2020-06-01, 20:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Neroe
Jag älskar sådana här inlägg. Jag besvarar ditt inlägg där du med tvärsäkerhet förnekar flockimmunitet. Jag ber, naturligtvis, om källor vilket jag ändå kan tycka låter rimligt.

Du besvarar mig att jag ska posta en källa på om det finns en plats i världen har testat tillräckligt för att kunna prata i termer om flockimmunitet? Vad i hela helvete? Finns du på riktigt?

Och det bästa är! Du börjar ditt inlägg med ”Varför då?” Bara där ter ju det sig tydligt vilken intellektuell nivå du ligger på.

Du skulle nog ha avslutat allt bla bla bla med en källa som han bad om. Trots allt , en källa ska väl inte inte vara så svårt att bidra med eller?
Citera
2020-06-01, 20:56
Medlem
Neroes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bambola89
Du skulle nog ha avslutat allt bla bla bla med en källa som han bad om. Trots allt , en källa ska väl inte inte vara så svårt att bidra med eller?

Tack för ditt inspel Einstein. Jag kommer bidra med en källa (ej matematisk modell) när han har besvarat min ursprungsfråga.

Som du säkert förstår är det ganska retarderat att besvara en fråga där man ber om källor med att man ska ge källa.
Citera
2020-06-01, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lebensmuede
Jag tror ärligt talat att det finns skillnader, inte bara mellan etniciteter utan även mellan blodgrupper. Tror att asiater kan vara mer mottagliga för smittan faktiskt, men har inga belägg för det. Mörkhyade i både USA och i Storbritannien är dock officiellt överrepresenterade bland dödsfallen.

Smittan i Asien klingade ju ändå av ganska raskt. I ett tättbefolkat land som Kina hade det nog slagit hårdare och dom andra länderna klarade sig hyfsat.

Ja fast Afrika är inte så hårt drabbat.
Citera
2020-06-01, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milosebic
Du tror inte att protesterna som kommit i kölvattnet av nedstängningen gjort att de här protesterna blossade upp mycket värre än de hade gjort annars? Jag tror din slutsats är helt missbedömd. Om man inte hade stängt ner USA hade det inte blivit de kravaller vi ser nu.

Det är knappast första gången man ser liknande saker i USA.
I och med att folk har extra stress så har det blivit ännu värre.
Dumma svenne har ju ingen aning vad det innebär att vara instängd i flera veckor hemma, för han är en fegis och låter hellre folk dö än att behöva sitta hemma.

Så ja, lockdown har förvärrat saken. Men det är inte det jag pratade om. Jag pratade om att ifall det fanns ett land i världen som hade lurat sitt eget folk och bara låta en massa dö, så kunde det landet, det mest lämpade landet vara just Sverige. Och det blev just så.

Hade mördaren i vinröda tröja haft samma roll och agerande i USA, Italien eller andra länder hade de skjutit honom mitt på gatan. Det kan du vara säker på.

Men i Sverige, som sagt, är folk för det mesta rädda för sin egen skugga.
Citera
2020-06-01, 21:03
Medlem
Sharm0tas avatar
[Avd: Gamla trådbekantingar, vad gör de nu?]

Det verkar gå bra för spaggarna.
Citat:
Positiva siffror från Italien två dagar före gränsöppning
De 178 nya virusfallen som konstaterats under det senaste dygnet i Italien är den lägsta dagssiffran sedan 26 februari, skriver AFP. Dessutom är dödssiffran – 60 – förhållandevis låg.

https://omni.se/positiva-siffror-fran-italien-tva-dagar-fore-gransoppning/a/kJ7nGB
Men desto sämre för Iran.
Citat:
Iran: Nio av tio följde våra virusregler – inte nu längre
Oron för en andra virusvåg i Iran tar fart efter att nästan 3 000 nya virusfall konstaterats under det senaste dygnet, skriver The Guardian. Det är den högsta dagssiffran sedan den 1 april.

https://omni.se/iran-nio-av-tio-foljde-vara-virusregler-inte-nu-langre/a/nadE4a
Citera
2020-06-01, 21:04
Medlem
Citat:
Jag älskar sådana här inlägg. Jag besvarar ditt inlägg där du med tvärsäkerhet förnekar flockimmunitet. Jag ber, naturligtvis, om källor vilket jag ändå kan tycka låter rimligt.

Du besvarar mig att jag ska posta en källa på om det finns en plats i världen har testat tillräckligt för att kunna prata i termer om flockimmunitet? Vad i hela helvete? Finns du på riktigt?

Och det bästa är! Du börjar ditt inlägg med ”Varför då?” Bara där ter ju det sig tydligt vilken intellektuell nivå du ligger på.

Men lilla lilla dumma apa. Du är den enda kvar i världen som fortfarande tror på flockimmunitet. Till och med din polare idiotaspiet har givit upp det. Och han frågar om källor. Suck.
Citera
2020-06-01, 21:07
Medlem
Platz.se står nu i 4434 döda och det är då 31 fler avlidna än vad FHM redovisade. Det innebär att FHM i morgon tvingas redovisa en relativt hög siffra, tyvärr. Mitt tips ligger på runt 4460 döda i morgon, vilket ändå inte är rätt bild av läget på grund av ständiga eftersläpningar.

Min kalkyl är fortfarande att den dystra gränsen 5000 avlidna i corona passeras den 15 juni alternativt 16 juni.
Citera
2020-06-01, 21:07
Bannlyst
Citat:
Tack för ditt inspel Einstein. Jag kommer bidra med en källa (ej matematisk modell) när han har besvarat min ursprungsfråga.

Som du säkert förstår är det ganska retarderat att besvara en fråga där man ber om källor med att man ska ge källa.

Vi leker inte min pappa har bättre jobb än din pappa här. Det är du som ifrågasätter det han säger så börja med din källa.
Citera
2020-06-01, 21:09
Medlem
Sharm0tas avatar
WHO köper inte Italiens success story.
Citat:
WHO: Är helt felaktigt att viruset har tappat i styrka
WHO förnekar kraftfullt att coronaviruset har tappat i styrka, skriver AFP. Uttalandena kommer efter att en framstående italiensk läkare i helgen hävdat att viruset ”kliniskt sett inte längre existerar i Italien”.

https://omni.se/who-ar-helt-felaktigt-att-viruset-har-tappat-i-styrka/a/rAwx43
Citera
2020-06-01, 21:10
Medlem
Neroes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av assurbanipal999
Men lilla lilla dumma apa. Du är den enda kvar i världen som fortfarande tror på flockimmunitet. Till och med din polare idiotaspiet har givit upp det. Och han frågar om källor. Suck.

Jag började denna diskussionen med att be om tre oberoende källor på just Arbetets tvärsäkra uttalande om att flockimmunitet inte finns. Arbetet tycker inte att det behövs och vill att jag ska bidra med källor på motsatsen ( ) Nu säger du samma sak så kan du inte ge mig lite guldkorn? Så svårt skall det väl inte vara?
Citera
2020-06-01, 21:10
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Varför då? Hänvisa i stället till en trovärdig källa att man på någon plats i världen av storlek testat fram tillräckligt antal så att man kan börja prata om flockimmunitet.

En källa räcker. Dock inte matematiska modeller.

Bronx 4500 rapporterat döda på 1400000 invånare ger 0.32 procent döda totalt av hela befolkningen. Vet inte hur högt mörkertal New York har på döda så men verkligt antal borde va högre.

Har inte hört att Bronx har "herd immunity".

Så rimligt antagande att man behöver fler döda än 0.32 procent för att nå immunitet med deras demografi.
Citera
2020-06-01, 21:12
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Det mördas folk över 50 också. Dessutom jämför du Covid 19 under två månader med antalet mördade under ett år. Är du inte gängkriminell är risken för att bli mördad försvinnande liten i Sverige. Jag skulle tippa att vi har minst 25 tusen Covid 19 dödsfall i Sverige innan året är slut om vi inte byter strategi.

Till vilken strategi ska det då bytas?

Noterar att du tror på 25000 döda vid årets slut. det ska jag komma ihåg när vi summerar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in