Citat:
Ursprungligen postat av
Nyvaaken
Det er et rart fenomen med noen statusjegere,de irriterer seg grenseløst over at andre ikke jager etter det samme som dem. Narsisisster elsker å brife med alt de eier og få masse beundring.Virker ikke som TH var opptatt av så mye oppmerksomhet og sole seg i glansen-utifra hva venner sier. Enig i det meste her,men ikke at han lever fattigslig -Hva er fattislig i livs stilen??
Jeg må nesten bite på denne.
En helt vanlig villa fra 80-tallet, en gammel Citroen Picasso (eller var det C4..?) som han har hatt i 10 år, før han nylig byttet den ut med en Ford Kuga, en hytte på Kvitfjell, greit nok, det er det mange "vanlige folk" som har råd til også, og ellers ingen ekstravagant livsstil, hverken for han, kona (som ikke kan ta seg råd til å dra på tur med venninner) og ingen barn som har fått noen store fordeler.
AEH hadde vel faktisk ikke engang noen egen bil, det har i hvert fall ikke fremkommet noe opplysninger om dette? Kun om TH's to biler, og sønnens Ford. Hvor er AEH's bil? Hadde hun førerkort, f.eks?
Dette kunne i korte drag vært akkurat den samme historien som min opphavsfamilie, med årsinntekter hver seg i klassen 400-450 000. Altså tilsammen under 1 mnok i året.
Tok han altså ut så lite lønn/utbytte? Var det nødvendig ift. å opprettholde businessen?
Edit: PS, moren min har nå i hvert aller nådigst fått lov til å disponere en egen bil da, i det minste.