2020-06-01, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochfinnutack
Tack. Det är ju en väldigt rak väg så hastigheten måste varit väldigt hög.

Kurvan innan (svag, men halvlång) är nog rätt lurig. Det spekuleras ju i att chauffören fått solen i ögonen, vilket skulle kunna ge detta utfall. Kan ju ha varit något djur som sprang över vägen också. Det finns inte utrymme för störningar när man kör snabbt.
Citera
2020-06-01, 12:15
Medlem
Enligt de senaste nyheterna så lever fortfarande föraren:
- https://www.expressen.se/nyheter/en-...ra-pojkar-dog/
Citera
2020-06-01, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AllanBalle
Herregud, ordbajsare där.

Jag satte force majour inom "" för att visa att jag menar att det skylls otur o omständigheter utom någons makt. Visst, skolpoliser som du o andra är säkert ivriga att hänga någon o hitta en orsak men kan man inte "nöja" (observera "" ) sig med att det var en rad av oturliga omständigheter o inga självmordstankar från föraren m.m.
Menar du att bilen fick ett fel som gjorde att de inte kunde sakta ner - eller på vilket sätt menar du annars att det var utom någons kontroll? När jag kör bil kan jag ofta själv välja hur fort jag vill köra - jag har närmast 100% kontroll över den parametern, med hänsyn taget till trafikrytm och annat. Men ingen tvingade henne att kör i 150 på en snirklig landsväg. Det här så mycket ”pilot error ” det kan bli.
Citera
2020-06-01, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik
Ok, det kan jag inte uttala mig om, för mig såg det ut som bromsspår. Men du kan såklart ha rätt.
Bilen är intryckt på höger sida. Det tyder på att bilen gått ner i diket i sidled. Ett ryck på ratten i hög hastighet och bakvagnen släpper.
Citera
2020-06-01, 12:20
Medlem
Jag tror mest på att föraren fått solen i ögonen och därmed kört för nära vägkanten, och tappat kontrollen med tanke på den (troligtvis) höga hastigheten..

Man vet ju själv hur dåligt man ser när man får solen i ögonen samtidigt som man kör.
Citera
2020-06-01, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bassiehof
Bilen är intryckt på höger sida. Det tyder på att bilen gått ner i diket i sidled. Ett ryck på ratten i hög hastighet och bakvagnen släpper.

Den kan ju ha ändrat riktning när den slog in i utfartsvägen.

Slog den i utfarten med sidan borde den fått väldig spinn då inte hela bilen rimligtvis borde kunna slå i på tvären pga dikets bredd.
Citera
2020-06-01, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik
Backa lite med piltangenterna så ser du att det är en kurva. Den är kraftigare än det ser ut på bilden. Bromsspåren gick kanske 15m rakt ner i diket, så det är garanterat efter henne.

Är det efter Lucksta eller före?
Citera
2020-06-01, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oggepoggess
Jag tror mest på att föraren fått solen i ögonen och därmed kört för nära vägkanten, och tappat kontrollen med tanke på den (troligtvis) höga hastigheten..

Man vet ju själv hur dåligt man ser när man får solen i ögonen samtidigt som man kör.

Olyckan skedde dock kl. 3 på natten. Solen bländar knappast då?
Citera
2020-06-01, 12:29
Skulle som någon skrev tidigare bero på solen ? "Åker" man med Google maps så ser det ut som solen ev kan börja blända i början av kurvan. Sträckan innan ser ut att vara skuggad av träd.

Något jag tycker polisen omgående bör undersöka en natt medans vädret är klart och fint som nu. Soluppgången är ju precis runt kl 03 i Sundsvall.
Citera
2020-06-01, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av defunct
Olyckan skedde dock kl. 3 på natten. Solen bländar knappast då?

Nej, det har du rätt i. Men såg tidigare inlägg att någon kollat upp detta, och att det även syntes på videon som lagts upp att det var ev. soluppgång då? Själv inte fått videon att funka så kan inte uttala mig något om det, men kan iaf se det som en möjlighet.
Citera
2020-06-01, 12:31
Medlem
DontWantWars avatar
Kan alkohol varit inblandat?
Citera
2020-06-01, 12:32
Medlem
BaraBiffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oggepoggess
Nej, det har du rätt i. Men såg tidigare inlägg att någon kollat upp detta, och att det även syntes på videon som lagts upp att det var ev. soluppgång då? Själv inte fått videon att funka så kan inte uttala mig något om det, men kan iaf se det som en möjlighet.
Solen går upp den tiden i Norra Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in