2020-06-01, 09:29
Medlem
Bambambis avatar
Någon skrev att hela förhöret med tishko finns Eller är det bara det kortare klippet som länkats här som är ute?
Citera
2020-06-01, 09:31
Medlem
askungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette

Fast han har väl inte den röda tröjan eller halsduk på sig när han köper drickan, eller på tåget? Och ingenting med sig? Det måste vara något mindre föremål han gör sig av med (om något), som går att gömma bekvämt under/i jackan. Enligt bilden på tåget så sitter han inte ned, men det kanske inte fanns några sittplatser?
Det fanns ingen övervakningskamera på direkten/eurokiosk och därför vet man inte vad han hade på sig. Enligt polisen som plockade upp honom pp E6an hade en mörka sportbyxor och en svart tröja.
Den röda tröjan o halsduk syntes vid netto kl 14:30.
Halsduken låg i väskan med huvudet, men tröjan och byxorna han hade på netto har man inte hittat. T hävdar att de ska finnas i lägenheten.
Jag har aldrig sett bilder från tåget, och ett mindre föremål skulle kunna vara blodiga kläder som han vill göra sig av med.
Om du har en bild där han är på tåget, kan du länka?!
Citera
2020-06-01, 09:59
Medlem
Horrorgrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Nej. Fred den 5 juni.

What? Varför dröjer det så länge?
Citera
2020-06-01, 10:00
Medlem
På tal om väskor ca 50 sidor tillbaks.... Jag har tänkt och tänkt, på sidan 546 i fupen så säger Wilmas mamma att hon tror att Wilma hade en gul väska med dragkedja från Ullared. Den står det inget om någonstans. I den skulle lilla Wilma lätt få plats! Men hon är osäker på om den fanns hos Wilma eller hos henne själv.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Horrorgram
What? Varför dröjer det så länge?
Alla aktörer har flera andra ärenden och det är svårt att synkronisera almanackorna..
Citera
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av askungen
Det fanns ingen övervakningskamera på direkten/eurokiosk och därför vet man inte vad han hade på sig. Enligt polisen som plockade upp honom pp E6an hade en mörka sportbyxor och en svart tröja.
Den röda tröjan o halsduk syntes vid netto kl 14:30.
Halsduken låg i väskan med huvudet, men tröjan och byxorna han hade på netto har man inte hittat. T hävdar att de ska finnas i lägenheten.
Jag har aldrig sett bilder från tåget, och ett mindre föremål skulle kunna vara blodiga kläder som han vill göra sig av med.
Om du har en bild där han är på tåget, kan du länka?!

Jag kan ha fel om bild på tåget, men jag har för mig att jag sett det??? I FUP eller i bilagan...?

Jag ser honom stående i tåget, håller i en stång, lite vänd med ryggen mest mot kameran, tittandes på mobilen.....eller har jag drömt???

Hmm, jag kanske behöver en paus från detta
Citera
2020-06-01, 10:01
Medlem
loisloiss avatar
[quote=Marie-Antoinette|71788914]
Citat:
Ursprungligen postat av fenrika

Genomgående i ALLA de förhör jag läst i FUP (jag har läst t o m Alba) så säger ALLA att T "alltid gjorde slut", och även att W tjatade sig tillbaka, hon var så kär etc etc.

Jag menar inte att W "förtjänade" att mördas, jag tror att han är skyldig, men jag är lite intresserad av ett motiv, vad som kan ha hänt.
Motivet är jätte enkelt, W hotade T att flytta till en annan kille. Det triggade hans våldsamma utbrott.
Citera
2020-06-01, 10:05
Medlem
Citat:
Jag kan ha fel om bild på tåget, men jag har för mig att jag sett det??? I FUP eller i bilagan...?

Jag ser honom stående i tåget, håller i en stång, lite vänd med ryggen mest mot kameran, tittandes på mobilen.....eller har jag drömt???

Du har drömt. Han satt ner och, enligt tågvärden så fibblade han inte med nån mobil vilket är ovanligt med ungdomar.
Citera
2020-06-01, 10:09
Medlem
askungens avatar
Citat:

De bilder som finns på honom från övervakningskameror är från 14 Nov ciggarettköp på Netto och måndag från McDonalds (både still och rörlig bild har lagts ut)
Så om du blandar ihop dom kanske?
Det står att tåget inte är övervakat och konduktörerna hade det inte eftersom de endast har det senare på kvällen.
Enligt konduktören satt han ned.
Citera
2020-06-01, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CzeLious
Kollade lite på bilderna från bluestar undersökningen, skulle nästan våga påstå att hon blev mördad i vardagsrummet, där han skulle ha kunnat hugga henne eller skära henne därav handavtrycket efter hon försökte ta sig iväg från honom efter att ha hållt handen över det blödande såret, skulle väl kunna förklara fotavtryck i blodet med då hon med största sannolikhet blödde en hel del där och han inte kunde undvika blodet pga att hon var vid liv fortfarande.

En teori bara av en del av händelseförloppet. Det fyrkantiga märket skulle kunna förklaras som en väska hon skulle packa grejer i och lämna honom.

Hoppas de hittar resten av henne snart.
Han måste vara en väldigt sjuk människa.
Att hon blev dödad i vardagsrummet har ju polisens tekniker slagit fast som det mest troliga scenariot.
Citera
2020-06-01, 10:49
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Lägenhets-brottslingar använder en så kallad lås-slunga viken sticks in genom ytterdörrens brevinkast och därefter öppnas dörrens lås väldigt lätt. Som skribent i en ABoK-tråd bör man känna till sådant.

Mvh/ @JokerMannen

Ps: detta är för länge sedan kontrollerat av polisen hur lägenhets-brottslingar tar sig in i lägenheter med hjälp av en lås-slunga Ds.
Den som följer ABoK-trådar bör också veta att två skribenter kan diskutera en deltes utan att för var frågeställning eller argument redogöra för hela kontexten.
I det här fallet funderar jag över om Rämsell kan komma att utnyttja möjligheten att någon (Mållgan) hypotetiskt skulle kunnat ta sig in i lägenheten för att placera huvudet i garderoben. Vilket naturligtvis är ett helt omöjligt alternativ sett till övriga fynd, blod, dna , fotspår mm.
Idiotförklara inte andra medlemmar om du inte vill bli utsatt för samma sak. Du lämnar en hel del knasighet för oss andra att överse med, vilket vi gärna gör så länge du inte attackerar på det här sättet.
Citera
2020-06-01, 10:52
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fabian
På tal om väskor ca 50 sidor tillbaks.... Jag har tänkt och tänkt, på sidan 546 i fupen så säger Wilmas mamma att hon tror att Wilma hade en gul väska med dragkedja från Ullared. Den står det inget om någonstans. I den skulle lilla Wilma lätt få plats! Men hon är osäker på om den fanns hos Wilma eller hos henne själv.
Ah, intressant det borde ju kollats upp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in