Citat:
Ursprungligen postat av
Amazing-Grace
Är det så konstigt tänkt?
Troligen kommer vi få leva med detta virus länge, och det kommer drabba länder igen. Sverige borde rimligtvis ha högre immunitet än de flesta andra och därmed klara nästa utbrott bättre. Kanske, ingen vet. Men det är inte otänkbart.
Tyvärr tror jag inte att Sverige kommer att klara något bättre alls med COVID-19. Vi har nu sjunkit ner till att bli en av de mest värdelösaste nationerna på jorden.
- 4 ggr så många döda av COVID-19 i Sverige än i övriga nordiska länder
- Ett av de länder som har de värsta klassklyftorna i världen
- Mest våldtäkter per capita
- Gängskjutningar på gatorna dygnen runt
- Inga beredskapslager
- Inget försvar
- En värdelös polis
- Ett av världens sämsta skolresultat
- Ett flyktingmottagande som inte har några gränser
- Ett land som inte kan stänga sina gränser
- En överbelånad medelklass med en enorm bolånebubbla
- Ett politiskt system där partier som har 4-5 procent styr den svenska politiken
Jag skulle kunna hålla på i en evighet!