Citat:
Utan att dra alla över en kam så är det lite blattevarning där. Det är vanliga ord för många och de har väl ett synsätt på svenska tjejer o h kvinnor. " Jag ska knulla din morsa" är ju vanligt förekommande men ganska milt jämfört med att "stycka dig och knulla dig"....
Mmm - tyvärr
Vi vet det alla och faktiskt är det så jag tänker (och NEJ jag är inte rasist!) utan det språket som invandrare tyvärr har fått eller rättare sagt tagit till sig finns det förklaringar till - men det skulle uppta flera sidor och förklara för då kommer in på invandrares orsak till att de kommit till Sverige (vilket ALLA har en egen familjeorsak till osv.) och det är inte det som vi behöver diskutera kan jag tycka i denna tråden. Mera utav att jag ville förklara varför JAG tror att den svenska polisen/utredarna reagerar och varför det har stått dessa ord i sms från T till W. Vi har dessutom ingen aning om vad som triggat honom att skriva detta - om W skrivit fulheter eller om det handlar om något helt annat och T vill visa sin "styrka och dominans" gentemot henne dvs hon ska lyda och veta sin plats.
Det är ju oklart om det är det "fula språket" (och i botten kanske dåliga kvinnosynen?) samt sitt ursprungs synsätt på kvinnor och/eller en mix i kulturkrocken när T liksom många andra invandrare kanske inte alltid har fått allt serverat på en räkmacka. Kulturkrockar och det sociala i invandrares uppväxt i Sverige. Att han därför skriver just så.
Nog talat om det - men JAG reagerar inte på riktigt på samma vis som poliserna (då har jag ändå en av mina barn som ÄR polis) i denna utredningen - men jag förstår VARFÖR de gör de, då de också har hittat alla tekniska bevis i deras gemensamma lägenhet, samt W's huvud .... Vem skulle inte ha gjort det? Säkert jag också om jag hade sett det sms:et.
Tror ändå inte att han är eller skulle vara Nekrofil. Snarare att han inte hann göra sig av med huvudet.
- - -
Som svar på era troliga reaktioner nu (på mitt inlägg) så vill jag passa på att säga: Nej jag är INTE politisk aktivist eller ens arbetar inom Socialen eller med invandrarfrågor eller tar alla som en stor Heffaklump och generaliserar - invandrare och svenskar alltså. Utan jag är svensk sedan flera generationer tillbaka men har en del livserfarenhet av livet samt har arbetat inom olika yrken som liksom för mig som för er, händer att vi faktiskt ser en hel del saker i vårt samhälle. Även om jag är 60+ så är jag vare sig blind, döv eller förvirrad gammal tant. Och jag är inte rasist utan tycker att man måste se alla människor som egna individer med eget ansvar - hur motigt det än är i livet. En del glider omkring som på räkmackor med skygglappar för ögonen och en del har det attans motigt för jämnan. Det formar oss alla människor på ett eller annat sätt.
End of that!
- - -