Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-06-01, 23:03
  #31489
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyvaaken
Kverulant!! Du forstod godt hva jeg mente! ...Men kan prøve på nytt: Hån imot de som faktisk lever fattigslig! Noe traff et sårt punkt eller?

Ikke hos meg, men det er åpenbart at du følte deg truffet.

Man kan forresten leve "fattligslig", uten at man faktisk er fattig, så jeg skjønner ikke helt hva du blåser deg opp over.

Edit: Hvis jeg sier at "fattigslig" er et synonym for "gjerrig", eller "billig", (snål, på svensk), er det lettere da?
__________________
Senast redigerad av Niffy 2020-06-01 kl. 23:06.
Citera
2020-06-01, 23:11
  #31490
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyvaaken
På statskanalen vår NRK sendte de en spennende krim serie,der Insulin blir brukt og de faller i koma straks! Sprutene ble skaffet fra en med tilgang til sånt.

Ikke sikkert det går å se fra Sverige? Anbefales:
https://tv.nrk.no/serie/mordene-paa-solkysten
En overdose med insulin vil gi for lavt blodsukker, med insulinsjokk som resultat. Dette er en sentralnervøs fase (nevrohypoglykemi) som innebærer at personen blir uklar, får nedsatt bevissthet og eventuelt kan bli bevisstløs. Kramper og lammelser kan også opptre.
Citera
2020-06-01, 23:16
  #31491
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av univers123
En overdose med insulin vil gi for lavt blodsukker, med insulinsjokk som resultat. Dette er en sentralnervøs fase (nevrohypoglykemi) som innebærer at personen blir uklar, får nedsatt bevissthet og eventuelt kan bli bevisstløs. Kramper og lammelser kan også opptre.

Noe moren til Angelica (Valdres-saken) visste å benytte seg av under rettsaken mot henne.

Hun hadde diabetes 1 (visstnok), og hadde installert insulinpumpe, og fikk slike beleilige insulinsjokk når hun ikke hadde lyst til å være i retten.
Citera
2020-06-01, 23:18
  #31492
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av univers123
En overdose med insulin vil gi for lavt blodsukker, med insulinsjokk som resultat. Dette er en sentralnervøs fase (nevrohypoglykemi) som innebærer at personen blir uklar, får nedsatt bevissthet og eventuelt kan bli bevisstløs. Kramper og lammelser kan også opptre.
Kan man også dø av det?
Kan man få symptomer på kvelning av det?
Citera
2020-06-01, 23:19
  #31493
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Octopus8b
Kan man også dø av det?
Kan man få symptomer på kvelning av det?

Kanskje Poirot kan svare på det?
Citera
2020-06-01, 23:20
  #31494
Medlem
Ny TV2-artikkel i kveld
Flere personer tett på Tom Hagen ble nevnt i trusselbrevet

På bildet ligger det noen hvite biter i hagen, kan se ut som bakhon. Må si. Det er noen absurde detaljer i denne saken.

Og altså, flere navngitte personer skal ha blitt holdt under oppsikt i perioden rundt forsvinningen. Dette skal være opplyst i trusselbrevet.

Det hadde vært interessant å vite hvordan TH selv har forklart seg om trusselbrevet. Om han har oppfattet det slik at han kunne ha satt disse navngitte personer i fare om han henvendte seg til de for å be om hjelp. Og at han vurderte det som tryggest å kontakte politiet allikvel.

Noe lignende dette, tipper jeg.
Citera
2020-06-01, 23:23
  #31495
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Ny TV2-artikkel i kveld
Flere personer tett på Tom Hagen ble nevnt i trusselbrevet

På bildet ligger det noen hvite biter i hagen, kan se ut som bakhon. Må si. Det er noen absurde detaljer i denne saken.

Og altså, flere navngitte personer skal ha blitt holdt under oppsikt i perioden rundt forsvinningen. Dette skal være opplyst i trusselbrevet.

Det hadde vært interessant å vite hvordan TH selv har forklart seg om trusselbrevet. Om han har oppfattet det slik at han kunne ha satt disse navngitte personer i fare om han henvendte seg til de for å be om hjelp. Og at han vurderte det som tryggest å kontakte politiet allikvel.

Noe lignende dette, tipper jeg.

Ikke minst så er det jo også spennende om noen av de personene han senere har snakket om i sine 8 lange eposter til politiet er nevnt her.

Der har han jo også gått langt i å selv teorisere om hvem som kan stå bak.

Er det noe(n) som sammenfaller?
Citera
2020-06-01, 23:24
  #31496
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Noe moren til Angelica (Valdres-saken) visste å benytte seg av under rettsaken mot henne.

Hun hadde diabetes 1 (visstnok), og hadde installert insulinpumpe, og fikk slike beleilige insulinsjokk når hun ikke hadde lyst til å være i retten.
Er selv diabetiker (type 1) så har god erfaring med hvordan for lavt og for høyt blodsukker føles, selv om jeg heldigvis aldri har vært så høy eller lav at jeg har vært bevisstløs. Vet ikke sikkert hvor lang tid det vil ta fra en for høy insulindose settes, til blodsukkeret blir så lavt at det fører til bevisstløshet, og til slutt død. Vil tro det avhenger av personens størrelse og selvfølgelig type insulin, det finnes hurtigvirkende og mer langtidsvirkende typer. Lavt blodsukker kan føre til forvirring, hjertebank, aggressivitet, kvalme, hodepine, men ikke kvelning, så vidt jeg vet.
__________________
Senast redigerad av univers123 2020-06-01 kl. 23:30.
Citera
2020-06-01, 23:26
  #31497
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Ny TV2-artikkel i kveld
Flere personer tett på Tom Hagen ble nevnt i trusselbrevet

På bildet ligger det noen hvite biter i hagen, kan se ut som bakhon. Må si. Det er noen absurde detaljer i denne saken.

Og altså, flere navngitte personer skal ha blitt holdt under oppsikt i perioden rundt forsvinningen. Dette skal være opplyst i trusselbrevet.

Det hadde vært interessant å vite hvordan TH selv har forklart seg om trusselbrevet. Om han har oppfattet det slik at han kunne ha satt disse navngitte personer i fare om han henvendte seg til de for å be om hjelp. Og at han vurderte det som tryggest å kontakte politiet allikvel.

Noe lignende dette, tipper jeg.
Hva er de hvite bitene?
__________________
Senast redigerad av Octopus8b 2020-06-01 kl. 23:31.
Citera
2020-06-01, 23:27
  #31498
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Det er min andre hypotese, og den jeg heller mest mot. Da er 09.14 reell. TH har kommet seg ut fra Futurum rett etter ankomst, og en han skulle i "møte" med gir ham alibi, samt styrer mobil og ipad. Så byttes rollene på et vis.

Takk til både deg og AmunRa.
Jeg tenker på det samme, og klokkeslettet er veldig interessant.
Citera
2020-06-01, 23:28
  #31499
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Ikke minst så er det jo også spennende om noen av de personene han senere har snakket om i sine 8 lange eposter til politiet er nevnt her.

Der har han jo også gått langt i å selv teorisere om hvem som kan stå bak.

Er det noe(n) som sammenfaller?

Det står jo ingen navn.

Men det som fanget interessen mest hos meg, er noe som ligner bakhon som ligger i hagen.

Edit:

Ser at politiet er på stedet. Disse hvite bitene er kanskje noe politiet har brukt i sine undersøkelser.

Hva vet jeg.
__________________
Senast redigerad av kornblomst 2020-06-01 kl. 23:29. Anledning: Edit:
Citera
2020-06-01, 23:31
  #31500
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av univers123
Er selv diabetiker (type 1) så har god erfaring med hvordan for lavt og for høyt blodsukker føles, selv om jeg heldigvis aldri har vært så høy eller lav at jeg har vært bevisstløs. Vet ikke sikkert hvor lang tid det vil ta fra en for høy insulindose settes, til blodsukkeret blir så lavt at det fører til bevisstløshet, og til slutt død. Vil tro det avhenger av personens størrelse og selvfølgelig type insulin, det finnes hurtigvirkende og mer langtidsvirkende typer.

Nettopp, jeg beklager at jeg dro inn en annen sak her, men jeg syns det var relevant ift. Valdres-morens belelige episoder med lavt blodsukker.

Ingen VIL vel egentlig utsette seg for noe slikt, men man kan lett gjøre det med overlegg.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback