2020-06-02, 03:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Grundläggande juridik ändå.
Naturligtvis avlägger inte målsägande eller TT vittnesed.

Problemet gissar jag är att de som live-rapporterar är journalister och inte jurister varpå de ofta skriver att "nu ska mamman vittna" när de egentligen menar att hon ska förhöras.

Ok, din smöriga jävla tönt. Då kan du härmed redogöra för oss övriga i tråden exakt hur en rättegång går till. ”Naturligtvis avlägger inte målsägande vittnesed” Ok, bra så. Så vem som helst kan därmed ljuga sig blå i svensk domstol?

Du ska länka till hur det fungerar, ditt eget ord tror jag inte det minsta på.
Citera
2020-06-02, 03:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBollocks
Tänkte skriva ett inlägg men du citerade så fint så jag bumpar ditt. Exakt så säger dom inför varje individ som ombeds vittna, jag har ingen aning om varför eller om det är praxis. Är det filmens värld som fått mig/oss tro att man vittnar under ed?
Vad hindrar dom från att ljuga hejvilt? Om ingen vittnar under ed så kan heller ingen dömas för mened. Är detta praxis, ni som kan sånt här?

Familjemedlemmar vittnar inte under ed.
Citera
2020-06-02, 03:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deepwww89
Familjemedlemmar vittnar inte under ed.

Om du är påläst, gäller detta alla familjemedlemmar? Jag tror att det gäller maka/make till åtalad. Men det har jag säkert fått från filmens värld.
Citera
2020-06-02, 03:33
Medlem
Citat:
Om du är påläst, gäller detta alla familjemedlemmar? Jag tror att det gäller maka/make till åtalad. Men det har jag säkert fått från filmens värld.

Make eller maka. Syskon, sambo, barn och mor/far föräldrar.
Citera
2020-06-02, 03:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av censcur
En HYPOTETISK FRÅGA, Vemsa..utan att anklaga ngn,dig eller ngn annan,utan att vara sarkastisk!!

Om,Jag säger OM: du/jag kommer hem till din lägenhet, ser din /min älskade ligga på golvet i en 20 litersblodpöl,med huvudet avskuret.
Vad hade du/jag gjort?

1 ringa POLISEN... Hjälp, jag tror hon begått självmord!! kom fort.. hjälp!
2 städa bort kroppen,huvudet,själv eller med medhjälpare....

Ta och dra ner på drogerna först, sen undersöker du hur mycket blod en människokropp innehåller. Sedan sover du i två dygn, går en kurs i grammatik för mellanstadieelever, sen växer du upp och odlar en fin moppemuscha och återkommer till detta forum när du blir 18. Blir det bra?
Citera
2020-06-02, 03:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Ja det kan man tycka att han borde ha ringt 112 direkt. Men även andra än läkare kan konstatera att en människa är död, och hon kanske hade legat död med stora blodförluster så pass länge att han kunde konstatera att hon var bortom all räddning.

Nej. Endast en läkare får konstatera död, om det inte är så att huvudet är avskilt. Detta gäller alltså när ambulanspersonal anländer och är på plats. Min pappa dog i hemmet och två ssk var här, men en läkare var tvungen att komma för att konstatera dödsfall.
Så, den 23åriga kurden från Irak, arbetandes inom hemtjänsten, är alltså inte ackrediterad att konstatera dödsfall hos någon individ överhuvudtaget, är det förstått? Sannerligen är han inte trovärdig att konstatera död hos det barn han precis mördat och styckat! Hävda motsatsen, ditt sjuka jävla as!
Senast redigerad av MrBollocks 2020-06-02 kl. 04:13.
Citera
2020-06-02, 04:07
Bannlyst
Citat:
Nej. Endast en läkare får konstatera död, om det inte är så att huvudet är avskilt. Men det visste väl din kompis Tischko, iom att det var han som stympade W?

Jag pratar inte om vad man får, utan om vad man kan. Och ibland är det väldigt lätt att konstatera att en annan människa är död. Och han kan också ha påverkats av sin muslimska bakgrund:

"En muslimsk begravning bör helst ske snarast möjligt. Begravningsceremonin hålls vanligtvis av en Imam i en moské eller i ett kapell. Det förekommer endast jordbegravningar och kroppen genomgår först en religiös tvagning varefter den lindas in i bomullstyg. Det är vanligt förekommande med jordfästning utan kista.
...
Graven läggs vänd mot Mecka och en enkel gravmarkör används för att visa var gravens huvud samt nedre del finns, det för att visa var kroppen ligger då muslimska begravningsplatser inte får beträdas."
( https://funera.se/muslimsk-begravning/bra-att-veta-om-mulimska-begravningar/ )

Kanske ville han ha mer tid för begravning av huvudet, för att säkerställa att det var vänt mot Mecka.
Citera
2020-06-02, 04:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Jag pratar inte om vad man får, utan om vad man kan. Och ibland är det väldigt lätt att konstatera att en annan människa är död. Och han kan också ha påverkats av sin muslimska bakgrund:

"En muslimsk begravning bör helst ske snarast möjligt. Begravningsceremonin hålls vanligtvis av en Imam i en moské eller i ett kapell. Det förekommer endast jordbegravningar och kroppen genomgår först en religiös tvagning varefter den lindas in i bomullstyg. Det är vanligt förekommande med jordfästning utan kista.
...
Graven läggs vänd mot Mecka och en enkel gravmarkör används för att visa var gravens huvud samt nedre del finns, det för att visa var kroppen ligger då muslimska begravningsplatser inte får beträdas."
( https://funera.se/muslimsk-begravning/bra-att-veta-om-mulimska-begravningar/ )

Kanske ville han ha mer tid för begravning av huvudet, för att säkerställa att det var vänt mot Mecka.

Både jag och övriga i tråden betackar oss så in i helvete för hur en eventuell muslimsk begravning går till.
Detta handlar om att Wilma har blivit bestialiskt mördad och styckad, oavsett om gärningsmannen är Leffe från Kiruna eller Tishko från Irak. Gärningsmannen är körd, och bevisen är starka. Du är förmodligen inblandad i det hela och du kommer att straffas du också.
Citera
2020-06-02, 04:22
Medlem
Bollkalle19s avatar
Jag har en fråga till er som har scannat Internet.

Finns det något fall där en människa har hittat en död person och därefter delat på kroppen?

För övrigt tycker jag att man borde kunna se hur huvudet är delat från överkroppen.
Har han huggit besinningslöst innan så att huvudet nästan var av eller har har tagit sig tid att karva efteråt, med kniv?
Eller har han letat reda på något annat verktyg? Sax? Såg?

Jag finner inget om märken på vad som har använts.
För OM det är såg, kan man nog dra slutsatsen att kroppen är i fler delar.
Men om han "bara" hade en slö kökskniv, så stämmer det nog som han sa: det går inte stycka en kropp med dom knivarna.
Citera
2020-06-02, 04:30
Medlem
Bollkalle19s avatar
En liten bisak.
Jag har samtalet med min bror som arbetar på en psykiatrisk avdelning.

Hans försvar: jag var hemma och därför kan det inte ha hänt något.
Det är tydligen relativt vanligt när man själv anser att man är den högsta i rang.

Han, skulle ju aldriiig gjort nåt sånt där så om han då säger att han har varit hemma, då finns det alltså ingen chans att anklaga honom. Han är safe, i sina egna ögon. Det finns "bevis" för att han var hemma, alltså är han oskyldig.

Troligtvis har han intalat sig detta i ett halvår och därför är detta sanningen nu. Han skulle alldeles säkert klara vilket test som helst, detta är hans sanning nu. Det andra är bortglömt.
Citera
2020-06-02, 04:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle19
En liten bisak.
Jag har samtalet med min bror som arbetar på en psykiatrisk avdelning.

Hans försvar: jag var hemma och därför kan det inte ha hänt något.
Det är tydligen relativt vanligt när man själv anser att man är den högsta i rang.

Han, skulle ju aldriiig gjort nåt sånt där så om han då säger att han har varit hemma, då finns det alltså ingen chans att anklaga honom. Han är safe, i sina egna ögon. Det finns "bevis" för att han var hemma, alltså är han oskyldig.

Troligtvis har han intalat sig detta i ett halvår och därför är detta sanningen nu. Han skulle alldeles säkert klara vilket test som helst, detta är hans sanning nu. Det andra är bortglömt.

Givetvis skulle han klara ett amerikanskt lögndetektortest på frågan om han var hemma. Han VAR ju hemma, och han mördade barnet Wilma och styckade henne sen.
Nu används ju inte såna test i Sverige, så domstolen har att ta hänsyn till diverse omständigheter. Dessa omständigheter vet vi om och vi ser alla intensivt fram till den dag då aset blir dömt.

Oklart vad du ville med ditt inlägg.. Att din bror som jobbar med psyksjuka vet hur Tishko tänker? Enlighten us pls!
Senast redigerad av MrBollocks 2020-06-02 kl. 04:48.
Citera
2020-06-02, 05:40
Medlem
Bollkalle19s avatar
Citat:
Givetvis skulle han klara ett amerikanskt lögndetektortest på frågan om han var hemma. Han VAR ju hemma, och han mördade barnet Wilma och styckade henne sen.
Nu används ju inte såna test i Sverige, så domstolen har att ta hänsyn till diverse omständigheter. Dessa omständigheter vet vi om och vi ser alla intensivt fram till den dag då aset blir dömt.

Oklart vad du ville med ditt inlägg.. Att din bror som jobbar med psyksjuka vet hur Tishko tänker? Enlighten us pls!

Jag har tidigare varit skeptisk till hans försvar. Jag tycker personligen att det är en urbotat korkat uttalande. Eftersom det sättet honom på plats, som ensam gärningsman.

Men nu begriper jag att han själv ser sig som oförmögen att vara ond, därför är hans närvaro på brottsplatsen ett likamed tecken som oskyldig. Eftersom han är den allsmäktige.

Det var det enda jag ville förmedla. Folk skriver grandios om honom, och jag har inte riktigt greppat huuur grandios han själv ser sig.
Och i och med denna känsla, så kan hans sanning blivit den som han nu påstår. Oavsett vad som har hänt, så är hans historia hans sanning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in