Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-05-19, 21:40
  #25
Medlem
Himmler!s avatar
Jag tycker att koksavisar är bland det mest psykiskt påfrestande som finns. När man kommer hem och lägger sig efter endast en natts koksrace så kommer ångesten, oron och dom fysiskanojorna som ett paket på posten. Dagen efter är däremot inte lika jobbig som på tex tjack eller e.
Citera
2007-05-20, 14:35
  #26
Medlem
Shrapnels avatar
Om jag är riktigt laddad blir jag riktigt låg i nån timme efter att ruset har lagt sig. Men det är inget problem att sova bort det t.ex.
Citera
2007-05-20, 15:05
  #27
Medlem
EvelynWaughs avatar
Fick panikångest för första gången i mitt liv dagen efter mitt första kolarace. Så länge du är förberedd på ev. ökad puls/hjärtrytm och kan hantera detta på ett lugnt och sansat sett är det dock ingen som helst fara.
Var försiktig med det goda vita dock; som nybörjare är det lätt att överdosera om man kommit över bra varor.
Citera
2007-05-20, 15:06
  #28
Avstängd
jag mår alldeles utmärkt efter en kväll på kola, blir i och för sej aldrig bakfull heller. de är bara att gå ut och rör lite på sej dan efter.

AT får man väl bara efter att ha varit hög riktigt länge?
Citera
2007-05-20, 15:09
  #29
Avstängd
de har någonting med ämnesomsättningen att göra också (samt vilken konstitution man har) vilket varierar mycket mellan olika individer.
Citera
2007-05-21, 03:51
  #30
Avstängd
hegge80s avatar
kola är ju typiskt för att glädjerushen sitter i så kort tid.. kanske en timme.. sen dalar man snabbt. blir ledsen och lite osäker.

och då måste man ha i sig mer och måste in på toaletten på berns ..igen .. med fredrik wikingson och strage kanske?

det är lite patetiskt det där, hur kokainister växlar mellan "jag är kung" och som en råtta glida in på dass och snorta och snörvla..

På tjack har man välmående i 4-6 timmar, man är coool, man är på en jämn nivå, kan välja mellan att snacka som fan eller softa.. och energi har man att festa!
Citera
2007-05-21, 16:28
  #31
Medlem
yeah´ss avatar
du får ingen abstinens/at alls!!

blir kanske lite stel i kroppen av alkoholen du tar samtidigt, samt att det kan svida och kännas obehagligt i bihålorna dan efter men förrutom det finns inget obehag..
du behöver inte ligga sömnlös etc, om nu inte skiten är bankad med tjack. och det kan man ju aldrig garantera..


(tog igår btw och mår skitbra nu...)

peace
Citera
2007-05-21, 22:29
  #32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yeah´s
...
du behöver inte ligga sömnlös etc, om nu inte skiten är bankad med tjack. och det kan man ju aldrig garantera..
Är det vanligt förekommande?
Vad händer om man blandar kola och tjack?
Citera
2007-05-25, 00:38
  #33
Medlem
metros avatar
kola avtändning

det är viktigt att dricka mycket och att få i sig salt under/efter ett kola race om man vill må så lite dåligt som möjligt. om man går på kola kan man lätt glömma bort att äta men det gör otrolig skillnad det med. kola innehåller ingen energi men det glömmer man lätt. jag har gjort många långa race och de som har varit mest njutningsfulla är helt klart när jag har sett till att äta var 4-5 timma och dricka kontinuerligt. gör man bara det så kan man vara vaken i många dagar utan att bli knäpp på enbart kola och det går inte heller åt lika mycket när man hela tiden har energi kroppen. är alla depåerna slut spelar det ingen roll hur mycket man tar, man mår ändå skit och redan efter tre-fyra dagar kan man få rejäla hallucinationer och till slut kan man till och med få psykos. sköter man maten och ta kalla duschar då och då, eller ännu bättre kalla bad så att kroppen inte överhettar.
Citera
2007-05-29, 16:29
  #34
Medlem
yeah´ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rn.m
Är det vanligt förekommande?
Vad händer om man blandar kola och tjack?


du får tjackrus typ. kan inte sova och ångest dagarna efter.
Citera
2007-06-25, 05:22
  #35
Medlem
Rocafellas avatar
Blev juh lite mys på midsommar
men alltid i slutet av kvällen när man slutar så får jag ångest
andra som får de?
Citera
2013-11-13, 02:07
  #36
Medlem
Loveaffairs avatar
Hej!

Försöker väcka tråden till liv!

Jag hade min kokain-debut i fredags på 0,5 g uppdelade i 9 linor under en 3 timmars intervall. Igår (måndag), alltså två dagar senare, satt jag och lyssnade på musik när jag började drömma om kokainet. Kände mig som förälskad och fick fjärilar i magen vilket snabbt eskalerade och mitt hjärta började slå i 180, min andning snabbas på och jag fick som ryckningar i ben och armar. Dessa ryckningar kom sedan att gå över i domningar.

Idag har jag mått bättre men fortfarande varit väldigt "nervig och skakig". Tänk likt att dricka kaffe på tom mage eller utan sömn (tål förövrigt inte kaffe). Mina ådror har även blivit mycket synligare än vanligt och lyser liksom igenom huden.

Någon som upplevt liknande symtom som AT på kokain? Kan även tillägga att jag kände mig förvånansvärt lugn psykiskt vilket också lär ha "ingått" i ATn då jag annars bedömer mig vara en person som lätt blir skrämd.
__________________
Senast redigerad av Loveaffair 2013-11-13 kl. 02:19.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback