Citat:
Nu såg jag bara halva videon, men typ inga av de frågor han besvarade ligger inom hans expertområde.
Björn Olsen är läkare och expert på virussjukdomar hos djur, främst fåglar. Hans koppling till pandemier är att han skrivit en populärvetenskaplig bok om pandemier.
Det här är en klassisk strategi för foliehattar. Man lutar sig mot experter, men som inte är experter på de frågor man ställer, och alltså uttalar sig som vem som helst.
Jag skulle också vilja be om ett förtydligande. Björn Olsen kallar COVID-19 för ”klustersmitta”, som att COVID-19 hade någon inneboende egenskap som gjorde att det alltid smittade klumpvis (och inte bara i början, vilket är normalt).
Vad är det här ”klustersmitta” för nåt? Är det något Björn har hittat på? Klustersmitta låter som något ganska viktigt, som i alla fall borde ha ett wikipedia-entry, eller en engelskt benämning? Vilka andra virus är så kallade ”klustersmittor”? Jag hittar inget.
Björn Olsen är läkare och expert på virussjukdomar hos djur, främst fåglar. Hans koppling till pandemier är att han skrivit en populärvetenskaplig bok om pandemier.
Det här är en klassisk strategi för foliehattar. Man lutar sig mot experter, men som inte är experter på de frågor man ställer, och alltså uttalar sig som vem som helst.
Jag skulle också vilja be om ett förtydligande. Björn Olsen kallar COVID-19 för ”klustersmitta”, som att COVID-19 hade någon inneboende egenskap som gjorde att det alltid smittade klumpvis (och inte bara i början, vilket är normalt).
Vad är det här ”klustersmitta” för nåt? Är det något Björn har hittat på? Klustersmitta låter som något ganska viktigt, som i alla fall borde ha ett wikipedia-entry, eller en engelskt benämning? Vilka andra virus är så kallade ”klustersmittor”? Jag hittar inget.
Nu får du f-n ge dig med att misskreditera folk, bara för att de är meningsmotståndare mot AT. Det börjar bli pinsamt. 🙈😳 Björn Olsen är mycket kunnig och meriterad, det är en självklarhet och annars skulle ingen i MSM heller ha velat ta in honom som expert. Tror du inte att media kollar upp meriterna hos dem de intervjuar!
Så här beskriver SVT Olsen:
Björn Olsen är en av världens ledande influensaforskare.
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=86&artikel=2989800
Wiki:
Björn Olsen, född 1958 i Örebro, är överläkare och professor i infektionssjukdomar sedan 2007 vid Uppsala universitet och Akademiska sjukhuset. Han är även ornitolog och expert på fågelinfluensa.
Förutom att han är överläkare har han ett specialområde inom forskning och det är just hur virus sprids över till människa från djur:
studera hur olika djurburna och främst fågelburna smittämnen och infektioner förekommer i naturen och hur de kan spridas till människa
Hans kunskap är HÖGST relevant här, då han kan enormt mycket om virus, infektionssjukdomar osv.
Sedan behöver man bara lyssna på karln för att förstå att han haft 10 ggr mer rätt än Tegnell! Om du vill läsa alla fel Tegnell haft kan du läsa:
https://tegnellcitat.se/
Hade vi haft Olsen vid rodret hade detta land haft kvar sin nationella stolthet, känt en enighet i att vi lyckats så bra, och haft tio gånger färre döda. Därmed basta.
Skämmes.