2020-06-02, 07:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faleralera
Förstår jag det rätt hade fiskaren alltså inte uppmärksammat själva bilen, bara spåren och förödelsen?

Hade varit intressant att veta hur länge de kan ha legat där innan räddningstjänsten kom.

Han kan ju ha hört olyckan? Vem vet han kanske tältade i närheten?
Citera
2020-06-02, 07:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Dom ligger på runt 150 000 kr med normala mil.
Bara skrot kvar..och dom lär inte få ut mycket på försäkringen heller med den körningen..kraftiga avdrag.
Den bilen rakt ner i soptunnan.

Nä 60-90 snarare
Citera
2020-06-02, 08:08
Medlem
BaronRoevpannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radbean
Stark bil, bra vrid, hade det varit en bensinare
hade den nog fattat eld
Njaa..
Sällan det sker.
Bensin tar inte eld så lätt.

Bilar som börjar brinna vid krasch gör det oftast pga motorolja eller plast som trycks mot grenrör/turbo eller andra mycket varma detaljer.
Citera
2020-06-02, 08:15
Medlem
Alla ni som funderar på hur hon kunnat köra av där så kan jag förklara lite. Bott någon kilometer borta för i 18 år o kört den vägen flera gånger om dagen. Det ser nästan rakt ut men det är en rätt svår kurva som man inte kan ta i hög fart. Har man kört där några gånger vet man att man måste ta ner hastigheten rätt bra för att inte hamna i buskarna även om du håller laglig hastighet innan. Många har kört av speciellt på vintern när det är halt.
Kurvan är feldoserad o det ställer till det eftersom man inte kan förutse det.
Var på platsen i går med min son som är 16 och bromsspåren var inte långa. Så hon blev nog som många före henne överraskad över vilken svår kurva det är att ta. Och i dom troliga hastigheterna,.... Ja det säger sig själv. Lider med alla anhöriga. Måste vara fruktansvärt... Så onödigt.
Citera
2020-06-02, 08:17
Medlem
https://www.st.nu/artikel/fyra-doda-...deles-for-fort

Citat:
Josef Wiklund konstaterar att det går många rykten inte minst utifrån den film inifrån bilen som lades ut på sociala medier. Filmen är dock inspelad innan olyckan inträffade.

– Den visade på höga hastigheter och vi tittar på jämförbara bilar för att se exakt hur fort. Hur hög hastigheten var vid själva olyckstillfället håller vi på att undersöka med andra metoder, säger Josef Wiklund.

Citat:
Bilen som var inblandad i olyckan är tagen i beslag och kommer att genomgå en teknisk undersökning.

Undersökningen innebär bland annat att man kontrollerar så att bilen var hel vid olyckstillfället, bland annat genom att kontrollera bromsar och styrning. Vid undersökningen brukar man ibland även kunna se den hastighet som fordonet färdats i när olyckan inträffade.

Citat:
Polisen kommer även att hålla förhör med personer som kan ha haft kontakt med de inblandade under olycksnatten.

– Vi har lite olika trådar att gå vidare med. Vi har hållit lite förhör och några personer kanske vi vill prata med igen. Sedan har vissa personer gett sig till känna i form av vittnen då de har hört en smäll på vägen eller annat, säger Alexandra Bergström.

Citat:
Även Trafikverket kommer att utreda dödsolyckan i syfte att utreda varför den hände och om myndigheten kan förebygga incidenter på vägen framgent.

– Vi har en olycksutredare på väg till platsen under måndagen som kommer att göra en fotodokumentation och titta på saker som kan ha varit inblandade i olyckan. Det kan handla om räcken eller att det finns brister i vägutformningen, alltså att man inte ska bygga på det sättet för att det inte fungerar, säger Håkan Lundin, sektionschef vid olycksutredning väg vid Trafikverket.

Citat:
När det gäller åtgärder på vägsträckan jobbar man mer med ett landsperspektiv för att fler personer inte ska skadas allvarligt eller omkomma i trafikolyckor.

– Vi ser över platsen och om vi ska åtgärda något där – men även om ska göra åtgärder i resten av landet, säger Håkan Lundin.
Citera
2020-06-02, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Payback66
Julia skriver om olyckan på sin insta.

”Jag kan inte fatta att de är sant. Vi var på en träff i hassela, allt var bra, träffade nya människor o hade så jävla kul, runt kl 02.30 bestämmer vi oss för att dra till max i Sundsvall för alla var så jävla hungriga.

Jag och lovisa säger att emil och max kan åka bil med oss så dom slipper åka 30 med epan dit, vi kom en bit, vi dunkade musik, pratade, skrattade o kunde inte haft de bättre, vi kör fort.
Sen blir de svart. Jag vaknar av att halva min kropp ligger utanför bilrutan o halva inne i bilen, jag skrek av smärta, ambulans personalen sa att jag skulle lugna mig men jag hade så ont.
Sen blev de svart igen, jag vaknar på sjukhuset och mamma säger "jag är så jävla glad att du överlevde julia" sen frågar hon om jag var nära killarna i baksätet, jag sa ja och hon säger "dom lever inte längre, dom klarade de inte" de var de värsta jag nånsin hört i hela mitt liv, tårarna sprutade, min fina vänner.

Jag kommer aldrig få träffa dom längre. Dom är borta och jag har inte insett det än, jag och lovisa hade bälte på oss men fick ändå riktigt allvarliga skador. Den smärtan jag går igenom just nu.. fyfan säger jag bara Vila i frid mina allra finaste vänner.
De skulle inte bli såhär. Kommer aldrig glömma er, ska göra er stolt nu.(andra bilden på mig och emil tog jag ca 10min innan händelsen.”

https://www.instagram.com/p/CA6x17zB8ei/

Fint att du hämtade kraft och kunde skriva ner lite. Lider med dig och andra anhöriga. Så väldigt tungt.
Sedan är det trist att många här inte verkar ha alla bestick i lådan när man läser deras kommentarer.
Full fokus nu på att bli helt bra.
Citera
2020-06-02, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik
https://www.st.nu/artikel/fyra-doda-...deles-for-fort
Citat:
När det gäller åtgärder på vägsträckan jobbar man mer med ett landsperspektiv för att fler personer inte ska skadas allvarligt eller omkomma i trafikolyckor.
– Vi ser över platsen och om vi ska åtgärda något där – men även om ska göra åtgärder i resten av landet, säger Håkan Lundin.

Olyckan är en logisk konsekvens av vurmandet för bilen som leksak och hobby.
Kulturen som håller på med häftiga och snabba bilar, raggarträffar, däckbrännande och motorvarvande är direkt ansvarig för olyckan. Vuxna människor utan ett utvecklat konsekvenstänkande som överför osunda handlingsmönster på sina barn. Det är inte ungdomarnas fel att de blivit födda in i en trasig kultur som fostrat dem fel, det är de vuxna som bör gråta livet ut och då inte bara dessa barns föräldrar utan samtliga som håller på med den där bil- och spritkulturen.

Det är absolut inte vägens fel, väghållarens utformning av vägen eller samhällets fel på något sätt. Därför är det direkt felaktigt att lägga några som helst skattepengar på att ens undersöka vägen eller än mindre åtgärda den.
Citera
2020-06-02, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utredare50
Fint att du hämtade kraft och kunde skriva ner lite. Lider med dig och andra anhöriga. Så väldigt tungt.
Sedan är det trist att många här inte verkar ha alla bestick i lådan när man läser deras kommentarer.
Full fokus nu på att bli helt bra.
Noll konsekvenstänk..hon fattar inte ens efter olyckan att det kunde hända.
Hon måste vara helt puckad.
Citera
2020-06-02, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Payback66
Julia skriver om olyckan på sin insta.

”Jag kan inte fatta att de är sant. Vi var på en träff i hassela, allt var bra, träffade nya människor o hade så jävla kul, runt kl 02.30 bestämmer vi oss för att dra till max i Sundsvall för alla var så jävla hungriga.

Jag och lovisa säger att emil och max kan åka bil med oss så dom slipper åka 30 med epan dit, vi kom en bit, vi dunkade musik, pratade, skrattade o kunde inte haft de bättre, vi kör fort.
Sen blir de svart. Jag vaknar av att halva min kropp ligger utanför bilrutan o halva inne i bilen, jag skrek av smärta, ambulans personalen sa att jag skulle lugna mig men jag hade så ont.
Sen blev de svart igen, jag vaknar på sjukhuset och mamma säger "jag är så jävla glad att du överlevde julia" sen frågar hon om jag var nära killarna i baksätet, jag sa ja och hon säger "dom lever inte längre, dom klarade de inte" de var de värsta jag nånsin hört i hela mitt liv, tårarna sprutade, min fina vänner.

Jag kommer aldrig få träffa dom längre. Dom är borta och jag har inte insett det än, jag och lovisa hade bälte på oss men fick ändå riktigt allvarliga skador. Den smärtan jag går igenom just nu.. fyfan säger jag bara Vila i frid mina allra finaste vänner.
De skulle inte bli såhär. Kommer aldrig glömma er, ska göra er stolt nu.(andra bilden på mig och emil tog jag ca 10min innan händelsen.”

https://www.instagram.com/p/CA6x17zB8ei/

Jag undrar hur väl hon minns händelseförloppet innan kraschen, hur fort de körde, om det var stökigt i baksätet osv. Verkar ju som att hon vet att de körde alldeles för fort i alla fall.
Citera
2020-06-02, 08:39
Medlem
vitvalens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erper
Det var ju inte hon som körde. Läs tråden din tröga jävla mupp.
Det är visserligen helt riktigt. Att hon väljer att skriva vi kör fort kanske hon hade kunnat bespara mördaren bakom ratten. Tur att de inte körde ihjäl någon i mötande trafik det hade varit en tragedi på riktigt.
Citera
2020-06-02, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Noll konsekvenstänk..hon fattar inte ens efter olyckan att det kunde hända.
Hon måste vara helt puckad.

Hon är dock bara ett barn
Citera
2020-06-02, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av radbean
Hon är dock bara ett barn

Min dotter på åtta år förstår vad som händer när man kör för fort och krockar. Hon förstår också att sannolikheten att något händer när man kör för fort också är större.

Man kan inte skylla allt på att de är "unga". De bör ha utvecklat ett konsekvenstänk som i alla fall gör att man förstår att saker kan hända. Förstår man inte det som 16 år så har man som förälder misslyckats enligt mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in