2020-06-02, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kiya123
Jorden är överbefolkad i framtiden kommer synen på människoliv vara väldigt annorlunda. Speciellt om naturen och ekosystemen får rättigheter. ( vilket är nödvändigt)Kommer du resonera likadant när banglasdesh hannar under vatten och de människorna tvingas fly? Står du med öppna armar? Kräver du en etikkommission och vad får vår människosyn som är rådande nu för konsekvenser i framtiden?
Whataboutism:
Bangladesh som har tredubblat sin befolkning sedan 1960-talet.
Sverige har ökat sin naturliga befolkning inte mycket, om man räknar bort import av "pensionsräddare" som inte räddar några pensioner utan ledar till det motsatta.

Sverige importerar växthusdrivare (människor), allt för att dränka överbefolkade Bangladesh, eller?

Vad har kravet på en etikkommision som belyser frågan om corona-smittade äldre att göra med växthuseffekt - upplys oss?
Citera
2020-06-02, 11:21
Medlem
RoyalTrashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
https://www.scmp.com/news/china/society/article/3083599/france-had-covid-19-november-hospital-says-after-analysis-chest

Jag skulle inte bli helt förvånad om det dyker ännu tidigare fall.

Så inget officiellt test som bevisar det? Bara en läkare som ska ha sagt det utan att det blivit officiell info? Står dessutom i slutet av artikeln att "This article appeared in the South China Morning Post print edition as: Virus was in France in November, hospital says".

Jag ställer mig fortsatt avvaktande till att Frankrike har bekräftade fall från 16/11.
Citera
2020-06-02, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kiya123
Jorden är överbefolkad i framtiden kommer synen på människoliv vara väldigt annorlunda. Speciellt om naturen och ekosystemen får rättigheter. ( vilket är nödvändigt)Kommer du resonera likadant när banglasdesh hannar under vatten och de människorna tvingas fly? Står du med öppna armar? Kräver du en etikkommission och vad får vår människosyn som är rådande nu för konsekvenser i framtiden?

Sjävklart. Obstinata dumma barn som inte vill erkänna att de hade fel och ändrar hela tiden på spelets regler.

3 månader sen: Ingen kommer dö i Sverige av covid-19, är du dum i huvudet eller?!?

2 månader sen: Det har bara dött några hundra av covid-19 i Sverige, tror du verkligen det kommer dö fler? är du dum i huvudet eller?!?

1 månad sen: Det har bara dött tusen pers i covid-19 i Sverige. Det ser ut att ha avtagit. Är du dum i huvudet eller?

Nu: Ja, världen är ju överbefolkat. Vi måste bli av med folk ju. Annars finns inte mat för alla.

Dumma obstinata oärliga förnekare.
Citera
2020-06-02, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Blågula Nordkorea...

Men skärp dig, det här är inte konspirationsforumet, det är under vetenskap och humaniora. Klistra inte in medveten brutna länkar.

För den som vill ha den riktiga länken:
https://sverigesradio.se/artikel/7486524
Citera
2020-06-02, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av painkiler
Skrivet av en tysk teolog

är det ingen som vet vad om kristibrud också tycker vi ska byta ut ledningen?

När du säger det så liknar faktiskt Tegnell och Kristi Brud varandra en hel del.

- Ingen av dem får ifrågasättas och de idiotförklarar de som ställer kritiska frågor.
- De predikar båda en irrlära som saknar stöd i vetenskapen och motsäger allt sunt förnuft.
- Båda har en ett anhang av lärjungar som dyrkar dem.

Och det finns säkert fler punkter.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RoyalTrash
16:e november? Var hittar jag den infon? Enda jag hört är att de rätt nyligt hittade ett dokumenterat fall 27:e DECEMBER i Frankrike och att det blev en stor nyhet.

Se blanda annat https://www.mirror.co.uk/news/uk-news/french-army-returned-wuhan-military-21988912

Ang Sverige:
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/norrbotten/militaridrottare-kan-ha-smittats-av-corona-redan-i-host
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av assurbanipal999
Sjävklart. Obstinata dumma barn som inte vill erkänna att de hade fel och ändrar hela tiden på spelets regler.

3 månader sen: Ingen kommer dö i Sverige av covid-19, är du dum i huvudet eller?!?

2 månader sen: Det har bara dött några hundra av covid-19 i Sverige, tror du verkligen det kommer dö fler? är du dum i huvudet eller?!?

1 månad sen: Det har bara dött tusen pers i covid-19 i Sverige. Det ser ut att ha avtagit. Är du dum i huvudet eller?

Nu: Ja, världen är ju överbefolkat. Vi måste bli av med folk ju. Annars finns inte mat för alla.

Dumma obstinata oärliga förnekare.
Som fått rätt om det mesta! Medan ni hysteriska alarmister pratade om tiotusentals döda och allmänt elände, ja tjena liksom!
Citera
2020-06-02, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Som fått rätt om det mesta! Medan ni hysteriska alarmister pratade om tiotusentals döda och allmänt elände, ja tjena liksom!

Folk dör fortfarande. Vem vet vad det kommer att sluta på om vi får en ny topp i höst/vinter. Sjukvården orkar nog inte med detta så länge till om jag skall vara ärlig. Vi kommer att få bortfall av personal.
Citera
2020-06-02, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011

Men självklart man får rätt. Inte för det meta utan alltid.
Hör ni ni, när man spelar fotboll får bara målvakten ta bollen med händerna.
Hör ni ni, vi verkar vara kassa på att skjuta med fötterna så vi tycker vi ska använda händerna för att göra mål.
Hör ni ni, ni verkar för bra. Jag tycker vi ska spela 11 mot 10.
Hör ni ni, ni verkar vara fortfarande vara för bra. Jag tycker vi spelar 11 mot 6.
Hör ni ni, vi är ju bra i övrigt. Så vi tycker ni ska låta oss vinna utan att ens spela matchen.
Höhöhöhöhö vi skitsmarta förnekare höhöhöhöhö.
Citera
2020-06-02, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
En tänkbar väg är att det initial språnget från djur till människa gjordes med en mindre effektiv förmåga att binda till ACE2 och att denna förmåga sedan förfinades i viruset via en serie mutationer i människa.

Det är också en teori som är accepterad bland ledande experter.

Hör du det arbetet, ledande experter
Citera
2020-06-02, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RoyalTrash
Så inget officiellt test som bevisar det? Bara en läkare som ska ha sagt det utan att det blivit officiell info? Står dessutom i slutet av artikeln att "This article appeared in the South China Morning Post print edition as: Virus was in France in November, hospital says".

Jag ställer mig fortsatt avvaktande till att Frankrike har bekräftade fall från 16/11.

Du ställde dig väl like avvaktande till att det fanns bekräftade fall från December gissar jag?

Högst troligt att detta kokat runt ett tag och Kina har ju förstört enorma mängder blodprover men om övriga världen börjar testa blodprover för lungrelaterade sjukdomar kommer vi nog få tidigare fall.

Det vill ju Kina för då kan dom säga att det startade i andra länder
Citera
2020-06-02, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itazon
Men skärp dig, det här är inte konspirationsforumet, det är under vetenskap och humaniora. Klistra inte in medveten brutna länkar.

För den som vill ha den riktiga länken:
https://sverigesradio.se/artikel/7486524

Anmärkningsvärt att det är P4 Göteborg som publicerat den artikeln....När det borde vara Vetenskapsradion i Sthlm som gör det...

"Dubbelt så många patienter intensivvårdas i Uppsala"

https://omni.se/dubbelt-sa-manga-patienter-intensivvardas-i-uppsala/a/2GrWbv
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in