2020-06-01, 07:08
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av askungen
Jo, om det va slut i uddevalla så han fick åka till ljungskile för att köpa en femma så kunde säkert abstinensen driva honom dit.
Men det lär också ha luktat om honom och poliserna borde känt igen doften.
Men, om så var fallet kan man med säkerthet haft ett välpackat paket och lyckats undkomma polisnäsorna detta.
DÅ skulle han såklart inte säga något om så var fallet, men nu däremot skulle det isåfall vara klokt att berätta det. Polisen vet redan om hans brukande och ingen bryr sig om det längre och han skulle ha en förklaring.
Tror bara inte han har någon vettig förklaring.

Jag tror inte att han hade något på sig, om han var i Ljungskile för att köpa röka/knark så kan han ju ha förlorat det med jackan, som ju är försvunnen. Men lustigt nog så har han ju tydligen både mobil, ID-handling och hem-nycklar på sig, men ingen jacka??? Har han bytt kläder någonstans, och det sket sig med att byta tillbaka?? Polisen har ju någon känsla av att det finns ett fordon, polisen letar efter bilnycklar.....kan han har hämtat någon bil i Ljungskile, åkt hem och hämtat kroppen, åkt tillbaka till Ljungskile och dumpat bilen med kroppen i (bagageluckan) i något vattendrag (låtit bilen rulla ner utför något berg), men glömt jackan i bilen och följt med bilen i djupet?? När man släpar/bär tungt och åker bil, så tar man av sig jackan/ytterkläder. Jag kör nästan aldrig bil med vinterjacka på mig, jag tycker att det är för otympligt......men jag vet inte hur det stämmer i tid, det blir tajt.....
Bara en tanke, spekulation.

Citat:
Enligt platstjänst lämnade han lägenheten 18:37, gick till direkten i centrum och köpte dryck för 30:- och 18:54 kom han till tåget som redan stod där. Det känns helt rimligt med tiderna där, men inte har han gått och letat i några parker.
Han sa i förhöret att han hört att han ska hs lämnat lägenheten 17:30 och därmed ljuger han ihop en historia som inte alls stämmer. Vore mer troligt att han bara sa stt han köptr en dricka och sen "gick efter henne" mot centralen.

Bra där, jag tror att det är viktigt att man tar händelserna bit för bit. Det finns väl också bilder från dessa tider vill jag minnas.

Sedan så tycker även jag att han ser mycket bra ut.

Jag tror ju att han är skyldig, möjligen under sinnesförvirrning. Men jag tycker att det genomgående kommer fram i förhören med vittnen att han försökt att göra slut länge (om man nu för en stund försöker bortse från att hans "göra-slut" hela tiden skulle ha med maktutövande/psykisk misshandel att göra). Jag får känslan av att han inte blev lyssnad på riktigt när han gjorde slut, att det var svårt för honom att "bli av" med W. Självklart har han ju inte rätt att ta livet av honom, men det brann kanske extra i hans huvud av det.
Citera
2020-06-01, 07:33
Medlem
Rastades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Ja, det är ingen mening att lyssna på dessa ljudupptagningar. Man trodde man skulle få höra hur rösten lät men man hör inte ens vad han säger. Hör ni andra vad han säger? Jag tror inte att jag har fel på hörseln.

Har inte lyssnat, väntar tills hela rättegången kommer upp på Youtube utan några förvrängda röster som media alltid lägger till.
De förstör känslan helt hur man ska tolka hans svar när det gäller tonläge.

Här kommer Wilmas rättegång upp:
https://youtu.be/mPG1cnmX7lo
Citera
2020-06-01, 08:14
Medlem
askungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Jag tror inte att han hade något på sig, om han var i Ljungskile för att köpa röka/knark så kan han ju ha förlorat det med jackan, som ju är försvunnen. Men lustigt nog så har han ju tydligen både mobil, ID-handling och hem-nycklar på sig, men ingen jacka??? Har han bytt kläder någonstans, och det sket sig med att byta tillbaka?? Polisen har ju någon känsla av att det finns ett fordon, polisen letar efter bilnycklar.....kan han har hämtat någon bil i Ljungskile, åkt hem och hämtat kroppen, åkt tillbaka till Ljungskile och dumpat bilen med kroppen i (bagageluckan) i något vattendrag (låtit bilen rulla ner utför något berg), men glömt jackan i bilen och följt med bilen i djupet?? När man släpar/bär tungt och åker bil, så tar man av sig jackan/ytterkläder. Jag kör nästan aldrig bil med vinterjacka på mig, jag tycker att det är för otympligt......men jag vet inte hur det stämmer i tid, det blir tajt.....

Känns långsökt och jag tror inte att han va där för att fixa röka.
Med tanke på att man kan se hur han rört sig i Ljungskile så tror jag inte han fått tag på någon bil heller, isåfall är en eller två till inblandade i bortforslande av hennes kropp.
Frågan är bara vad fasen han gjorde där. Skulle gissa på evt göra sig av med den röda tröjan och byxorna som man inte hittat men syns på netto + Wilmas bankkort. Hans tur mot Gbg var mestadels för att leda spår av Wilma bort från Uddevalla till Gbg.
Citera
2020-06-01, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette

Bra där, jag tror att det är viktigt att man tar händelserna bit för bit. Det finns väl också bilder från dessa tider vill jag minnas.

Sedan så tycker även jag att han ser mycket bra ut.

Jag tror ju att han är skyldig, möjligen under sinnesförvirrning. Men jag tycker att det genomgående kommer fram i förhören med vittnen att han försökt att göra slut länge (om man nu för en stund försöker bortse från att hans "göra-slut" hela tiden skulle ha med maktutövande/psykisk misshandel att göra). Jag får känslan av att han inte blev lyssnad på riktigt när han gjorde slut, att det var svårt för honom att "bli av" med W. Självklart har han ju inte rätt att ta livet av honom, men det brann kanske extra i hans huvud av det.
Jag tror också att han ville bli av med Wilma. Trött på att försörja henne också. Det kanske var därför han ville dra till USA också. Nu hade det ju kommit brev från kronofogden också. Situationen var ohållbar för hans del. Därför blev det som det blev.
Citera
2020-06-01, 08:30
Medlem
Treskors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Jodå det finns bilder
Här har du en från FUP, från övervakningskamera:
https://forumbilder.com/i/r5I3

Ursprungligen publicerat av T34Panzer
Citat
”Badookontot ser ut att vara genuint.
Verifierat via hans Facebook.
Och ansiktsdragen ser definitivt ut att stämma med bilden man sett innan.
https://badoo.com/sv/profile/0607793011

Så här kommer 4 bilder på Tishko, varav 3 är opublicerade i tråden:

https://forumbilder.com/images/2020/01/13/79CC353F-5CB6-4F94-8FF8-A80C34B7E4A5.jpg

https://forumbilder.com/images/2020/01/13/CA3BE2CC-DDAB-47F2-8BC7-64B4294D9FB0.jpg

https://forumbilder.com/images/2020/01/13/2B677EAA-AA18-404B-A621-E27F2180F560.jpg

https://forumbilder.com/images/2020/01/13/3750277B-3125-472C-995A-BC6E11710EAC.jpg

Har det pratats något om varför han finns på Badoo? Är inte det en ligg-sajt? 🤨
Citera
2020-06-01, 08:52
Medlem
Horrorgrams avatar
Ska inte en ny rättegångs dag starta idag?
Citera
2020-06-01, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Horrorgram
Ska inte en ny rättegångs dag starta idag?
Nej. Fred den 5 juni.
Citera
2020-06-01, 09:05
Medlem
[quote=2britter|71788566]Jag tror också att han ville bli av med Wilma. Trött på att försörja henne också. Det kanske var därför han ville dra till USA också. Nu hade det ju kommit brev från kronofogden också. Situationen var ohållbar för hans del. Därför blev det som det blev.[/QUOTE
Han ville inte bli av med Wilma eftersom hon var hans egendom i hans ögon.
Citera
2020-06-01, 09:05
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strogge123
Det låter lite för krångligt.
Dessa är inga fodral som du trär över en innerkudde, utan dessa är sydda med stoppning direkt i och saknar dragkedja.
Då skulle han först ha fått skära sönder dom, för att sedan plocka ur rätt mkt/all stoppning för att trä tyget över huvudet.
Då hade han lika gärna kunnat ta en påse,filt eller vanligt örngott över.
Det JAG däremot TROR är att han kan använt dessa under Wilma när han delat henne.
Dessa kuddar är inte direkt mjuka utan rätt "styva", ingen du ligger och somnar skönt på utan att vakna med gamnacke, utan mest som prydnad typ.
Någon gång under delningen (större delarna) har han sannolikt behövt vrida kniven kraftigt neråt för att få kraft , därav en kudde under för att lättare kunna skära igenom och få kraft av hela kniven utan att spetsen tar i golvet.
Syns på ett av fodralet att det nästan är ett sicksackmönster, som att han tagit i, tryckt ned för att sen ta ny kraft och trycka ned osv.
Armar tex kunde han säkert lättare avlägsna genom att "spjärna " den över sitt ben eller knä.
Är det inte så tänker jag att det kan ha varit för att få lite "svikt" i leder... så vida hon inte var likstel för tillfället, för då hjälper de väl föga?
Min gissning på kuddarna iaf.
Känns sjukt att ens skriva ner detta... va han kan ha donat med orkar man knappt tänka på
Men vi får hoppas i att han låtit resten av kroppen vara hel, så jag hoppas min teori är fel.

Inte alls omöjligt. Men jag vill då tillägga att då bör kniven ha varit helt ny. Vi som syr har alltid en speciell sysax (den är väl gömd för de övriga idioterna i familjen), för man kan inte klippa i tyg med saxar som används till annat, och det märks med en gång om sysaxen varit "otrogen". Troligen går det inte med "begagnade" knivar heller, jag tror aldrig att jag har prövat med kniv. Men helt säker är jag inte. Men textilier och vassa eggar fungerar bäst om den vassa eggen inte används till något annat.

Citat:
Ursprungligen postat av CzeLious
Om detta skulle stämma skulle det vara för långsökt att han dumpat kroppsdelar i närheten av nån kille eller några han tänkt nämna i nått förhör som möjliga killar hon kunnat gå/åka till?

Eller något område dessa killar han skulle sätta dit rör sig omkring?

Hmm, W hade ju träffat/sprungit på sin "gamla" kärlek på bussen den där veckan, V¤ ictor O. någonting.....

Citat:
Man undrar ju lite, om han nu älskade henne så mycket, hur kunde han ha planer på att åka till Amerika och lämna henne kvar. Skulle inte saknaden blivit för stor då? Det är något som inte stämmer. Han skulle kunna åka ifrån henne. Det var okej, men hon fick inte göra slut.

Fast som jag förstod det så hade han gjort slut då, precis innan, och W hade gjort självmordsförsök på vinden. T kanske hittade på denna resa för att W (äntligen, kanske) skulle släppa taget, men sedan kom ju förfrågan upp om inte W kunde få bo/hyra LGH medans han var borta, så att W fick lite mer tid att hitta ett annat boende, så hans "plan" (eller vad det var) sket sig fullständigt. Men varför sa han inte nej? Eller jag har hyrt ut till någon annan......

Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Det finns inga sopnedkast längre. Ingenstans i kommunen. Alla sopor sorteras och bärs till soprum med kärl för olika sorters sopor. Normalt töms en gång per vecka

Kan det ha funnits någon byggcontainer för byggskräp i närheten?? Gångavstånd? Lite lerigt runt om?

Citat:
Känns långsökt och jag tror inte att han va där för att fixa röka.
Med tanke på att man kan se hur han rört sig i Ljungskile så tror jag inte han fått tag på någon bil heller, isåfall är en eller två till inblandade i bortforslande av hennes kropp.
Frågan är bara vad fasen han gjorde där. Skulle gissa på evt göra sig av med den röda tröjan och byxorna som man inte hittat men syns på netto + Wilmas bankkort. Hans tur mot Gbg var mestadels för att leda spår av Wilma bort från Uddevalla till Gbg.

Fast han har väl inte den röda tröjan eller halsduk på sig när han köper drickan, eller på tåget? Och ingenting med sig? Det måste vara något mindre föremål han gör sig av med (om något), som går att gömma bekvämt under/i jackan. Enligt bilden på tåget så sitter han inte ned, men det kanske inte fanns några sittplatser?

Citat:
Jag tror också att han ville bli av med Wilma. Trött på att försörja henne också. Det kanske var därför han ville dra till USA också. Nu hade det ju kommit brev från kronofogden också. Situationen var ohållbar för hans del. Därför blev det som det blev.

Fast polisen kollade med fogden och de hade inte skickat något brev, men han kanske ljög för W för att hon skulle dumpa honom för att han inte hade några pengar längre? Men pank det var han, jag tror inte att han skulle ha klarat av att betala hyran för december faktiskt.
Citera
2020-06-01, 09:19
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
[quote=fenrika|71788826]
Citat:
Jag tror också att han ville bli av med Wilma. Trött på att försörja henne också. Det kanske var därför han ville dra till USA också. Nu hade det ju kommit brev från kronofogden också. Situationen var ohållbar för hans del. Därför blev det som det blev.[/QUOTE
Han ville inte bli av med Wilma eftersom hon var hans egendom i hans ögon.

Men hur vet du det?

Genomgående i ALLA de förhör jag läst i FUP (jag har läst t o m Alba) så säger ALLA att T "alltid gjorde slut", och även att W tjatade sig tillbaka, hon var så kär etc etc.

Jag menar inte att W "förtjänade" att mördas, jag tror att han är skyldig, men jag är lite intresserad av ett motiv, vad som kan ha hänt.
Citera
2020-06-01, 09:22
Medlem
Caticorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Ja det är så absurt så man tror inte sina öron (eller ögon när man läst FUP) och ännu mindre nu när vi hör i förhören att han snart måste snubbla på snubbeltråden ...

Råkade nyss se en artikel eller krönika från 9 maj 2020 (mord - där gärningsmannen tydligen går fri) som inte kändes så bra - se länk:

https://www.dagensvastervik.se/kronikor/jakob-karlsson/e/57973/kronika-om-detta-inte-ar-mord-vad-ar-da-mord/?fbclid=IwAR1wFwy0PvE9LuB4dUp4dCrX6SQPC8hC8SWNxUao NWuZZQ0Xnxxx53vVS-E#.XtJVlCU1t8_.facebook

Man mår illa för mindre!

Nej nu är klockan mycket och det känns som att hela min dag bestått i att läsa och skriva här i tråden.

Vi får se på fredag vad som sägs.

Håller med dej.

Det är hemskt. Så mycket vittnet och ändå tvivel. Fy fan...

Yes! Hoppas på en bra fredag!
Citera
2020-06-01, 09:23
Medlem
Caticorns avatar
Citat:
Man undrar ju lite, om han nu älskade henne så mycket, hur kunde han ha planer på att åka till Amerika och lämna henne kvar. Skulle inte saknaden blivit för stor då? Det är något som inte stämmer. Han skulle kunna åka ifrån henne. Det var okej, men hon fick inte göra slut.

Han älskade henne ”lite”.. mer än någon annan kan göra.

Håller med dej, det stämmer inte. Det går inte ihop.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in