han har rett i innsyn når det gjelder sin sak, ikke hvis det pågår etterforskning mot andre mulige medvirkere. De kan også holde tilbake ting som ikke er ferdig etterforsket. Her kan feks alibiet bli slått hull på. Da stiller alt seg veldig annerledes.
Spent på medvirker i nær relasjon. Hva tror dere her? Jeg har tenkt GHH og VE, men heller nå mot en helt annen.
Han (TH) hadde ikke rett til innsyn i de klausulerte dokumentene.

"Klausulering.
Siktede i straffesaker får som regel tilgang til deler av dokumentene i saken, utskrift av avhør, beslag og ulike rapporter.
Blant annet fordi politiet ønsker at siktede og mistenkte skal forklare seg fritt, og ikke tilpasset det de vet at politiet allerede vet, hemmeligholdes ofte noen dokumenter et stykke ut i etterforskningen."

"Noen ganger hemmeligholdes dokumentene for siktede selv, mens vedkommendes forsvarer kan få tilgang, noe som kalles klausulering. Siktede vil som regel få tilgang til disse på et seinere tidspunkt."

https://www.dagbladet.no/nyheter/far-ikke-hore-hemmelige-bevis/72413612
Senast redigerad av Octopus8b 2020-06-02 kl. 11:30.
Citera
2020-06-02, 11:36
Medlem
" I tiden før forsvinningen merket vi at Anne-Elisabeth var bekymret. Men vi vet ikke hva konkret som var årsaken til det, sier et vennepar til Nettavisen, som også har forklart seg for politiet."

https://www.nettavisen.no/nyheter/anne-elisabeth-hagen-i-ukjent-sms-uttrykte-at-hun-var-oppgitt-over-tom-hagen-pa-bryllupsdagen-for-hu n-forsvant/3423972186.html

Det har stått skrevet noen spekulasjoner her om hva noen av dere "tror eller mener at AE skulle ha vært bekymret for". Men ingen av oss vet hva hun var bekymret for hvis hun var bekymret.

Det kan feks hende at AE var bekymret grunnet personer som overvåket henne og TH og eiendommen (hvis hun opplevde det samme som TH. Se artikkel i link under).

"I politiavhør lenge før han ble siktet, har Tom Hagen sagt at han har følt seg overvåket før kona hans forsvant den 31. oktober i 2018."
"Hagen «opplevde å bli beglodd» og mistenkte at personer hadde vært på eiendommen, i garasjen og rundt huset."
https://www.tv2.no/a/11468453/
Senast redigerad av Octopus8b 2020-06-02 kl. 11:55.
Citera
2020-06-02, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sosialisten

Det er ganske morsomt å registrere hvordan denne leken fungerer.
TH følger ikke rutinene når han reiser på jobb senere denne morgenen etter å ha vært på teater kvelden før = brudd på rutinene -> mistenksomt. TH følger rutinene når han tilsynelatende lar mobilen ligge = rutine -> mistenksomt.

Kort og godt så er det vel dessverre slik at alt som ikke passer inn i bildet man sitter med blir oppfattet som mistenksomt.

Her er det du som forsøker å få ting til å passe inn i ditt bilde av oss som holder dørene åpne. Det får være ditt problem.

Politiet etterforsker bredt og selvkritisk.
Citera
2020-06-02, 11:46
Medlem
Citat:
Han har rett i innsyn når det gjelder sin sak, ikke hvis det pågår etterforskning mot andre mulige medvirkere. De kan også holde tilbake ting som ikke er ferdig etterforsket. Her kan feks alibiet bli slått hull på. Da stiller alt seg veldig annerledes.
Spent på medvirker i nær relasjon. Hva tror dere her? Jeg har tenkt GHH og VE, men heller nå mot en helt annen.

Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Det gjør den australske astrologen også.

Lurer på hva som gjør at politiet velger å vente så lenge med å eventuelt sikte denne personen. Er personen i en tilstand som gjør det vanskelig? Håper de han kan lede dem til hvor hun ligger?
Er det kanskje slik at TH har gardert seg på en måte at han kan gi denne personen hele skylden?
At han kan peke på RU og denne i nær relasjon.
Jeg tror blodsporet de har funnet fra TH er gjerningsrelatert, og at de tror han har drept henne. Men det er andre som har hjulpet til med bortfrakting. En han har et mentalt grep på, i tillegg til at han kan peke på personen som en med selvstendig motiv. Kanskje har han spillegjeld, kanskje er han mentalt ustabil, kanskje har han tilknytning til "kryptogutten". At ingen av barna vil la seg avhøre er alarmerende.

Lurer også på hvem som ga vitnemål som barna "ikke kjente seg igjen i" da de ble konfrontert med dem august 2019. Etter dette kalte politiet inn fjern og nær til avhør.
Citera
2020-06-02, 12:01
Medlem
Citat:
Ja, det mener jeg blir umulig.

Ja, nå opplever jeg det som ganske svart på hvitt at siste livstegn kl 9:14 står fast og uten tvil. Med mindre det er noen som lyver.

Spørsmålet er hvilke bevegelser mobiltelefonen til AEFH hadde i løpet av dagen og om disse er avslørende. Det blir spennende å se hva som ligger bak det NRK publiserte igår kveld.

Det verserer mange anklager her inne nå, rettet mot meg og flere, om ensidig framing av TH. Jeg syns det er merkelig hvordan enkelte har sterkt behov for å gå imot alt som nevnes om at TH kan ha gjort dette. Bare det i seg selv er mistenksomt, spør du meg.

Min teori om leiemord får bli stående til det motsatte er bevist (hvis det noen gang blir bevist eller domfelt i denne saken). Og at TH ryddet og rigget åstedet, det tror jeg på hvis han har bestilt dette. Der kan mobiltelefonens bevegelser spille en rolle. Hva hvis den feks var avslått i et lengre tidsrom for så å bli påslått igjen? Noen må ha slått den av og på i så fall.

At noen andre kan ha rigget eller ryddet åstedet for bortføring eller drap? Det betviler jeg sterkt hvis kidnappingen var reell.

Og noen andre har sterke motiv for å ta livet av AEFH og så rigge det hele om til en kidnapping, hvem skulle det være? Det er det som er så vanskelig, og jeg tror politiet virkelig har lett etter andre med mulige motiv uten å finne noe. Men AEFH kan ha hatt hemmeligheter. Har hun halvsøsken etter sin biologiske far som kan ha krevd å arve moren e.l.? Jeg har ikke full oversikt over hva som har kommet fram av slikt i denne tråden.
Citera
2020-06-02, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mulholland007
I følge VG så sa venninden at AEH virker lykkelig.
Men dette er jo også en ting som passer veldig dårlig inn for mange, så derfor er det best å la være å nevne det.
Registrerer at flere og flere profesjonelle aktører nå går ut i media og insinuerer at politiet er på villspor(inkludert norsk domstol).på høy tid å innse at saken kanskje ikke er så opplagt likevel ? ")

Det er også venn(inn)er som har sagt det motsatte.

Kan vi få et sitat på det med «villspor»?

Saken er på ingen måte opplagt, og det kan godt tenkes at den aldri blir løst.
Citera
2020-06-02, 12:03
Medlem
Citat:

Tror jeg vet du hvem du mener. En nær relasjon TH av ulike grunner har et godt tak på.
Citera
2020-06-02, 12:07
Medlem
Citat:
Lurer på hva som gjør at politiet velger å vente så lenge med å eventuelt sikte denne personen. Er personen i en tilstand som gjør det vanskelig? Håper de han kan lede dem til hvor hun ligger?
Er det kanskje slik at TH har gardert seg på en måte at han kan gi denne personen hele skylden?
At han kan peke på RU og denne i nær relasjon.
Jeg tror blodsporet de har funnet fra TH er gjerningsrelatert, og at de tror han har drept henne. Men det er andre som har hjulpet til med bortfrakting. En han har et mentalt grep på, i tillegg til at han kan peke på personen som en med selvstendig motiv. Kanskje har han spillegjeld, kanskje er han mentalt ustabil, kanskje har han tilknytning til "kryptogutten". At ingen av barna vil la seg avhøre er alarmerende.

Lurer også på hvem som ga vitnemål som barna "ikke kjente seg igjen i" da de ble konfrontert med dem august 2019. Etter dette kalte politiet inn fjern og nær til avhør.

En grunn til barnas taushet gjennom hele saken og ikke påfallende store vilje til samarbeid med politiet, kan skyldes at det er en annen i nær relasjon enn TH, de først og fremst ønsker å skjerme og beskytte.

En som kan medvirket som THs medhelper. En medhjelper som også kan være puslespillbrikken som mangler for å løse denne gåten
Citera
2020-06-02, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
Tror jeg vet du hvem du mener. En nær relasjon TH av ulike grunner har et godt tak på.

Citat:

Nå er jeg spent(!): hvem?

Jeg tror at både VE og GHH kan ha noe med dette å gjøre. GHH gikk ut av THs bedrifter tidlig på året 2018. Det er mer mistenkelig enn bagatellmessig. Kan det tenkes at de måtte splitte opp nettopp fordi AEFH visste noe forretningshemmelig som hun truet med å avsløre? Noen her i tråden har tidligere skrevet at de ikke tror GHH er involvert fordi politiet har latt ham uttale seg offentlig. Da vil jeg bare minne om at også eks-svogeren er tillatt å uttale seg offentlig selv om han har vitnet (han velger dog ikke å dele alt han har sagt til politiet, noe jeg ser på som sympatisk).
Citera
2020-06-02, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Octopus8b

Det kan feks hende at AE var bekymret grunnet personer som overvåket henne og TH og eiendommen (hvis hun opplevde det samme som TH. Se artikkel i link under).

"I politiavhør lenge før han ble siktet, har Tom Hagen sagt at han har følt seg overvåket før kona hans forsvant den 31. oktober i 2018."
"Hagen «opplevde å bli beglodd» og mistenkte at personer hadde vært på eiendommen, i garasjen og rundt huset."
https://www.tv2.no/a/11468453/
Men merkelig nok skaffet han ikke overvåkningskamera til gårdsplassen.
Citera
2020-06-02, 12:32
Medlem
Citat:
En grunn til barnas taushet gjennom hele saken og ikke påfallende store vilje til samarbeid med politiet, kan skyldes at det er en annen i nær relasjon enn TH, de først og fremst ønsker å skjerme og beskytte.

Det er absolutt sant det du skriver.

Hvis det for eksempel er en av dem som har gjort det, er det jo naturlig at de motsetter seg forhør.

I hvert fall hvis de har på følelsen at politiet er på sporet.

Kanskje har også politiet i all hemmelighet fått tillatelse til romavlytting hos dem.

Men det er jo også en annen og plausibel forklaring på hvorfor de motsetter seg forhør.

Hagen var lenge redd for at politiet bygget en sak mot ham og fikk det samme, beroligende svaret hver gang. «Du har status som fornærmet.»

Politiet har med andre ord lurt dem.

Følgelig har politiet brutt all tillit.

Og når politiet så kaller familien inn til nye intervjuer ...

Hvis det var meg, som ikke trodde et sekund på at faren min var skyldig, hadde jeg sagt og tenkt: «Ikke faen om jeg gidder å snakke med de idiotene der igjen. De er bare ute etter å finne enda et indisium, som kan hjelpe dem med å få faren min dømt.»
Senast redigerad av Sandemose 2020-06-02 kl. 12:35.
Citera
2020-06-02, 12:33
Medlem
Citat:

En som kan medvirket som THs medhelper. En medhjelper som også kan være puslespillbrikken som mangler for å løse denne gåten

Hvis ryktene stemmer så har denne personen et problem med rus/spillegjeld. Dette er kun rykter hørt her inne, så jeg er usikker på om det stemmer. Men har han vært svært sårbar på et tidspunkt i livet, la oss si rundt tiden før han startet i jobben hos Kvitfjell Eiendom, så kan han ha blitt en lojal støttespiller for TH, mer enn ved å bare være i nær relasjon. Han kan ha blitt bearbeidet i flere år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in