Citat:
Ursprungligen postat av
Onkel Kostia
*Klipp*
Oj. Jag är bara en vanlig okunnig medborgare, som känner växande förtvivlan inför massdöden. Jag saknar djupa medicinska kunskaper. Däremot har jag fått intrycket att du är bevandrad inom vården.
(...)
Jag vågar inte hoppas. Risken är att jag mår dåligt av att se siffrorna i slutet av veckan.
Klipper lite, svarar bara på en liten del av ditt inlägg, kollar film och kan inte skriva mina superlånga inlägg just nu. (Förresten måste jag komma på hur man enklast gör så där, en massa citat från en person, i ett och samma inlägg, som du gör. Och sedan skriva sin egen kommentar under varje. Kanske bara skriva quote och såna [ efter varje.. Är inte lätt att vara en totalt oteknisk dam).
Jag är också bara en okunnig medborgare, det enda är att jag försöker följa med hyfsat i nyheter/debatten. Ibland tänker jag på det elitistiska argumentet som många har tagit upp här inne, att diverse individer som talar i media inte skall få kritisera AT och FHM, ifall de inte är experter själva.
Det är lite lustigt, för med det resonemanget borde väl ingen av oss här inne heller "få" uttala oss med någon åsikt i frågan. Möjligen om det sitter någon epidemiolog i ett hörn här inne och trycker, så kan denne få ha en diskussion, med risk för att inte få så många svar, då..
Jag tror att vi i Sverige har en övertro på experter och en blind auktoritetstro.
Ditt andra uttalande, att man inte vågar hoppas, ang. siffrorna, känner jag så väl igen! Jag vet flera gånger när jag har hoppats lite (speciellt mer i början) och sedan har det kommit en hög siffra igen, som har fått en att inte må så bra.
Tack för att du finns i cyberspace!

🌹