2020-06-01, 21:41
  #315061
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aw
De menar att det finns fyra olika nivåer av sjukdom, som dels har olika symptombild men också helt olika antikroppssvar:

1. Asymptomatisk med endast IgA antikroppar i näsa.
2. Mild sjukdom med kortlivade antikroppar i blod.
3. Svår sjukdom med hög nivå av antikroppar i blod.
4. Mycket svår sjukdom (ARDS) med extremt hög nivå av antikroppar i blod.
Bra, jag tolkar det som att bara kategori 3 och 4 som ger immunitet.
Positivt antikropp test kan inte intyga immunitet.
Citera
2020-06-01, 21:41
  #315062
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amazing-Grace
Ja, tänk om ni andra också kunde ha en gnutta ödmjukhet, istället för att uttrycka er så säkert att Sverige hanterar detta sämst av alla?
”Ni”?
Ja, jag tillhör de som tycker att Sverige har hanterat detta dåligt - däremot har jag inte sagt att de hanterat det sämst av alla.

Men förmodligen är det rimligt att anta att de sannolikt tillhör de som hanterat detta sämst - framför allt sett till förutsättningarna för att agera mer proaktivt. Är det inte något du kan tillstyrka..?
Citera
2020-06-01, 21:42
  #315063
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Till vilken strategi ska det då bytas?

Noterar att du tror på 25000 döda vid årets slut. det ska jag komma ihåg när vi summerar.

Strategin "Hammaren och dansen" är nog den strategi som är mest gångbar över tid. Jag tror inte att det här är över på långa vägar. Hur många tror du har dött innan året är slut?
Citera
2020-06-01, 21:42
  #315064
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amazing-Grace
Hur förklarar du nedgången då? Jag ser ju själv varje dag att man de senaste veckorna här i Stockholm, har frångått social distansering. Det borde ju då ha ökat; någonting har ju hänt eller hur? Att säga att det inte finns någon immunitet i Stockholm känns helt bakvänt, samtidigt som alla vet hur drabbat regionen har varit och vilket mörkertal det är bland de lindrigt sjuka.
Eller annars blev inte fler smittade ...
Citera
2020-06-01, 21:44
  #315065
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amazing-Grace
Hur förklarar du nedgången då? Jag ser ju själv varje dag att man de senaste veckorna här i Stockholm, har frångått social distansering. Det borde ju då ha ökat; någonting har ju hänt eller hur? Att säga att det inte finns någon immunitet i Stockholm känns helt bakvänt, samtidigt som alla vet hur drabbat regionen har varit och vilket mörkertal det är bland de lindrigt sjuka.

Vi kan ju bara hoppas att nedgången av COVId-19 är permanent i Sverige och att vi kan få tillbaks våra normala liv. Jag om någon önskar det enormt! Men frågan är om vi kan få tillbaka vårt samhälle.
Citera
2020-06-01, 21:45
  #315066
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Läste jag detta rätt? Iran återgår alltså till normalläge varvid 3000 nya fall registreras inom loppet av 24 timmar?. Kul jävla virus detta. Bra jobbat Kina.

https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/iran-i-chock-efter-nya-smittosiffror/

Just Irans siffror kan nog ta och stoppa upp sig själva i anus men exakt detta tror jag kommer ske överallt, sverige inkluderat. 24 timmar kanske är att ta i men säg 14 dagar från normalläge.
Citera
2020-06-01, 21:46
  #315067
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amazing-Grace
Ja, tänk om ni andra också kunde ha en gnutta ödmjukhet, istället för att uttrycka er så säkert att Sverige hanterar detta sämst av alla?

Felet med världen är att de dumma är så tvärsäkra på allting, och de kloka är så fulla av tvivel
Citera
2020-06-01, 21:47
  #315068
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Är du Landstingschef och känner all din personal? Låter lite väl konstigt att du kan säga att all personal inom sjukvården har skötts bra?

Jag menar sjukvården överlag, enskilda arbetare tycker jag inte ska klankas på för att flertalet gör ett Stort och gott arbete.
Citera
2020-06-01, 21:48
  #315069
Avslutad
Medierna ljuger alltså. Löfven o Co kommer med order och kontrollerar medierna i minsta detalj, likt en diktatur. Igår dog flera i Skåne medan svt hävdade att det var 0 dödsfall igår... Undrar ju vem som bad dem ljuga? Hmmm alla med minsta lilla IQ köper inte alla dessa lögner. Eller?? Skärp er Svensson, sluta tro att regeringen vill er väl. De är maktgalna, psykopater vars agenda är omänsklig och ond!!

Djävulsdyrkare till makthavare
Citera
2020-06-01, 21:48
  #315070
Medlem
Amazing-Graces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Vi kan ju bara hoppas att nedgången av COVId-19 är permanent i Sverige och att vi kan få tillbaks våra normala liv. Jag om någon önskar det enormt! Men frågan är om vi kan få tillbaka vårt samhälle.

Ja. Oavsett vad man tycker om Sveriges hantering så vill vi ju alla att viruset ska försvinna. Väldigt oklart hur det kommer att se ut efteråt - kommer det ske någon förändring på de svaga punkter som länge varit på väg att rasa, såsom äldrevården? Sådana saker tänker jag en del på. Alla hyllar vårdpersonal men ingenting kommer någonsin förändras till bättre vad gäller löner och arbetsvillkor, tyvärr.
Citera
2020-06-01, 21:48
  #315071
Medlem
Amazing-Graces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Eller annars blev inte fler smittade ...

Visst, det vore väldigt bra om det var så. Bara viruset försvinner och man kan återgå till ett mer normalt liv.
Citera
2020-06-01, 21:49
  #315072
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kiya123
Helt ärligt tror jag att en mätperiod på ca 5 år kommer behövas för att se vem som klarade Corona bäst och då även i relation till annat än antal covid-19 döda

Du resonerar som någon som lever under en kraftig statspropaganda samt enormt förtryck.
Vi kan ha flest döda i världen när detta är över och du kommer hitta något att vrida på det i Sveriges favör- letar man tillräckligt så går det nämligen alltid.
Förintelsen var bra för bostadsmarknaden samt miljön. Allt måste räknas in
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in