2020-05-27, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Skåne hade två döda senaste dygnet. Bleking 0.
Både IVA och inlagda minskar i Skåne.

Varifrån Sverige kommer alla döda?

Stockholm, givetvis. Förbjud utresor och inresor i Stockholmsområdet.
Citera
2020-05-27, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Just det...beredskap mot vad då....????
Det är ju ett pågående orginaitons kaos hittills.

Jag har hört dem ibland prata om att det kan finnas desinformation från utländska makter... det kanske är sånt de tittar på.

Sen var det nån broschyr med covid-info för 75 miljoner som skulle ordnas, vet inte hur det gick med den... Men myndigheten kanske borde byta namn, känns inte helt klockrent, deras namn, i förhållande till vad de verkar jobba med.
Citera
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tryffelhund
Knapp jag (som ”alarmist”) trodde att vi skulle ha dessa helt extrema dödssiffror redan innan juni. Men 5000 ser vi nog inte förrän slutet av nästa vecka. Inrapporteringen släpar så otroligt.

Dock tror jag dödstalen kommer gå igång ännu mer i Stockholm kommande veckor i och med det fina vädret och folks nu mera näst intill obrydda beteende.

Detta är nog det största problemet just nu, folk bryr sig inte längre. Kan inte klandra dem egentligen med tanke på hur Tegnell och regeringen spelar ner allvaret i det hela.

Men det kommer göra folk vårdslösa och arroganta, perfekt grund för smittspridning med andra ord.

Nej nu borde Tegnell och Löfvén ställas inför hårda attacker från media och journalister, de bör göra sitt jobba och granska makten. Frågan är bara om Löfvén kommer ut från sin Hitler-bunker innan Der Untergang.
Citera
Medlem
Lawlines avatar
Citat:

Stockholm och Göteborg
Citera
Medlem
PaoloRobertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezity
Till skillnad från övriga världen så kommer vi att vara immuna mot den andra och tredje vågen.

Varför tror du det?
Och hur vet du att en andra våg kommer?
Citera
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Då borde du veta att det fortfarande är t.ex restriktioner i Norge att man bara får vara max 20 personer i grupp. Bara som ett exempel, klart vi kommer hålla på 50 personer tills vi ser att Sverige går samma väg som Sveriges bästa region Skåne och Malmö!
Sluta stt framhäva Skåne hela tiden, på det sätt som du gör, det är omoget och oförskämt.

Jag är infödd skåning och har alltid känt stor kärlek till Danmark, jag har ibland önskat att Skåne fortfarande tillhörde dem. Nu mer än någonsin. Trots detta skulle jag inte få för mig att varje dag komma med imbecilla tillrop som du gör.
Citera
Medlem
Pethuglins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onlyplaydanuts
Jo men om vi ligger runt 50 eller under så finns det ungefär 250st fall som ska fyllas på bakåt.
Den här siffran behöver med andra ord inte behöva betyda att den nedåtgående trenden är bruten.
Håller dock med om att den är i överkant, finns ett antal indikationer nu på att nedgången är bruten och att vi är på en platå igen (runt 50/dag), inte bra om så är fallet.

Nu är det inte runt 50 eller under 50. Om du lyssnade på presskonferensen så sa Tegnell hur många det för i snitt per dag.
Citera
Moderator
Sun Rulers avatar
Även om Sollefteå-Steffe och skarprättaren Tegnell kommer hävda å det bestämdaste att (S)verige är bäst på att föra statistik så kommer det bli svettigt internationellt sett att försöka få "Svärjebilden" till något positivt i takt med att vi passerar Frankrike och närmar oss sakteligen Italien, Spanien och Storbritannien sett till antalet döda per capita.
Citera
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Väldigt mycket som att C19 inte är mycket värre än en influensa.
Vilket är totalt bullshit,
var det allt du hade ?
Citera
2020-05-27, 14:22
Medlem
TonyBergmans avatar
Citat:

Det är väl fortfarande ute i förorterna kring stockholm och göteborg det är som värst?
Citera
2020-05-27, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av assurbanipal999
Kanske dags att svin som du blir smittade och dör istället?

Knappast troligt då jag inte tillhör någon riskgrupp ditt pucko.
Troligen är risken större att dö i trafiken valfri dag valfritt år.
Citera
2020-05-27, 14:23
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Region Skåne har covid-19-läget under kontroll, uppgavs på en presskonferens på onsdagsförmiddagen.

Smittskyddsläkare Eva Melander presenterade siffror som visade att fler inte har dött i år jämfört med ett normalt år utan covid-19.

Antalet avlidna i sviterna av covid-19 uppgår till 169 personer i Skåne, enligt siffror från onsdagen.

– Vi ser inga trender eller tecken på en ökning, säger Eva Melander.
Citat:
Regiondirektör Alf Jönsson passade på att tacka alla skåningar för den försiktighet och lyhördhet som visats under de senaste månaderna.
https://www.expressen.se/kvallsposten/region-skane-inte-fler-som-har-dott-i-ar/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in