2020-06-01, 21:24
  #315049
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neroe
Såååååå för att sammanfatta? Så att länder inte har tillräcklig immunitet just nu så är det ett bevis på att flockimmunitet inte är en thing längre fram? Ok!

Det finns ingen logik. Allt är enbart skrik och känslor i denna tråd.
Citera
2020-06-01, 21:26
  #315050
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av assurbanipal999
Alltså allvarligt. Inser du att det inte längre finns nån som pratar om flockimmunitet?
Det bästa man kan göra i dessa tider, efter all kunskap vi samlat under senaste 3 månader, och ifall man var en flockimmunitetstorsk, är bara att låtsas som man aldrig förespråkade för det. Har man tur att man inte går å kollar historiken på användaren i frågan, så slipper man åtminstone bli utskrattad.

Det arbetet menar är att flockimmunitet var något att "eventuellt" tro på så länge man inte visste så mycket hur det såg ut i mycket drabbade länder.
Men när man väl fått veta att länder såsom Belgien, Frankrike, Spanien, Whuan och (hör och häpna) Sverige (dvs de som drabbats mest, dvs de som hade i teori störst chans att vara nära flockimmunitet) har mindre än 10% immuna, då har man förstås insett att det bara var skitsnack.

Källor finns överallt. Använd google. Suck.

Om man inte skall utplåna en population så är endast ett vaccin att nå en flockimmunitet när man har med ett dödligt virus/bakterie att göra. Alternativet är att helt trycka undan viruset/bakterien från samhället och se till att det inte längre kan spridas.
Citera
2020-06-01, 21:27
  #315051
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lebensmuede
Jag tror ärligt talat att det finns skillnader, inte bara mellan etniciteter utan även mellan blodgrupper. Tror att asiater kan vara mer mottagliga för smittan faktiskt, men har inga belägg för det. Mörkhyade i både USA och i Storbritannien är dock officiellt överrepresenterade bland dödsfallen.

Har du medicinsk examen lebensmuede?
Citera
2020-06-01, 21:27
  #315052
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av painkiler
Nä men vet inte hur mycket antikroppar man måste ha för att räknas som helt immun om man nu ens blir det.

7.3% var det i blodprov från den 12 april . Det är väl inte alltför vågat antagande att det skulle vara högre nu 6 veckor senare.

Nedgången är väldigt tydlig i sthlm och där har det inte varit nån ökning av nya fall.

Hur ska du förklara den tydliga nedgången av fall där jämfört med andra regioner om det inte har med en ökad immunitet att göra?

Social distansering. Som nu håller på att minska som det ser ut.

Max för nya fall/dag inföll i slutet på April. Jämfört med andra länder så har nedgången därefter varit betydlig långsammare i Sverige.

Räknar vi på 14-dagars medelvärde så ligger vi fortfarande runt 85% av max när det gäller nya fall/dag. Räknar man 7-dagars så ser man faktiskt en tydlig ökning sista veckan och vi är på 90% av max.

Danmark hade en tidigare topp, men efter motsvarande tid så låg de på 50% av max. Idag är de nere på 15% av sin toppnotering.

Det är lite skillnad på gungorna och karusellerna på Gröna Lund och Tivoli kan man lugnt säga.
Citera
2020-06-01, 21:31
  #315053
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amazing-Grace
Är det så konstigt tänkt?

Troligen kommer vi få leva med detta virus länge, och det kommer drabba länder igen. Sverige borde rimligtvis ha högre immunitet än de flesta andra och därmed klara nästa utbrott bättre. Kanske, ingen vet. Men det är inte otänkbart.
Har vi det eller har vi det inte?
Du vill förmedla att vi kommer att ha det då, men smyger in en gardering.
Citera
2020-06-01, 21:33
  #315054
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Social distansering. Som nu håller på att minska som det ser ut.

Max för nya fall/dag inföll i slutet på April. Jämfört med andra länder så har nedgången därefter varit betydlig långsammare i Sverige.

Räknar vi på 14-dagars medelvärde så ligger vi fortfarande runt 85% av max när det gäller nya fall/dag. Räknar man 7-dagars så ser man faktiskt en tydlig ökning sista veckan och vi är på 90% av max.

Danmark hade en tidigare topp, men efter motsvarande tid så låg de på 50% av max. Idag är de nere på 15% av sin toppnotering.

Det är lite skillnad på gungorna och karusellerna på Gröna Lund och Tivoli kan man lugnt säga.

En väldigt stor nackdel med Tengele strategin är att folk inte kommer palla hålla distansering som krävs tillräckligt länge. I övriga EU minskar man spridningen snabbt så det går att öppna upp mer tidigare samtidigt som spridning hålls låg med spårning o PPE.

Tengele gillar varken smittspårning eller munskydd så här kommer vi få leva i en konstant våg....
Citera
2020-06-01, 21:34
  #315055
Medlem
Amazing-Graces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Har vi det eller har vi det inte?
Du vill förmedla att vi kommer att ha det då, men smyger in en gardering.

Ja, tänk om ni andra också kunde ha en gnutta ödmjukhet, istället för att uttrycka er så säkert att Sverige hanterar detta sämst av alla?
Citera
2020-06-01, 21:35
  #315056
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av painkiler
Nä men vet inte hur mycket antikroppar man måste ha för att räknas som helt immun om man nu ens blir det.

7.3% var det i blodprov från den 12 april . Det är väl inte alltför vågat antagande att det skulle vara högre nu 6 veckor senare.

Nedgången är väldigt tydlig i sthlm och där har det inte varit nån ökning av nya fall.

Hur ska du förklara den tydliga nedgången av fall där jämfört med andra regioner om det inte har med en ökad immunitet att göra?

Det var 5 procent, då 2,3 procent var falskt positiva och 0,05 procent falskt negativa. FHM gjorde inte justeringen i sitt pressmeddelande.
Citera
2020-06-01, 21:35
  #315057
Medlem
Läste jag detta rätt? Iran återgår alltså till normalläge varvid 3000 nya fall registreras inom loppet av 24 timmar?. Kul jävla virus detta. Bra jobbat Kina.

https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/iran-i-chock-efter-nya-smittosiffror/
Citera
2020-06-01, 21:36
  #315058
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amazing-Grace
Är det så konstigt tänkt?

Troligen kommer vi få leva med detta virus länge, och det kommer drabba länder igen. Sverige borde rimligtvis ha högre immunitet än de flesta andra och därmed klara nästa utbrott bättre. Kanske, ingen vet. Men det är inte otänkbart.

Tyvärr tror jag inte att Sverige kommer att klara något bättre alls med COVID-19. Vi har nu sjunkit ner till att bli en av de mest värdelösaste nationerna på jorden.

- 4 ggr så många döda av COVID-19 i Sverige än i övriga nordiska länder
- Ett av de länder som har de värsta klassklyftorna i världen
- Mest våldtäkter per capita
- Gängskjutningar på gatorna dygnen runt
- Inga beredskapslager
- Inget försvar
- En värdelös polis
- Ett av världens sämsta skolresultat
- Ett flyktingmottagande som inte har några gränser
- Ett land som inte kan stänga sina gränser
- En överbelånad medelklass med en enorm bolånebubbla
- Ett politiskt system där partier som har 4-5 procent styr den svenska politiken

Jag skulle kunna hålla på i en evighet!
__________________
Senast redigerad av HG 2020-06-01 kl. 21:41.
Citera
2020-06-01, 21:37
  #315059
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av painkiler
Nä men vet inte hur mycket antikroppar man måste ha för att räknas som helt immun om man nu ens blir det.

7.3% var det i blodprov från den 12 april . Det är väl inte alltför vågat antagande att det skulle vara högre nu 6 veckor senare.

Nedgången är väldigt tydlig i sthlm och där har det inte varit nån ökning av nya fall.

Hur ska du förklara den tydliga nedgången av fall där jämfört med andra regioner om det inte har med en ökad immunitet att göra?

7.3 var en uppblåst siffra. Pga av osäkerhet i testerna så är det verkliga antalet lägre. False positives påverkar mycket när andelen med antikroppar är lågt.

Dessutom var urvalet inte slumpmässigt då Tengele hoppades kunna få högre värden så.
Citera
2020-06-01, 21:37
  #315060
Medlem
Amazing-Graces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av assurbanipal999
Fy fan alltså. Den jävla mördaren har hjärntvättat alla får så att dessa idioter har blivit helt övertygade om att enda sättet att spridningen ska minska är bara via flockimmunitet. Fy fan. Att han är en aspie idiot är jag med på. Att det ska finnas så många aspie idioter som går med på va han säger är lite förbryllande dock.

Hur förklarar du nedgången då? Jag ser ju själv varje dag att man de senaste veckorna här i Stockholm, har frångått social distansering. Det borde ju då ha ökat; någonting har ju hänt eller hur? Att säga att det inte finns någon immunitet i Stockholm känns helt bakvänt, samtidigt som alla vet hur drabbat regionen har varit och vilket mörkertal det är bland de lindrigt sjuka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in