2020-06-01, 22:35
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyvaaken
Det er et rart fenomen med noen statusjegere,de irriterer seg grenseløst over at andre ikke jager etter det samme som dem. Narsisisster elsker å brife med alt de eier og få masse beundring.Virker ikke som TH var opptatt av så mye oppmerksomhet og sole seg i glansen-utifra hva venner sier. Enig i det meste her,men ikke at han lever fattigslig -Hva er fattislig i livs stilen??

Jeg må nesten bite på denne.

En helt vanlig villa fra 80-tallet, en gammel Citroen Picasso (eller var det C4..?) som han har hatt i 10 år, før han nylig byttet den ut med en Ford Kuga, en hytte på Kvitfjell, greit nok, det er det mange "vanlige folk" som har råd til også, og ellers ingen ekstravagant livsstil, hverken for han, kona (som ikke kan ta seg råd til å dra på tur med venninner) og ingen barn som har fått noen store fordeler.

AEH hadde vel faktisk ikke engang noen egen bil, det har i hvert fall ikke fremkommet noe opplysninger om dette? Kun om TH's to biler, og sønnens Ford. Hvor er AEH's bil? Hadde hun førerkort, f.eks?

Dette kunne i korte drag vært akkurat den samme historien som min opphavsfamilie, med årsinntekter hver seg i klassen 400-450 000. Altså tilsammen under 1 mnok i året.

Tok han altså ut så lite lønn/utbytte? Var det nødvendig ift. å opprettholde businessen?

Edit: PS, moren min har nå i hvert aller nådigst fått lov til å disponere en egen bil da, i det minste.
Senast redigerad av Niffy 2020-06-01 kl. 22:37.
Citera
2020-06-01, 22:43
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Det er et rart fenomen med noen statusjegere,de irriterer seg grenseløst over at andre ikke jager etter det samme som dem. Narsisisster elsker å brife med alt de eier og få masse beundring.Virker ikke som TH var opptatt av så mye oppmerksomhet og sole seg i glansen-utifra hva venner sier.Enig i det meste her,men ikke at han lever fattigslig -Hva er fattislig i livs stilen?

Jeg anbefaler deg forresten å lese om forskjellen på ekstroverte og introverte narsissister, de er to helt forskjellige dyr.

Det er ikke alle narsissister som tar stor plass.
Citera
2020-06-01, 22:44
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Jeg må nesten bite på denne.

En helt vanlig villa fra 80-tallet, en gammel Citroen Picasso (eller var det C4..?) som han har hatt i 10 år, før han nylig byttet den ut med en Ford Kuga, en hytte på Kvitfjell, greit nok, det er det mange "vanlige folk" som har råd til også, og ellers ingen ekstravagant livsstil, hverken for han, kona (som ikke kan ta seg råd til å dra på tur med venninner) og ingen barn som har fått noen store fordeler.

AEH hadde vel faktisk ikke engang noen egen bil, det har i hvert fall ikke fremkommet noe opplysninger om dette? Kun om TH's to biler, og sønnens Ford. Hvor er AEH's bil? Hadde hun førerkort, f.eks?

Dette kunne i korte drag vært akkurat den samme historien som min opphavsfamilie, med årsinntekter hver seg i klassen 400-450 000. Altså tilsammen under 1 mnok i året.

Tok han altså ut så lite lønn/utbytte? Var det nødvendig ift. å opprettholde businessen?

Edit: PS, moren min har nå i hvert aller nådigst fått lov til å disponere en egen bil da, i det minste.
Det blir helt feil å kalle dette for fattigslig! Det blir et hån imot de som faktisk er fattige!
Citera
2020-06-01, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Du legger litt til side at tingretten sa at han burde sitte i varetekt.
Det er jo ikke slik at lagmannsrettens avgjørelse er mere riktig enn tingrettens, men man har bare fått en ny sjanse. Noen ganger dømmer lagmannsretten strengere enn tingretten og noen ganger mildere.
Når de gikk til retten for å få varetekt, så var det bare for å få han i varetekt og ikke dømt, og da ga de minst mulig informasjon, men nok til at de fikk han satt i varetekt. Det var en hemmelig etterforskning må du ikke glemme. Etterforskningen er jo langt fra ferdig, og de har jo ikke kommet med alt de skal komme med. Det gjenstår flere avhør og arrestasjoner.
Du hadde felt TH hvis han var faren din, er det det du sier? Jeg tror barna beskytter han, at de vet mer enn de vil ut med. Og grunnen til det er at de ikke vil se sin far sitte å rotne i fengsel. Det er jo trossalt sin egen far. Og så har vi dette med penger og tilgriset etternavn. Det er jo rart at de nærmeste venninnene forteller noe helt annet enn barna. TH har blitt anmeldt tidligere for grove alvorlige trusler. Noen her har tilogmed hevdet at det er snakk om misunnelse når venner vitner om det de gjør, og jeg ser ikke hva man skulle være misunnelig på han for. Har har jo ikke basseng i hagen, Bugatti stående i innkjørselen osv. Han er riktignok styrtrik, men lever fatteslig.

Elden til dagbladet, https://www.dagbladet.no/nyheter/elden-og-horst-pa-astedet-tviler-pa-oppklaring/72507331

– Det er ingen grunn til å tro at politiet sitter på mer enn det som er blitt kjent av informasjon, sier Elden.

– Det vil i så fall i strid med norsk lov, som pålegger politiet å legge fram absolutt alle opplysninger for dommerne og forsvareren når påtalemyndigheten ber om fengsling, sier Elden.
Citera
2020-06-01, 22:45
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Det blir helt feil å kalle dette for fattigslig! Det blir et hån imot de som faktisk er fattige!

Kontekst er en fin ting.....

Jeg vil også anbefale deg å lære deg forskjellen på "fattigslig" og "fattig".
Senast redigerad av Niffy 2020-06-01 kl. 22:47.
Citera
2020-06-01, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Ja, ørsmå bevegelser som registreres pga. Apple/Google sine overvåkningsregimer er mest interessant.

Har aldri hørt det brukt i straffesak. Men kan absolutt tenke seg, om en smarttelefon går og durer, så hvorfor kan den ikke plukke opp slikt? Vi får sjå. Noen med tech-kompetanse?

Blir disse bevegelsene registrert når telefonen er i samtale og også under sending av sms, men ikke når telefonen ikke brukes?

Blir disse bevegelsene registrert når den telefonen blir oppringt og ingen tar imot samtalen?
Senast redigerad av Octopus8b 2020-06-01 kl. 22:50.
Citera
2020-06-01, 22:50
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Jeg anbefaler deg forresten å lese om forskjellen på ekstroverte og introverte narsissister, de er to helt forskjellige dyr.

Det er ikke alle narsissister som tar stor plass.

Tror du tenker på sosiopater? Hvor stammer ordet Narsisisst fra igjen?
Er klar over dette med introvert og ekstravert både som psykopater ,vanlige menneskedyr og hos sosiopater...Alle er dyr! Pattedyr! foretrekker dyr ofte.
Citera
2020-06-01, 22:56
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Tror du tenker på sosiopater? Hvor stammer ordet Narsisisst fra igjen?
Er klar over dette med introvert og ekstravert både som psykopater ,vanlige menneskedyr og hos sosiopater...Alle er dyr! Pattedyr! foretrekker dyr ofte.

Narsissisme handler om selvopptatthet, og ekstrovert/introvert er en annen skala uavhengig av denne igjen.

Introverte vs. ekstroverte narsissister opptrer forskjellig, men det er som oftest den samme "skaden" som ligger til grunn, og det er andre faktorer som avgjør om dette viser seg og gjør utslag som ekstrovert narsisissme, eller introvert narsisissme.

Det er vel gjerne som oftest den siste typen som gir utslag som typiske "hustyranner", som fremstår som verdens snilleste utad, men som er et monster innenfor husets fire vegger.
De opptrer kuet utad, snille og pliktoppfyllende, de som man "aldri" skulle tro at skulle kunne gjøre noe sånt. Selv om alle har hørt historiene, hvis noen i nær krets tør å faktisk fortelle om det.
Citera
2020-06-01, 22:56
Medlem
Hagens teorier: Pekte på drapsgåte.
Helt siden kona forsvant, har drapssiktede Tom Hagen skrevet flere brev til politiet med teorier om hva som kan ha skjedd. Dette er noen av teoriene.

Dagbladet+
Citera
2020-06-01, 22:57
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Kontekst er en fin ting.....

Jeg vil også anbefale deg å lære deg forskjellen på "fattigslig" og "fattig".

Kverulant!! Du forstod godt hva jeg mente! ...Men kan prøve på nytt: Hån imot de som faktisk lever fattigslig! Noe traff et sårt punkt eller?
Citera
2020-06-01, 22:59
Medlem
Citat:
Finner ingen logikk i at du skulle påstå dette om det var usant,for du kommer jo med annen info som ikke er positive beskrivelser-men det er vel kun TH som får negativ omtale av deg,har ikke sett noe annet.Kan du snakke med noen som har fått tunnelsyn,og det smittet på deg?

Yngste datter hadde ingenting med gutten som tok seg inn i huset i 2005 å gjøre. At hun skal ha frekventert et kriminelt miljø er bare tull. Som sagt hadde en en barn/ungdomsvenn som ble involvert i kidnapping og drap av Geir Grande, samt en kortvarig kjæreste som var dørvakt og visstnok i et kriminelt miljø. Dette var på 90-tallet. Hun har selv aldri vært borti noe kriminelt etter hva jeg har hørt. Hun er i et ridemiljø. Var også forlovet med Fr*drik Sn*ve noen år.
Jeg har ikke så mye pent å si om alle i kretsen rundt. Det er flere enn TH jeg mener kan ha svin på skogen. Noen lyver i nær krets. Men jeg tror politiet har rett. Tunnelsyn hadde de i 10 uker, så løsnet det.
Citera
2020-06-01, 23:02
Medlem
Har på känn att det snart händer nåt i denna saken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in