2020-06-01, 23:28
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoCashAsh
Ja med Jörgen ja, sen så blir det med J*onas H*åård, för att senare återigen bli med Jörgen.
Som jag nämnt tidigare så "missade" åklagarna detta mycket viktiga i tidslinjen.
Om jag förstått dig rätt hade hon ett samtal med JH någon gång mellan 23:54-00:15. Det förändrar ju saken. - Vilken aktbilaga?
Citera
2020-06-01, 23:31
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pittsmurfen2000
Också därför han försökte luska fram ytterligare information om när och hur grannen rör sig i området, förmodligen.
Ja, det gjorde han av födsel och ohejdad vana. Inte kunde han missa tillfället att pumpa Per M på ytterligare lite matnyttig info.
Citera
2020-06-01, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Jag är tveksam till att hon hade någon
könsbehåring. Jag har läst i FUP att varken hon
eller SD hade det.

När SD valde HD framför LW så beklagade sig
LW över alla pengar hon lagt på vaxning för
att behaga SD. Hon skrev föraktfullt om HD att
hon var "hårig".

Var det inte någon för en tid sedan som undrade om en mystisk lucka i nån tidslinje för LW, som
fanns under måndagen?

Kan den luckan fyllas med att hon var in någonstans och vaxade bävern, och förmodligen stängde av allt på sin telefon just då?
Citera
2020-06-01, 23:40
Medlem
[quote=NoCashAsh|71797417]
Citat:
Ursprungligen postat av pittsmurfen2000

Men vad menar du med..?

Kommer ni ihåg vitet som SD nämner på måndagen till polisen, jag är helt övertygad om att det Inte är nåt företag som har ställt ut det.......

Så på måndagskvällen tas det nya tag för att slippa det!

Han nämner det till polisen på måndagen då dom vill att han ska komma in igen, men han säger att han måste avsluta ett jobb först så att dom (T*yrens) inte riskerar att åka på en sån kostnad.

Och det jag menar är att detta "vite" är utställt av "någon" annan som kräver att han skall bli klar med "jobbet" som är överenskommet sen tidigare....

När man lyssnar och läser vad denna herre säger, så blir det intressant när man byter ut vissa ord i meningarna som t.ex någon/han mot jag etc, prova det så kommer du se det som jag har sett, att han avslöjar sig själv gång efter gång.

Jag tror han fick ett lätt stresspåslag och svamlade för att låta viktig och få polisen att förstå att det kunde bli en riskfylld uppoffring för honom när han lät sig förhöras en gång till (på tisdagen).
Citera
2020-06-01, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Om jag förstått dig rätt hade hon ett samtal med JH någon gång mellan 23:54-00:15. Det förändrar ju saken. - Vilken aktbilaga?

Exakt så, jag har letat som en galning för att hitta det som jag läste igen, men har tyvärr inte kunnat hitta detta igen. Det ligger på nåt konstigt ställe då det inte finns under det man skulle kunna förvänta sig, det finns ju flera tusen sidor som heter nåt i stil med "exempel på konversationer" eller nåt sånt.
Citera
2020-06-02, 00:00
Medlem
Citat:
Exakt så, jag har letat som en galning för att hitta det som jag läste igen, men har tyvärr inte kunnat hitta detta igen. Det ligger på nåt konstigt ställe då det inte finns under det man skulle kunna förvänta sig, det finns ju flera tusen sidor som heter nåt i stil med "exempel på konversationer" eller nåt sånt.

Konstigt. I huvudprotokollet är en tidslinje sammanställd med samtliga media som LW var aktiv på 11-12 maj samt 14-15 maj. Där finns ingen sådan konversation. Försök gärna hitta det igen innan ny trådsanning etableras... Någon har tidigare här i tråden blandat ihop JH med JJ, kanske är det det som spökar?
Citera
2020-06-02, 00:00
Medlem
Var det så att S hävdar att grannen med hunden uppgett fel tid för deras möte i kvarteret 11-12 maj?
Hade grannen sin mobil hemma eller var den med på rastningen?
Hur ser hans mastningar ut?

Tänk om grannen också har en Google timeline synkad med mobilen. Då borde utredarna ha kunnat se vilken tid han var ute med hunden, eller?
Citera
2020-06-02, 00:19
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Var det så att S hävdar att grannen med hunden uppgett fel tid för deras möte i kvarteret 11-12 maj?
Hade grannen sin mobil hemma eller var den med på rastningen?
Hur ser hans mastningar ut?

Tänk om grannen också har en Google timeline synkad med mobilen. Då borde utredarna ha kunnat se vilken tid han var ute med hunden, eller?
Ja, SD ifrågasätter tidpunkten som PM angett.
PM:s sambo menar att det är sannolikt att PM gick ut med hunden nångång mellan 01.30 och 02.30, SD undrar hur hon vet det utan att titta på klockan. (Hon vittnar i avsnitt 42, YT)
Det är en av de saker som SD inte är nöjd med vad gäller utredningen, och som han tar upp när åklagaren frågar om hans åsikt. (Avsnitt 45)
Även i förhör uppger SD att han tror grannen misstagit sej. Han hänger upp det på tidpunkten då han har träffat polisen.
Citera
2020-06-02, 00:25
Medlem
[quote=Ulanna|71797617]
Citat:

Jag tror han fick ett lätt stresspåslag och svamlade för att låta viktig och få polisen att förstå att det kunde bli en riskfylld uppoffring för honom när han lät sig förhöras en gång till (på tisdagen).

Självklart så var det på tisdagen, my bad. Visst kan det ha varit så, men det passade in i min ena teori där HD finns med i bilden.
Citera
2020-06-02, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Konstigt. I huvudprotokollet är en tidslinje sammanställd med samtliga media som LW var aktiv på 11-12 maj samt 14-15 maj. Där finns ingen sådan konversation. Försök gärna hitta det igen innan ny trådsanning etableras... Någon har tidigare här i tråden blandat ihop JH med JJ, kanske är det det som spökar?

Åklagarna har missat detta, men nu finns det med i överklagan till HR som det ser ut.
Ingen "ny" trådsanning, den blev till då jag skrev om detta för en tid sedan, kolla gärna på mina tidigare inlägg så kan du få fler svar. Ja det är många namn och förkortningar så det blir rätt så rörigt ibland.
Citera
2020-06-02, 01:00
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paffet
Jag håller med .. till fullo.. allt talar ju mot en viss person.. förstår inte att tingsrätten kunde döma på ditt sätt.. kan bara hoppas att det blir rätt i hovrätten...
Tycker för övrigt att tingsrätter har spelat ut sin roll... måste vara bättre att utbildat folk får döma direkt... samt att våra gamla stiftade lagar har spelat ut sin roll... idag har vi ett helt annat samhälle att tampas med... lagarna bör skrivas om .. många är helt klart för slappa.. mot dagens kriminalitet...

Mord kan väl ändå ge livstids inlåsning. Eller menar du beviskraven vara för slappa? Ju grövre brott desto lägre beviskrav är lämpligt för dagens samhälle?
Nämndemännens vara har ju varit uppe till diskussion och är väl fortfarande. Det hade dock inte gjort skillnad i detta fall. Att ta bort en instans är väl inte aktuellt. Tingsrätter hanterar ju åtskilligt mer än brottmål, så det är knappast görbart att ta bort instansen som sådan.

Det faktum att LWs försvinnande mycket snart rubriceradessom en såkalladsärskild händelse och ändå låg fem dagar på mordplats mindre än 200 meter från hemmet trots insatser med hundpatrull är väl ändå ganska indikativt att bristerna i detta fall knappast ligger hos tingsrätten?
Senast redigerad av bradgardsindianen 2020-06-02 kl. 01:07.
Citera
2020-06-02, 01:34
Medlem
Citat:
Åklagarna har missat detta, men nu finns det med i överklagan till HR som det ser ut.
Ingen "ny" trådsanning, den blev till då jag skrev om detta för en tid sedan, kolla gärna på mina tidigare inlägg så kan du få fler svar. Ja det är många namn och förkortningar så det blir rätt så rörigt ibland.

??? Ser fortfarande mest ut som en trådsanning och den "någon" som jag hänvisade till i mitt förra inlägg tycks vara du. Det är bara du som påstår att hon samtalar med JH men ingenstans hänvisar du till fup. Jag har ganska bra koll på fup och hittar inget sådant. Verkar dessutom besynnerligt att hon går och pratar med sin chef mitt i natten en fredag.

Jag är mest intresserad av var i rättegångsmaterialet man kan hitta belägg för det och hittar inget i varken fup eller överklagan som du säger så du får gärna visa på vilken sida det finns. Så länge du inte kan visa var det finns kommer åtminstone jag att betrakta det som en trådsanning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in