Citat:
Ursprungligen postat av
IMBILDEN
Det får vi hoppas på, men samtidigt har det ju varit ordentlig smittspridning i såväl Iran som i Sydamerika, så jag tror inte riktigt på det. Flockimmunitet tror jag inte att vi ligger ens i närheten av, så jag befarar att det kommer smälla till med smittade och personer som behöver vård. Såg inslag på TV ikväll och det verkar inte som att den nedåtgående trenden fortsätter vad gäller Stockholm rörande antalet inlagda för sjukhusvård. Jag tror egentligen bara att vi får se andra grupper nu. 80 plusarna som gick åt i början kommer bytas ut mot folk i arbetsför ålder. Det är nästa stora grupp. Förhoppningsvis klarar sig hemmaboende 70+ av att hålla sig ifrån smittan, men det är nog väldigt individuellt.
Nej precis, värmen tror inte jag heller påverkar. Men möjligheten att det sprids sämre när många umgås utomhus, den biten hoppas jag lite på.
Försöker undvika tunnelbanan och stormarknaderna så mkt jag bara kan men ibland måste man ju åka nånstans, tyvärr.
Ja, jag håller tummarna. Det har känts olustigt att se trängseln dock, även om jag själv håller mig på mkt avstånd från andra. Det kan ligga något i det du säger, att de yrkesverksamma kanske smittas ännu mer nu..